آشکار سازهای نوترونی (فیزیک)

چهارشنبه 25 بهمن 1396
17:41
جمشید راد
دسته بندیفیزیک
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات39
حجم فایل4.298 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروژه درس فیزیک هسته ای بصورت فایل pdf و وورد قابل ویرایش

موضوع : آشکارسازهای نوترونی

 

فهرست :

فصل 1 :    معرفی چشمه های هسته ای

  1. مقدمه............................................................................................................................................................................................................2
  2. دسته بندی انواع نوترون ها...................................................................................................................................................................3
  3. چشمه های تولید نوترون.........................................................................................................................................................................4
    1. چشمه رادیو ایزوتوپی...........................................................................................................................................................5
    2. چشمه فوتو نوترون................................................................................................................................................................7
    3. شکافت خود به خودی..........................................................................................................................................................8
    4. برهمکنش با ذرات باردار......................................................................................................................................................9
    5. شکافت هسته ای و راکتور...............................................................................................................................................11

فصل 2 :    مکانیزم آشکار سازی نوترونی

  1. مقدمه..................................................................................................................................................................................................13
  2. برهمکنش های نوترونی................................................................................................................................................................13
    1. برهمکنش نوترون های کند...........................................................................................................................................13
    2. برهمکنش نوترون های تند...........................................................................................................................................14
    3.  سطح مقطع.........................................................................................................................................................................14
  3. مکانیزم آشکار سازی نوترون.................................................................................................................................................15
    1.      آشکار ساز نیمه رسانا.................................................................................................................................................16
    2.      آشکار ساز سوسوزن..................................................................................................................................................17
    3. آشکار ساز گازی..........................................................................................................................................................18

فصل 3 :    آشکار سازهای نوترونی

  1. مقدمه..................................................................................................................................................................................................21
  2. آشکار ساز نوترونی .............................................................................................................................................................21
  3. آشکار ساز ................................................................................................................................................................................22
  4. آشکار ساز با زمان پرواز ...................................................................................................................................................23
  5. آشکار سازی نوترون با فعال سازی پولک................................................................................................................................23
  6. آشکار ساز شکافت...........................................................................................................................................................................24
  7. آشکار ساز خود _ توان..................................................................................................................................................................25
  8. آشکار ساز نوترونی خود توان ....................................................................................................................................27
  9. آشکار ساز نوتورنی خود توان نوترونی با پاسخ آنی...........................................................................................................27
  10. آشکار ساز ..............................................................................................................................................................................28
  11. شمارنده های با روکش داخلی بورون _ آشکار سازی خطی............................................................................................32

فصل 4 :    اسپکتروسکوپی نوترون

  1. مقدمه..............................................................................................................................................................................................35
  2. کره های  بانر................................................................................................................................................................................35
  3. جمع بندی......................................................................................................................................................................................38
  4. منابع و مراجع..............................................................................................................................................................................39

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود گزارش کارورزی طناب زنی (تربیت بدنی)

چهارشنبه 25 بهمن 1396
17:41
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات49
حجم فایل571 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

    مبانی  کارورزی طناب زنی به همراه 15 طرح درس یک جلسه ای


امکانات مورد نیاز


·        طناب ورزشی مناسب (طناب به اندازه توان دانش آموزان بوده و زیاد سنگین یا سبک نباشد)

·        لباس ورزشی مناسب (هر لباس ورزشی راحت، بهداشتی و ترجبحاً لباس ورزش پیراهن و شورت باشد)

·        فضای ورزشی روباز یا سرپوشیده (بدون وجود هرگونه ناهمواری و لوازم خطر آفرین و با پوشش کف مناسب)







نکات مهم قبل از آموزش مهارت های پایه طناب زنی:

1- قبل از آموزش مهارت ها وضعیت سلامت جسمانی دانش آموزان را بررسی کنید

2-از طناب مناسب برای تمرینات استفاده کنید . طناب باید زیاد سنگین و سبک نباشد و طول طناب برای قد دانش آموزان مناسب باشد .

3 – همیشه مهارت های طناب زنی را یا تمرینات را ابتدا معلم ورزش یا یک دانش آموز برتر چندین بار اجرا کند .

4 -مهارت ها را ابتدا با سرعت آرام و چندین بار نمایش دهید سپس مهارت را بخش بخش کرده و آموزش دهید .

5- تفاوت های فردی دانش آموزان را در نظر بگیرید (وزن – هوش یادگیری – علاقه دانش آموزان و آمادگی جسمانی...)

6- از بازخوردهای مناسب و به موقع استفاده کنید .

7- جلسات اولیه تمرینات را جدی بگیرید . هماهنگی عصبی عضلانی در جلسات اولیه آموزش بسیار تعیین کننده است .

8- فضای آموزشی را شاد نگه دارید و در خلال تمرین از تشویق و موسیقی شاد استفاده کنید .

9- فراموش نکنید بازخورد های مثبت تشویق و صبر و حوصله گره گشای مشکلات آموزشی است.

10- در صورت امکان قبل از آموزش مهارتها فیلم آموزشی طناب زنی را برای دانش آموزان نمایش دهید.

طناب زنی یک فعالیت بدنی کامل است که روی تمام فاکتورهای آمادگی جسمانی و حرکتی اثر مثبت میگذارد و بسیار کم هزینه و قابل دسترس برای عموم در هر مکان و زمانی می باشد . این رشته بصورت انفرادی ، دو نفره و گروهی با استفاده از طناب های کوتاه ، بلند ، دو و چند طناب قابل اجراست .


قابلیت و كارایی طناب زدن در هر زمان و مكانی ، آن را برای حفظ گرما و انعطاف پذیری عضلات بین ست های وزنه زدن ، در حین استراحت های تمرینات ورزشی یا هنگام انتظاربیرون زمین در رقابتهای ورزشی موثرترین فعالیت استراحت فعال می سازد .

در طول فصل قبل از مسابقه ، ورزشكاران باید برای اتمام برنامه های طناب زدن مقدماتی ، متوسط وپیشرفته آماده شوند این امر به سه بار پرش در هفته نیاز دارد كه موجب افزایش سطح آمادگی قلبی عروقی در حین فصل خواهد شد . استفاده از برنامه های گرم كردن را روزانه قبل از اجرای ورزش ادامه دهید .


