مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و سن ( فصل دوم پایان نامه ) +docx

جمعه 25 اسفند 1396
16:13
جمشید راد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و سن ( فصل دوم پایان نامه )

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 72 کیلو بایت

تعداد صفحات : 41

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و سن ( فصل دوم تحقیق )

در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: تحقیق و فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری تحقیق روانشناسی با موضوع استرس و سن:

مقدمه

استرس جایگاه مهمی در مباحث روان‌شناسی‌ دارد و روان‌شناسان چگونگی واکنش به عوامل‌ استرس‌زا را از دیدگاه‌های مـختلف مـورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. هانس سلیه ‌(1976) استرس را یـک واکـنش به محرک‌های محیطی تعریف می‌کند. به اعتقاد‌ لازاروس ‌ (1989) استرس‌ حالت تنش روانی است که به وسیله رویدادها و فشارهای جسمانی، روانی و اجتماعی به‌ وجود می‌آید. به بیان دیگر، هر محرکی کـه تـمامیّت زیستی، روانی و اجتماعی انسان را تـهدید کند، عامل اسـترس‌زا نامیده می‌شود و موجب‌ استرس می‌شود. می‌توان گفت کسانی که بیشتر در معرض عوامل استرس‌زا قرار دارند، برای ابتلاء به انواع ناراحتی‌های جسمانی و روانی‌ مستعدترند. تفسیر و ارزیابی ادارکی فرد از عامل استرس‌زا(استرسور)در شدت و میزان‌ اثرگذاری عامل‌ استرس‌زا‌ در انـسان نـقش به‌سزایی دارد (شفیع آبادی، 1384).

استرس به صورت پاسخ‌های متنوع بدنی(سردرد، سرگیجه، دردهای شکمی، بی‌خوابی، خستگی)، روان‌شناختی (نارضایتی از موقعیت موجود، اضطراب، تنش، بی‌قراری، افسردگی)، و رفتاری (استفاده از دارو، سیگار، داروهای اشتها آور) متجلی می‌شود. ازاین‌رو، در استرس‌ علایمی نظیر بیم و نگرانی، نزدیک بودن خطر، ناتوانی در تمرکز حواس، احساس تنش، احساس‌ ناتوانی‌ در‌ برخورد‌ با موقعیت‌ها و سعی در‌ اجتناب‌ از‌ آنها، ناتوانی در گفتار و ناهماهنگی حـرکتی، تنش عـضلانی، افزایش ضربان قـلب و فشار خون، خشک شدن دهان، و تکرّر ادرار به خوبی‌ مشهودند. لازم به یادآوری است‌ که‌ اضطراب‌ و استرس رابطه نزدیکی دارند و اضـطراب بر‌ اثر استرس‌ حاصل می‌شود. هرچه کنترل فرد بر روی موقعیت‌ها و محرک‌های استرس‌زا بـیشتر باشد، کمتر مـضطرب مـی‌شود. به عبارت دیگر، فرد زمانی دچار اضطراب می‌شود‌ که‌ راهی‌ برای‌ کنار آمدن با عوامل استرس‌زا پیدا نکند. (شفیع آبادی، 1384).

فرد در برابر عوامل‌ اسـترس‌زا (استرسورها) می‌تواند ‌ ‌دو نـوع واکنش داشته باشد: اول پاسخ‌ به صورت ناکامی که با علائمی نظیر سردرد، اختلالات معده‌ای، آشفتگی خـواب، فشار خـون بـالا، کهیر‌ پوست‌ و در نهایت با افسردگی همراه است. دومین نوع پاسخ به صورت اضطراب‌ است‌ که با احساس بـی‌کفایتی، نبود اطمینان، ابهام در تفکر، و گاهی هراس همراه است. اضطراب شدید با نشانه‌هایی مانند تیک، کهیر پوست، تغییر صدا، و‌ کـاهش‌ وزن‌ مشخص می‌شود(مارکیدس و کوپر ‌، 1989).

انسان در‌ همه‌جا‌ و در همه‌سنین در زمینه‌های گوناگون به نوعی دچار استرس و عوارض ناشی از آن است. همچنین مطالعات نشان داده است که نوع رویدادهایی که موجب استرس می گردد در سنین مختلف متفاوت خواهد بود. در پژوهش حاضر سعی بر این است که در مورد ویژگی دوره های مختلف زندگی و استرس های خاص آن دوره و روش های برطرف کردن آن بحث گردد.

دوران کودکی(تولد تا 12 سالگی)

آنچه افراد جامعه، در زندگی روزمره، کودکی می نامند برحسب جامعه و فرهنگی که به آن تعلق دارند متفاوت است. کودکی در ساده ترین بیان و به عنوان یک گستره سنی یکپارچه و متمایز از دوره های دیگر زندگی، به دوره ای که از تولد تا نوجوانی ادامه دارد اطلاق می گردد. دوره کودکی به سه دوره کوچکتر تقیسم می گردد:

الف) کودکی اول: کودکی نخست (از تولد تا حدود دو سالگی)

ب) کودکی دوم: کودکی میانه (ازدو تا شش-هفت سالگی)

ج)کودکی سوم: کودکی پایانی (از شش-هفت تا یازده – دوازده سالگی) (منصور، 1393).