فهرست مطالب مبانی جزوه  طناب زنی

تاریخچه

طناب زنی چیست ؟

فواید طناب زنی

وسایل و امکانات مورد نیاز
اهمیت و كارایی طناب زدن در ورزش

اندازه گیری استاندارد یك طناب
مرحله پیش آمادگی

مرحله متوسط
مرحله آماده سازی
گرم كردن با كمك طناب زدن
استراحت فعال با طناب زدن

سرد كردن بدن با طناب زدن
طناب زدن فصل قبل از مسابقات

طناب زدن در فصل مسابقات
آشنایی با مسابقات طناب زنی
مسابقات انفرادی
 مسابقه ۳ بارعبور طناب از زیر پا در یک جهش

مسابقه سرعت استقامت

مسابقه آزاد
مسابقات تیمی
انواع طناب زدن و اهمیت آن

اندازه گیری استاندارد یك طناب
زندگی با طناب
برای سوزاندن چربی ها طناب بزنید
برنامه تحریکی

راهنمایی های آموزشی

ارتباط و اثرات طناب زنی با ورزش های دیگر



فهرست طرح درس

جلسه : اول                                          نام مهارت: پرش ساده *نحوه ایستادن و پرش کردن              basic jump           

جلسه : دوم      آموزش مهارت مکث روی پا (دو بار پریدن و یک بار رد کردن طناب)                         double  bounce

جلسه : سوم           آموزش مهارت زیگ زاگ (پرش چپ راست)              skier

جلسه : چهارم                    آموزش  مهارت پرش جفت جلو عقب                           bell

جلسه : پنجم                 آموزش مهارت پروانه (پا باز از طرفین)                           side straddle

جلسه : ششم                            آموزش مهارت قیچی پا از جلو                                   forward straddle

جلسه :هفتم                                            آموزش گام جاگینگ (در جا دویدن)   مرور جلسات قبلی                       jogging speed                                                                             

جلسه : هشتم                                                           مهارت: پنجه  پنجه                          toe to toe

جلسه :نهم                                           آموزش  مهارت پاشنه و پنجه                                 to toe  hael

جلسه دهم                                                       آموزش مهارت گهواره            

جلسه : یازدهم            آموزش مهارت  چرخش کمر                               twist

جلسه :  دوازدهم                             آموزش طناب بلند

جلسه : سیزدهم                                          آموزش مهارتهای دو نفره

جلسه :چهاردهم                                آموزش مهارت سه نفره و چهار نفره با طناب بلند                                                                                                                                        

جلسه : پانزدهم                                     آموزش هماهنگی گروهی با ریتم موسیقی




 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود گزارش کارورزی ژیمناستیک (تربیت بدنی)

چهارشنبه 25 بهمن 1396
17:41
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل218 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود مبانی گزارش کارورزی ژیمناستیک  به همراه 15 طرح درس مربوط به ژیمناستیک

 

 

در سال 1881فدراسیون بین المللی ژیمناسیک تأسیس شد که .بعداً به نام هیئت فدراسیون زیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیشقدم در مسابقا ت بین المللی بود. اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال 1883 در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگونی توسط کلوپ‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه 1880 این مسابقات بسیار شدت گرفت. اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال 1896 برگزار شد و که در آن آلمان به عنوان قهرمان برگزیده شد و تقریباً همه مدال‌ها را از آن خود کرد. 5 کشور در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات مردان شامل میله افقی. میله پارالل، خرک، حلقه، پرش از خرک. بود اولین مسابقه بین المللی بعد از مسابقات المپیک در سال 1953 در بلژیک برگزار شد که در آن ژیمناستیک کارانی از نقاط مختلفی از قبیل بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ، هلند شرکت داشتند. این مسابقات در حال حاضر به عنوان اولین مسابقات جهانی شناخته می‌‌شوند. اولین مسابقه تیمی مردان در سال 1954 در سن لویس برگزار شد. در هنگام نهمین دوره مسابقات جهانی در سال 1930 در لوکامبورگ مسابقات زیمناستیک برگزار شد شامل مسابقات دو میدانی، پرش با نیزه، پرش طول، بال رفتن از طناب، تیراندازی و دو صد متر. بعد از آن مسابقات دو و میدانی از بخش مسابقات ژیمناستیک حذف شدند. در مسابقات جهانی 1954 ورزش دو ومحیدانی به طور کامل از ژیمنا ستیک جدا شد. در سال 1924 در فرانسه المپیک پایه‌های اصلی خود را که مشابه المپیک امروزی می‌‌باشد شکل داد. در این المپیک مردان ابتدا در مسابقه در رشته‌های مختلف زیمناستیک پرداختند. اولین تیم ژیمناستیک زنان در المپیک سال 1928 شامل مسابقات تیمی بود که توسط کشور هلند اجرا شد. اولین تیم ژیمناستیک زنان آمریکایی در المپیک 1936 در آلمان حضور یافت. در سال 1962 ژیمناستیک منظم توسط فدراسیون بین المللی ژیمناستیک به عنوان یک ورز ش شناخته شد. در سال 1963 در بودایست لهستان اولین مسابقات جهانی زیمناستیک موزون انجام گرفت. این مسابقات دارای 28 ورزشکار از 10 کشور مختلف دنیا بود در سال 1973 آمریکا به مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون وارد شد. در حین انجام المپیک 1974 در لس آنجلس آمریکا مسابقات ژیمناستیک موزون فردی برای اولین بار اجرا شد. در جشن صد ساله المپیک امسال در آتلانتا، مسابقات گروهی موزون به عنوان ورزش دارای مدل برای اولین بار معرفی خواهند شد. در سال 1975 فدراسیون ژیمناستیمک آمریکا که در حال حاضر نام آن . شناخته می‌‌شود افتتاح شد. به عنوان یک ورزش مستقل در آمد و همچنان نیز این فدراسیون کار خود را امروزه ادامه می‌‌دهد.

 فهرست مبانی ژیمناستیک

تاریخچه ژیمناستیک...........................................................................................2

المپیک ژیمناستیک............................................................................................3

ژیمناستیک آمریکایی.........................................................................................4

اطلاعات عمومی ژیمناستیک........................................................................................................8

تجهیزات مورد نیاز............................................................................................................................9

ژیمناستیک مردان............................................................................................................................10

حلقه ثابت.............................................................................................................................................10

میله های افقی....................................................................................................................................11

معرفی اسباب.....................................................................................................................................12

خرک حلقه..........................................................................................................................................12

دارحلقه...................................................................................................................................................13

بارفیکس............................................................................................................14

  زمینی...................................................................................................................................................14

پرش خرک.........................................................................................................16   

پارالل  ...............................................................................................................17

جرائم ویژه رفتارهای ضعیف و نامناسب ژیمناست یا مربی....................................18

مقررات برای شرکت کنندگان در مسابقات ژیمناستیک........................................20

اهداف و مقاصد مقررات امتیاز گذاری.....................................................................20

منابع..................................................................................................................27

 

 

عناوین طرح درس

     

درس اول: آموزش  مهارتهای (ایستادن، راه رفتن و دویدن صحیح، تقویت عضلات دست)

درس دوم: آموزش مهارتهای (پرش جفت متوالی و پرش های طولی)

درس سوم: آموزش  مهارتهای (انعطاف پذیری، پرش خرگوشی و نشستن زاویه)

درس چهارم: آموزش مهارت های (ایستادن صحیح، گهواره پا جمع و مقدمه شمع)

درس پنجم: آموزش  مهارت های (یکپارچگی بدن و سرسره یا فرگون)

درس ششم: آموزش مهارتهای (شنا، پرتاب پاها به جلو و عقب و پرش ماهی)

درس هفتم: آموزش مهارتهای (فرشته روی زانو، ژست پا باز و شنای دست خم)

درس هشتم: آموزش مهارتهای (پرش نیم دور، پرتاب پا بصورت قیچی، جهش خرگوشی)

 

   درس نهم: آموزش مهارتهای (شمع، گهواره پا باز و تقویت عضلات شکمی و پشتی)

   درس دهم: آموزش مهارتهای (کمر قوس با پاهای باز، مقدمات بالانس و انعطاف کتف)

       درس یازدهم: آموزش مهارت های (گهواره پا راست، کمر قوس به عقب و چمباتمه)

       درس دوازدهم: آموزش مهارت های (چرخش بدن به صورت عقبگرد، پا باز و زاویه نشستن)

 درس سیزدهم: آموزش مهارت های (غلت جلو، پل و بالانس دیواری)

       درس چهاردهم: آموزش مهارت های (مقدمات بالانس، پرتاب پاها و چرخ و فلک)

درس پانزدهم: آموزش مهارت های (بالانس سه پایه و فرشته)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اخلاق مهندسی (فنی و مهندسی)

چهارشنبه 25 بهمن 1396
17:40
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات55
حجم فایل244 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

در طول تاریخ مهندسان توانسته اند با استفاده از و کشفیات یافته های علمی و با ابتکار و خلاقیت خود مسائل مختلف مربوط به سلامت و بهداشت، درمان، آموزش، کشاورزی، مسکن، حمل و نقل و غیره را حل کنند و در نهایت آسایش و رفاه بیشتری را برای مردم فراهم کنند. همزمان با این فعالیتها، مهندسان نیز توانسته اند جنگ افزارهای فراوانی را خلق کنند تا استفاده کنندگان از آنها بتوانند در زمان کوتاهتری انسانهای بیشتری را از بین ببرند و یا بیمارکنند. همراه با هر دو نوع فعالیت یاد شده فعالیت­های مهندسی همراه با تخریب و آلوده سازی محیط زیست و اتلاف منابع طبیعی بوده است.

فهرست عناوین بزرگترین دستاوردهای مهندسی در قرن بیستم

1- برق رسانی (Electrification)

 2- اتومبیل (Automobile)

 3- هواپیما (Airplane)

 4- منابع آب و توزیع (Water Supply and Distribution)  

5-  الکترونیک Electronics))

6- رادیو و تلویزیون (Radio and Television)

7-  مکانیزاسیون کشاورزی (Agricultural Mechanization)

 8- رایانه (Computer)

9-  تلفن (Telephone)

10-تهویه مطبوع و تبرید (Air Conditioning and Refrigeration)

و ...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق بابیلون (اینترنت)

چهارشنبه 25 بهمن 1396
17:40
جمشید راد
دسته بندیاینترنت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات67
حجم فایل65 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود تحقیق بابیلون

 

بابیلون در واقع یک دیکشنری است اما به نظر من بابیلون همه چیز است. (چرا؟)

به خاطر اینکه به هر زبانی و در هر تخصصی که بخواهید ترجمه می کند.

طرز کار بابیلون به این صورت است که یک فایل exe که خود برنامه می باشد را نصب می کنید سپس فایلهای bgl که شامل خود دیکشنریها هستند را به آن معرفی می کنید.

برای دریافت دیکشنری باید به سایت www.babylon.com مراجعه کنید.

تاکنون بابیلون تا ورژن 5.0.4 ساخته شده است که هر یک از ورژنهای آن دارای چندی ایراد بوده اند.

بابیلون 3 : در این نسخه گرافیک برنامه بسیار پایین بود و ایرادهایی که داشت این بود که شما قادر به نصب بیش از 25 دیکشنری نبودید.

بابیلون 4 : گرافیک آن نسبت به نسخه قبل کمی بهتر شد و در آن می توانستید تا 30 دیکشنری را نصب کنید. اما برای نصب هر دیکشنری یک سریال لازم داشتید.

بابیلون 5 : این نسخه از نظر گرافیکی فوق العاده است ولی با این حال یک مورد مشکل در آن مشاهده شده و آن هم غیر قادر بودن ترجمه از زبانی غیر اروپایی (مانند عربی) به سایر زبانها است.

بابیلون 5.0.4 : در این نسخه که جدیدترین نسخه می باشد تاکنون هیچ مشکلی مشاهده نشده است.

حال برای دانلود بابیلون ورژن 5 اینجا را کلیک کنید(5 مگابایت):

 http://www.babylon.com/redirects/download.cgi?type=400

 

برای دانلود دیکشنریهای که بوسیله بابیلون ساخته شده اند به اینجا بروید:

http://www.babylon.com/display.php?id=141&tree=5&level=2

 

برای دانلود دیکشنریهایی که به وسیله افراد ساخته شده اند به اینجا بروید:

http://www.babylon.com/gloss/glossaries.html

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله آفات (زیست شناسی)

چهارشنبه 25 بهمن 1396
17:40
جمشید راد
دسته بندیزیست شناسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات62
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جمعیت انسان در كره زمین بسیار زیاد است و روند رو به افزایش نیز دارد. بشر برای تامین نیاز های خودخواهانه اش و به خاطر ایجاد مزارع گسترده تر و بهره برداری بیشتر، اكوسیستمهای طبیعی را به سرعت بر هم زده و موجب تخریب جنگل ها،نابودی خاك و گیاهان خودرو و حیات وحش می گردد. روشهای بهره برداری و متكی بر تكنولوژی ماشینی و مواد شیمیایی مصنوعی، ممكن است در كوتاه مدت پر بازده باشند اما مسلماٌ پایدار نبوده و آلاینده محیط خواهند بود. امروزه ثابت شده است كه باید برای جانوران وحشی و گیاهان خودرو نیز حق حیات قایل شد و در فضای موجود سهمی نیز برای آنها منظور نمود. بنابراین تولید بیشتر و در عین حال حفظ محیط زیست دو موضوعی است كه هماهنگی آنها در آغاز قرن بیست و یكم مورد نوجه انسان خواهد بود. كنترل بیولوژیك آفات ، پاسخی است طبیعی به بخشی از این برنامه كه كنترل پایدار به ارمغان آورده و برای محیط زیست نیز ناآلاینده محسوب می گردد.

 

فهرست مطالب

 

مقدمه                                                                                                      

نیازهای انسان و منشاء آفات                                                                               

مشكلات ناشی از آفت كش ها

تعریف كنترل بیولوژیك

تاریخچه كنترل بیولوژیك

مشاهدات اولیه و گسترش مبانی

 

فصل اول  (انواع اهداف ، عوامل و روش های كنترل بیولوژیك )

اهداف مبارزه بیولوژیك

انواع مبارزه بیولوژیك

حشرات یارازیئوئید

بندپایان و سایر مهرگان شكارگر

عوامل بیماری زاد نماتد های بند پایان

گیاهخواران و پاتوژن های علف های هرز

مبارزه ی بیولوژیك بیماری های گیاهی

روش های كنترل بیولوژیك

 

فصل  دوم  ( زیست شناسی و دینامیزم جمعیت عوامل بیماری زا )

فرآیند های اساسی در زیست شناسی پاتوژن

همه گیر شناسی ( Epizootiology    )  بیماری های بند پایان

بیماری های باكتریایی در بندپایان

ویروس های بیماری زا در بندپایان

قارچ های بیماری زا در بند پایان

پروتوزوهای بیماری زا در بند پایان

نماتد های بیماری زا در بند پایان

شواهدی از تاریخ 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با بهزیستی روانشناختی (روانشناسی و علوم ت

يکشنبه 22 بهمن 1396
14:48
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات126
حجم فایل317 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی

ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

,پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی,ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی,ارتباط بین سبک های هویتی و بهزیستی روانشناختی,ارتباط بین افسردگی با بهزیستی روانشناختی,پایان نامه سبک های هویتی,دانلود رایگان پایان نامه روانشناسی ,پایان نامه بهزیستی روانشناختی,بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد,سبک های هویتی در دانشجویان دانشگاه آزاد افسردگی پس از شکست تحصیلی در دانشجویان,افسردگی در دانشجویان,رابطه سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی,افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی دانشجویان,دانلود پایان نامه افسردگی دانشجویان

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است بدین معنی که دانشجویان دختر از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین دانشجویان پسر و دانشجویان دختر  مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.

کلید واژه: سبک های هویتی، بهزیستی روانی، دانشجویان

بیان مسئله

تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).

در دهه­های اخیر، روان­شناسی مثبت­نگر به عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندی­های انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی و شادمانی در حوزه­های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است Linley, P. A., & Joseph, S. ,2004).). روان­شناسی مثبت­نگر، حركتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شكوفایی و بالندگی است كه نمی­خواهد جایگزین هیچ یك از انواع درمان­های روان­شناختی شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمی، در طول دهه­های اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درك و مفهوم­سازی جنبه­های مختلف روان­شناسی مثبت­نگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روان­شناختی به طور گسترده­ای مورد بررسی و به روش­های مختلفی مفهوم­سازی شده است.

     یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی  (داشتن هدف در زندگی )5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد. در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یك بیماری ، بلكه بعنوان واكنشی روانی در مقابل مسائل و مشكلاتی كه دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .  بعبارت دیگر حالتی است عاطفی به نحوی كه فرد قدرت و توانایی لازم و كافی برای انجام امور و تكالیف عادی روزمره‌ی‌خود را ندارد و كاهش چشمگیر در فعالیتهای وی دیده می شود .

افراد افسرده گرایش دارند به اینكه به تشریح درونی شكستها و تشریح بیرونی موفقیت هایشان بپردادخترد ، بعبارت دیگر به بروز و بیان شكست هایشان و عدم بروز موفقیت هایشان می پردادخترد . وجود یك برنامه ریزی درست برای پاسخگویی به نیازهای جسمانی و روانی و ذهنی می تواند یك راه حل باشد ـ مورد دیگر كه زمینه‌ی‌ مشكلات و نگرانی های دانشجویان را فراهم می كند نیاز مبرم به پیشرفت دردروس است .احساس بی كفایتی، عدم فهم دروس و گرفتن نمرات كم زمینه‌ی‌ یكسری اضطرابها و نگرانی ها را دردانشجویان فراهم می كند . با توجه به اینكه دانشجویان در هر جامعه ای آینده سازان و برنامه ریزان و مدیران آن جامعه خواهند بود سلامت روانی آنان می تواند نقش مؤثری در فرآیند توسعه داشته باشد . در صورتی كه آنان از بهداشت روانی برخوردار نبوده و به خاطر مشكلاتی كه ذكر آن رفت دچار اختلالات روحی و عاطفی از جمله افسردگی شوند ،نه تنها خود دراین جریان ضربه می بینند ، بلكه در نهایت جامعه نیز متضرر می گردد . شناخت عواملی كه مشكلات روانی دانشجویان را فراهم می آورد مستلزم مطالعات علمی است. از طریق شناخت این عوامل است كه می توان به برنامه ریزی در جهت مرتفع ساختن مشكلات عاطفی دانشجویان همت گماشت و بهداشت روانی آنان را تأمین كرد . تا زمانی كه بهداشت روانی درمیان دانشجویان وجود نداشته باشد نه تنها انواع اختلالات روحی از جمله افسردگی ، از خود بیگانگی و … گریبان گیر آنها خواهد شد، بلكه این امر منجر به افت تحصیلی و هدر رفتن سرمایه گذاریهایی خواهد شد كه در این راه به كار گرفته شده است .

افسردگی پس از شکست تحصیلی در دانشجویان,افسردگی در دانشجویان,رابطه سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی,افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی دانشجویان,دانلود پایان نامه افسردگی دانشجویان

فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- کلیات تحقیق    
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله    
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق    
1-4- اهداف تحقیق    
1-5- سوالات تحقیق    
1-6- چارچوب نظری تحقیق    
1-7- تعاریف واژه ها    
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق    
2-1- تعریف هویت    
2-2- مفهوم هویت    
2-3- انواع هویت    
2-3-1- سبک های هویت اطلاعاتی    
2-3-2- سبک هویت هنجاری    
2-3-3- سبک هویت سردرگم    
2-4- هویت و جنسیت    
2-5- سلامت روان    
2-6- سلامت روانی    
2-7- بهزیستی روانشناختی    
2-8- مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی    
2-8-1- خودمختاری    
2-8-2- رشد فردی
2-8-3- تسلط بر محیط    
2-8-4- هدفمندی در زندگی    
2-8-5- روابط مثبت با دیگران    
2-8-6- پذیرش خود    
2-9- افسردگی    
2-10- تعریف افسردگی    
2-11- شناخت افسردگی    
2-12- انواع اختلال افسردگی    
2-13- نشانه های افسردگی    
2-14- مطالعات انجام شده    
فصل 3- روش شناسی تحقیق    
3-1- روش تحقیق    
3-2- جامعه آماری    
3-3- نمونه و روش نمونه گیری    
3-4- روش گردآوری اطلاعات    
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات    
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها    
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات    
4-1- بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها    
4-1-1- بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت    
4-1-2- بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت    
4-1-3- بررسی حجم نمونه به تفکیک ترم تحصیلی    
4-1-4- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات    
4-1-5- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد    
4-2- بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق    
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات    
5-1- خلاصه یافته ها ی پژوهش    
5-2- بحث و نتیجه گیری    
5-3- محدودیتهای تحقیق    
5-4- پیشنهادهای تحقیق    
فهرست جداول
جدول4-1-1 توزیع پاسخگویان به تفکیک جنسیت
جدول4-1-2 توزیع پاسخگویان به تفکیک محل سکونت
جدول4-1-3 توزیع پاسخگویان به تفکیک سن
جدول4-1-4 توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات
جدول4-1-5 توزیع پاسخگویان به تفکیک نوع شغل
جدول4-2-1 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی
جدول4-2-2 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان عادی
جدول4-2-3 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان دانشجویان دختر 
جدول4-2-4 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سبک های هویت  به تفکیک دانشجویان پسر ومرز
جدول4-2- 5 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سلامت روانی به تفکیک دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سبک های هویت  با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-3 بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-4 سبک های هویت  در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-5 سلامت روانی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-6 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر سن و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان درآمد و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان تحصیلات و بهزیستی روانشناختی
جدول 4-4 بهزیستی روانشناختی به تفکیک جنس دانشجویان 
جدول 4-5 بهزیستی روانشناختی به تفکیک محل سکونت

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

قوانین هندبال (تربیت بدنی)

يکشنبه 22 بهمن 1396
14:48
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

زمین بازی، محوطه ای است به شکل مستطیل که طول آن 40 و عرض آن 20 متر می باشد. این زمین دارای دو محوطه دروازه (قانون 1:4 و قانون 6) و یک محوطه بازی است. دو خط بلند طولی را خطوط کناری و خطوط کوتاه انتهایی را خط دروازه (بین دو پایه دروازه) یا خط بیرونی دروازه (دو طرف دروازه) می نامند.

زمین بازی حداقل باید در طول خطوط کناری، یک متر و در پشت خط بیرونی دروازه، دو متر حریم داشته باشد. وضعیت زمین بازی نباید به صورتی تغییر یابد که باعث کسب آوانتاژ یکی از تیمها شود.

بازیکن تعلیقی در مدت تعلیق خود حق شرکت در بازی را ندارد و تیم او نیز نمی تواند در این مدت، از بازیکن دیگری در زمین به جای وی استفاده نماید. زمان تعلیق از لحظه سوت داور برای شروع مجدد بازی آغاز می شود. اگر دو دقیقه تعلیق در پایان نیمه اول تکمیل نشود، ادامه آن در نیمه دوم منظور می شود. به همین ترتیب از وقت عادی به وقت اضافی در خلال وقت اضافی نیز قابل اجرا می باشد.

 

شرح عناوین

  وقت بازی

  علامت پایانی

  تایم اوت

توپ

بازیکنان

  تجهیزات و وسایل

دروازه بان

محوطه دروازه

بازی با توپ، بازی غیرفعال

امتیاز گل

پرتاب شروع

  بازی غیر فعال

خطاها و رفتار خارج از روحیه ورزشی

پرتاب اوت و پرتاب دروازه بان

اعلام پرتاب آزاد

  اجرای پرتاب آزاد

  اجرای 7 متر

دستورالعملهای عمومی برای اجرای پرتابها

  اخطار

تعلیق

  دیسکالیفه

  اكسکلود

  تخلفات خارج از وقت بازی

  قبل از مسابقه

  در خلال وقت استراحت

داوران

وقت نگهدار / منشی

  علایم دست فدراسیون جهانی هندبال

لیست علایم دست:

  وقت بازی

  علامت پایانی

  تایم اوت

توپ

بازیکنان

  تجهیزات و وسایل

دروازه بان

محوطه دروازه

بازی با توپ، بازی غیرفعال

امتیاز گل

پرتاب شروع

  بازی غیر فعال

خطاها و رفتار خارج از روحیه ورزشی

پرتاب اوت و پرتاب دروازه بان

اعلام پرتاب آزاد

  اجرای پرتاب آزاد

  اجرای 7 متر

دستورالعملهای عمومی برای اجرای پرتابها

  اخطار

تعلیق

  دیسکالیفه

  اكسکلود

  تخلفات خارج از وقت بازی

  قبل از مسابقه

  در خلال وقت استراحت

داوران

وقت نگهدار / منشی

  علایم دست فدراسیون جهانی هندبال

لیست علایم دست:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت اصول و مبانی استعداد یابی در ورزش (تربیت بدنی)

يکشنبه 22 بهمن 1396
14:48
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات112
حجم فایل319 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت مبنای استعداد یابی در ورزش

فرایند کشف ورزشکاران با استعداد وشرکت در برنامه های تمرینی سازمان یافته و تخصصی و هدایت آنها به سوی تیم های ورزشی ملی و حرفه ای را استعداد یابی ورزشی می گویند

 

نسبت بخش های بدن می تواند یک عامل تعیین کننده در موفقیت ورزشی باشد.عامل نژاد و وراثت در آن دخالت دارد. مثال سیاه پوستان معمولا    دستها و پاهای بلند و تنه کوتاه دارند و آسیایی هاپاهای کوتاه و تنه های بلند دارند به همین دلیل نژاد قفقازی در شنا نژاد سیاه بویژه شمال افریقا در دو های استقامت و نزاد زرد در زیمناستیک شیرجه برتری دارند.

 

عناوین تعدادی از اسلایدها

 

ضرورت استعداد یابی

در فرایند استعداد یابی چه ارگان هایی مشارکت دارند؟

تاریخچه استعداد یابی ورزشی

معیار های استعداد یابی علمی

معیارهای استعداد یابی برای هر ورزش ویژه است

فرایند گزینش رویکردی پیشرونده است

موفقیت یا شکست برنامه استعداد یابی

مفهوم توانایی وموفقیت در ورزش

فواید استعداد یابی

پیش بینی اجرای ورزش

معیارهای استعدادیابی

عوامل پیکرسنجی وترکیب بدنی

قابلیت های فیزیولوژیکی

الگوی استعدایابی پیشنهادی در ایران

و .............

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی تطبیقی نظام دادرسی اداری ایران و فرانسه و آمریکا (حقوق)

يکشنبه 22 بهمن 1396
14:48
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات78
حجم فایل177 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود مقاله بررسی تطبیقی نظام دادرسی اداری ایران و فرانسه و آمریکا

بررسی تطبیقی نظام دادرسی اداری ایران و فرانسه و امریکا

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

دانلود مقاله بررسی نظام دادرسی اداری ایران و آمریکا,بررسی تطبیقی نظام دادرسی اداری ایران و آمریکا,بررسی نظام دادرسی اداری ایران, بررسی نظام دادرسی اداری آمریکا,نظام دادرسی اداری ایران,نظام دادرسی اداری آمریکا,دادرسی اداری ایران,دادرسی اداری آمریکا,دیوان اداری ایران, دیوان اداری ,دیوان اداری آمریکا,دیوان ادرای,دیوان اداری ایران و آمریکا,دیوان,نظام اداری آمریکا,نظام اداری ایران,بررسی دیوان اداری آمریکا و ایران,بررسی نظام حقوقی آمریکا,بررسی نظام اداری ایران,

 

مقدمه:

اصل نظارت بر اعمال قوای حاكم بر كشور امروزه یكی از اصول بنیادین و مهم در حكومت‌های مردمی است. نظارت بر قوای مختلف حكومت به صورت‌های گوناگونی در قوانین اساسی و عادی كشورها پیش‌بینی شده است. در جمهوری اسلامی ایران نیز بر قوای حاكم به شكل‌های مختلف نظارت می‌شود. قوة قضائیه از بدو تولد همواره با نظارت و كنترل بر كیفیت اجرای قوانین در محاكم حقوقی توسط دیوان عالی كشور كنترل می‌شود. در قوة مقننه كه مركب از نمایندگان مردم با استعدادها، معلومات و تجارب مختلف و گرایش‌های گوناگون است، امكان وضع قوانین و مقرّرات عادی در جهت مغایر و معارض با قوانین اساسی وجود دارد. بنابراین، بر قوة مقننه در وضع قوانین باید به كیفیتی نظارت كرد. در كشور ما شورای نگهبان نظارت بر مجلس از جهت تصویب قوانین خلاف قانون اساسی و شرع را به عهده دارد. در قوة مجریه هم كه وظایف بی‌شماری عهده دارد، این نظارت به منظور جلوگیری از انحراف از قانون و تعمیم عدالت اجتماعی باید وجود داشته باشد. به دلیل گستردگی ارتباط مردم با مؤسسات و ادارات دولتی كه زیرمجموعۀ قوۀ مجریه به شمار می‌آیند، نظارت بر اعمال و تصمیمات این قوه بسیار مهم است.نظارت بر اعمال و تصمیمات اداری به سه صورت ممكن است انجام شود. یك صورت آن است كه این كار را خود دستگاه اداری یعنی قوۀ مجریه انجام دهد كه از آن به «كنترل اداری» یاد می‏شود. روش دوم «كنترل پارلمانی» است؛ یعنی كنترل دستگاه اداری به كمك قوۀ مقننه صورت بگیرد و روش سوم «كنترل قضایی» است.در ارزیابی این روش‌ها گفته می‏شود: «دستگاه اداری برای رسیدگی به این‌گونه دعاوی مناسب نیست؛ زیرا مقام رسیدگی‌كننده به دعاوی بایستی بی‌طرف باشد و بدون رعایت بی‌طرفی، حقوق خواهان یا شاكی تضییع می‏گردد. تجربه نشان داده است كه دستگاه اداری در رسیدگی به دعاوی اداری نمی‏تواند قاضی بی‌طرف باشد.»( منوچهر طباطبایی مؤتمنی، حقوق اداری، ص 418)

روش كنترل پارلمانی نیز ـ گرچه به سهم خود اهمیت دارد ـ بیشتر برای ارزیابی درجۀ پیشرفت هدف‌ها و برنامه‏ها سودمند است. قوۀ مقننه در نظارتی كه بر اعمال دستگاه‏ها و وزارتخانه‏ها دارد، بر ضعف‌ها و توانایی‌ها اطلاع می‌یابد. دستگاه اداری در صورت ناكامی در نیل به اهداف و برنامه‏ها به دلیل ناتوانی یا قصور در اجرای وظایف، در مقابل پارلمان مسئول اعمال خویش خواهد بود. این مسئولیت كه از آن به «مسئولیت سیاسی دولت در مقابل پارلمان» یاد می‏شود، موضوع دیگری است كه در جای خود شایسته بررسی است.با توجه به نكاتی كه بیان شد، غالب كشورها، روش كنترل قضایی را برای نظارت بر اعمال دستگاه‏های اداری، بر دو روش «اداری» و «پارلمانی» ترجیح داده‌اند. نظارت قضایی بر اعمال و تصمیمات اداری را اصطلاحاً «دادرسی اداری» می‌نامند.كشورهایی كه روش كنترل قضایی را برای نظارت بر دستگاه‏های اداری (قوۀ مجریه) برگزیده‏اند، خود به دو دسته تقسیم می‏شوند: در بعضی كشورها، این كار را دادگاه‏های عادی دادگستری صورت می‌دهند (نظیر آمریكا و انگلستان)؛ ولی پاره‌ای كشورها، برای این منظور دادگاه‏های ویژه‏ای تأسیس كرده‏اند (نظیر فرانسه، بلژیك، آلمان). جمهوری اسلامی ایران نیز جزء كشورهای دستة دوم است، با این تفاوت كه این دادگاه ویژه در ایران با عنوان دیوان عدالت اداری در زیرمجموعه قوۀ قضائیه قرار دارد.

در ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نظارت بر قوۀ مجریه وضع رضایت‌بخشی نداشت و نظام حاكم تحت تأثیر خصلت حكومت‌های خودكامه به هیچ وجه علاقه‌ای به پذیرش امر و نهی فرشتة عدالت نداشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 ـ كه یكی از اهداف ارزشمند آن، بسط عدالت و احقاق حقوق مردم در جامعه بود ـ دیوان عدالت اداری به منظور تحقق عدالت در روابط بین مردم و حكومت پدید آمد. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دو اصل مهم دربارة دیوان عدالت اداری به چشم می‌خورد. اصلی كه دیوان عدالت اداری مولود آن است، اصل ۱۷۳ قانون اساسی است. در این اصل مقرّر شده است كه «به منظور رسیدگی به شكایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین یا واحدها با آیین‏نامه‏های دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام "دیوان عدالت اداری" زیرنظر رئیس قوة قضائیه تأسیس می‌گردد.حدود اختیارات و نحوة عمل این دیوان را قانون تعیین می‌كند.» در اصل ۱۷۰ قانون اساسی نیز بیان شده است كه «قضات دادگاه‏ها مكلف‌اند از اجرای تصویب‏نامه‏ها و آیین‏نامه‏های دولتی كه مخالف با قوانین و مقرّرات اسلامی یا خارج از حدود اختیارات قوة مجریه است خودداری كنند و هركس می‌تواند ابطال این‌گونه مقرّرات را از دیوان عدالت اداری تقاضا كند.»

دادرسی اداری,حقوق اداری, دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا, دادرسی اداری آمریکا,دادگاه‌های اختصاصی اداری,دادرسی اداری,آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری,آیین دادرسی مدنی,آیین دادرسی کیفری, دیوان اداری فرانسه , دیوان اداری , دیوان اداری آمریکا, دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری‌,

فهرست مطالب

مقدمه:

نگاهی به قوانین دادرسی اداری در ایران و سیر تحولات آن

گفتار اول. دادرسی اداری در ایران پیش از انقلاب اسلامی

گفتار دوم. دادرسی اداری پس از انقلاب اسلامی

مبحث اول. دیوان عدالت اداری

الف. تصویب اولین قانون دیوان عدالت اداری (4 بهمن 1360)

ب. تصویب اولین آیین‌نامة آیین دادرسی دیوان (سال 1362)

ج. قانون الحاق پنج تبصره به مواد 15 و 18 و 19 قانون دیوان عدالت اداری (26 اردیبهشت 1372)

د. ‌قانون اصلاح موادی از قانون دیوان عدالت اداری - مصوب 1360 (1 اردیبهشت 1378)

ه‍ .تصویب آیین‌نامة آیین دادرسی دیوان (19 اردیبهشت 1379)

و . قانون جدید دیوان عدالت اداری (25 آذر 1385)

1. تغییر در تركیب شعب

2. توجه به سابقة قضایی قضات دیوان

3. تأسیس شعب تشخیص و حذف شعب تجدیدنظر

4. اعادة دادرسی

5. دخالت فرد ثالث

6. تشكیل واحد اجرای احكام

7. توجه به موضوع كارشناسی

ز. لایحة پیشنهادی آیین دادرسی جدید دیوان

ح. تصویب و ابلاغ آیین‌نامة اجرایی شوراهای حل اختلاف تخصصی دیوان عدالت اداری

مبحث دوم. مراجع اختصاصی اداری (شبه قضایی)

مبحث سوم. فلسفه وجودی دیوان عدالت اداری

مبحث چهارم - اهداف تشکیل دیوان عدالت اداری

گفتار سوم: ساختار دیوان عدالت و آیین دادرسی آن

بند اول - سازمان دیوان عدالت اداری

گفتار چهارم: صلاحیتهای دیوان عدالت اداری

بند اول - صلاحیت دیوان از حیث خواهان (مردم)

بند دوم - صلاحیت دیوان از حیث خوانده (دولت)

بند سوم - موضوع دعوی (خواسته)

بررسی تاریخی شورای دولتی فرانسه

مبحث اول:تعریفی از شورای دولتی فرانسه

مبحث دوم:فلسفه تاسیس شورای دولتی فرانسه:

مبحث سوم:تاریخچه شورای دولتی فرانسه از سال1945 به بعد

  بند اول:شورای دولتی در کاخ سلطنتی

بند دوم:شورای دولتی((دیوان عالی اداری))

مبحث چهارم:شورای دولتی به عنوان مراحل اول و آخر تظلم خواهی

 بند اول:شورای دولتی به عنوان دادگاه استینافی یا تجدید نظر

بررسی وظایف و ساختار دیوان عدالت اداری ایران و شورای دولتی فرانسه

 گفتار اول:دادرسی اداری در فرانسه

مبحث اول:خصوصیات کلی دادرسی اداری در فرانسه

مبحث دوم:نظام دارسی اداری فرانسه

مبحث سوم:وظایف شورای دولتی فرانسه

مبحث چهارم:ساختار شورای دولتی فرانسه

 گفتار دوم :دادرسی اداری در ایران

مبحث اول:شورای دولتی ایران

 مبحث دوم:    دیوان عدالت اداری ایران

بند اول:ساختار و جایگاه دیوان عدالت اداری

 بند دوم:تشکیلات و صلاحیت و حدود اختیارات دیوان

بند سوم:شرایط انتخاب قضات و ترتیب رسیدگی در دیوان

تاریخچه و فلسفه تاسیس دیوان دادرسی اداری ایران و امریکا

 گفتار اول:سیر تحولات دیوان دادرسی اداری ایران

مبحث اول :تعریفی از دیوان دادرسی اداری

 مبحث دوم:فلسفه تاسیس دیوان دادرسی اداری ایران

مبحث سوم:قانون دیوان دادرسی اداری

ارکان دیوان :

اختیارات و مسئولیتهای اداری رئیس دیوان دادرسی اداری :

ریاست کل دیوان :

ارجاع پرونده ها به شعب دیوان :

ارجاع پرونده های مرتبط به شعبه مقدم الارجاع :

پیشنهاد افزایش شعب تجدید نظر دیوان دادرسی اداری :

اختیارات و مسئولیتهای قضائی رئیس دیوان دادرسی اداری :

ریاست شعبه اول دیوان دادرسی اداری :

درخواست تجدید نظر نسبت به آرایی که مخدوش تشخیص دهد :

عضویت در هیات تجدید نظر :

درخواست رای وحدت رویه :

امضای رای هیات عمومی و تجدید نظر :

تعیین دادرس یا عضو مشاور دیگر به جای دادرس یا مشاور ممتنع از اظهار نظر :

موارد امتناع :

تشكیلات دیوان دادرسی اداری

وظائف هیأت عمومی دیوان

شرایط قضات دیوان

وظایف، صلاحیت و حدود اختیارات دیوان دادرسی اداری

 گفتار دوم:بررسی تاریخی امریکا

مبحث اول:تعریفی از امریکا

مبحث دوم:فلسفه تاسیس امریکا:

مبحث سوم:تاریخچه امریکا از سال1945 به بعد

  بند اول:در کاخ سلطنتی

بند دوم:شورای دولتی((دیوان عالی اداری))

مبحث چهارم:به عنوان مراحل اول و آخر تظلم خواهی

 بند اول:به عنوان دادگاه استینافی یا تجدید نظر

بررسی وظایف و ساختار دیوان دادرسی اداری ایران و امریکا

 گفتار اول:دادرسی اداری در امریکا

 گفتار دوم:بررسی  سیستم حقوقی ایالات متحده آمریکا

 مبحث اول: مفاهیم مقدماتی حقوق اداری آمریکا 

بند اول:تعریف حقوق اداری

بند دوم:نقش سازمانهای اداری

بند سوم:فرآیندهای‌ اداری

بند چهارم:نظات بر سازمانهای اداری

گفتار دوم:ابعاد‌ نظارت قضائی،صلاحیت و دسترسی به دادگاه

بند اول:گستره بازنگری قضایی(دلایل مبنای بازنگری)

بند دوم:مبانی قانون اساسی بازنگری قضائی

بند سوم:مبانی تقنینی(قانون عادی)بازنگری قضایی

بند چهارم:داشتن سمت

بند پنجم:صلاحیت و مقرّ دادگاه

بند ششم:زمانبندی بازنگری قضائی

 گفتار دوم :دادرسی اداری در ایران

مبحث اول:ایران

 مبحث دوم:    دیوان دادرسی اداری ایران

بند اول:ساختار و جایگاه دیوان دادرسی اداری

 بند دوم:تشکیلات و صلاحیت و حدود اختیارات دیوان

بند سوم:شرایط انتخاب قضات و ترتیب رسیدگی در دیوان

نتیجه گیری:

منابع و ماخذ:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 1668 1669 1670 1671 1672 1673 1674 1675 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 1683 1684 1685 1686 1687 1688 1689 1690 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 1708 1709 1710 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 1731 1732 1733 1734 1735 1736 1737 1738 1739 1740 1741 1742 1743 1744 1745 1746 1747 1748 1749 1750 1751 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1763 1764 1765 1766 1767 1768 1769 1770 1771 1772 1773 1774 1775 1776 1777 1778 1779 1780 1781 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 1796 1797 1798 1799 1800 1801 1802 1803 1804 1805 1806 1807 1808 1809 1810 1811 1812 1813 1814 1815 1816 1817 1818 1819 1820 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850 1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 1859 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 1869 1870 1871 1872 1873 1874 1875 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1891 1892 1893 1894 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 1902 1903 1904 1905 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 1913 1914 1915 1916 1917 1918 1919 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949 1950 1951 1952 1953 1954 1955 1956 1957 1958 1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 2049 2050 2051 2052 2053 2054 2055 2056 2057 2058 2059 2060 2061 2062 2063 2064 2065 2066 2067 2068 2069 2070 2071 2072 2073 2074 2075 2076 2077 2078 2079 2080 2081 2082 2083 2084 2085 2086 2087 2088 2089 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2121 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 2135 2136 2137 2138 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 2146 2147 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 2187 2188 2189 2190 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2197 2198 2199 2200 2201 2202 2203 2204 2205 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 2266 2267 2268 2269 2270 2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280 2281 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 2298 2299 2300 2301 2302 2303 2304 2305 2306 2307 2308 2309 2310 2311 2312 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 2320 2321 2322 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران دانلود است. || طراح قالب bestblog.ir