کودکی اول(نوزادی و شیر خوارگی)

کودکی نخست به بخشی از کودکی اطلاق می گردد که از تولد تا زبان باز کردن ادامه دارد و به اعتبار فقدان طرفیت استفاده موثر از گفتار این دوره را می توان دوره پیش کلامی و به دلیل شکل گیری ساختهای ایجاد کننده امکان فهمیدن و فهماندن بدون استفاده از گفتار بنا بر سازه دریافت و واکنش براساس تجهیزات حسی-حرکتی، دوره حسی-حرکتی نامید(منصور، 1393).

حالات عاطفی کودک، ابتدا به احساس آسایش و عدم آسایش محدود می شود؛ یعنی زنمانی که در امر تغذیه کودک تاخیری افتد یا خیش باشد، برانگیخته می شود و واکنشهای عاطفی در کودک مشخص می شود. از زمانی که کودک در می یابد که وجود مادر برای ارضای نیازهایش ضروری استف اولین زمینه های آگاهی از عوامل اجتماعی نیز شکل می گیرد. در سه چهار ماهگی هیجان های خوشایند کودک به صورت شادی، خنده و صداهای مخصوص در مقابل محرک ها های مطبوع دیده می شود و اگر کودک را در اغوش بگیرند شادمان و ساکت می شود؛ یعنی نوع پاسخگویی به عوامل محیطی، ضمن بروز پاسخ های عاطفی مشاهده می شود(سیف و همکاران، 1392).

یک کودک طبیعی سه تا شش ماهه در مقابل چهره مادر یا افراد غریبه و یا حتی ماسک و مترسک لبخند می زند. در هشت ماهگی چهره اش با دیدن افراد غریبه تغییر می کند. در اواخر سال اول زندگی، پاسخ عاطفی ترس، گاه به صورت اضطراب کلی و گاه به صورت وحشت از غریبه، ترس از جدا شدن از مادر و ترس از صدای بلند بوضوح دیده می شود که بتدریج از بین می رود(سیف و همکاران، 1392).

براساس نظریه پیاژه در گستره دو سال اول زندگی، کودک به صورت فعال در بنا کردن ساختمانی توفیق حاصل می کند که محور اصلی دامنه های مختلف شکل گیری ها و دگرگونیهای روانی است. این ساختمان شناختی مراتب مختلف تحول است که کودک در زمینه عقلی تدارک می بیند و در چهارچوب روان بنه ها و کنش های درون سازی و برون سازی، از حد فعالیت های بازتابی کلی نخست و با گذار از به کارانداختن واکنش های دورانی نخستین و سپس واکنش های دورانی ثانوی به سطح کاربرد واکنش دورانی ثالث می رسد یعنی از یک ظرفیت نسبتا گسترده دریافت و واکنش یا مبادله با محیط برخوردار می شود، سرانجام به کمک روان بنه ها و تجهیزات ساختاری حسی-حرکتی به سطح ابداع یا ترکیب های جدید ذهنی نایل می آید(منصور، 1393).

کودکی دوم(کودکی میانه)

از دو تا شش هفت سالگی را باید سالهای شکل گیری کودک نامید، یعنی قدم گذاردن در راهی که با طی کردن هر بخشی از آن یک گام بزرگسالی یعنی الگوی متداول انسان جامعه امروزی نزدیکتر می شود. کودکی میانه، دوره اول کودکی را پشت سر گذاشته است، بدن او از شکل کشیده تری به خود می گیرد، حرکات وی دیگر ناآشیانه نیستند و مرتبا از تمایز یافتگی بیشتری برخوردار می شوند و بتدریج که به روش اکتشافی تازه تری دست می یابد میدان تجربه و فهم او نیز گسترده تر می شود. با آنکه تاثیر پدر و مادر هنوز در او شدید است، تاثیر دیگر بزرگسالان و همسالان بتدریج رو به فزونی می گذارد. جامعه اینک بیش از پیش کودک را زیر تاثیر خود می گیرد و ارزش های فرهنگی و معیارهای مربوط به ایفای نقش را در جامعه یکی از دو جنس مذکر یا مونث به او منتقل می کند. پس اکنون تحول را باید بیشتر به منزله حاصل تعامل کودک و جامعه نگریست(ماسن، کیگان، هوستون، و کانجر، بی تا؛ یاسایی، 1387).

براساس نظریه پیاژه در این سطح با کودکی سروکار داریم که پیش عملیاتی است، یعنی در راه شکل گیری عملیات منطقی عینی گام بر می دارد بی آنکه بتواند از عهده انجام دادن آنها به طور کامل بر آید. اما به موازات این فعالیت عملیاتی که در نیمه راه است، کنش نمادی یا رمزی در کودک گسترش می یابد و امکان تجسم اشخاص غایب و مکان و رویداد های دور از نظر را برای وی فراهم می سازد و کودک می تواند بر مبنای این تجسمها به استدلال بپردازد(منصور، 1393).

درباره تحول عاطفی در کودکی میانه باید گفت که به موازات سه نوع تازگی در سازمان روانی، یعنی پدیدار شدن کنش رمزی، امکان تجسم براساس نظام رمزها و نشانه ها و بالاخره مبادلات فکری بین فردی از طریق زبان یعنی شکل اجتماعی شده کنش رمزی، جنبه های عواطف شهودی در شکل احساسات اجتماعی ابتدایی و نخستین احساس های اخلاقی متجلی می شوند(سیف و همکاران، 1392).

کودکی سوم (کودکی پایانی)

این دوره کودکی از شش هفت سالگی شروع می شود و تا قبل از مرحله بلوغ جسمی فرد ادامه دارد. ابتدا و انتهای این دوره با تحولات و شرایط جدیدی همراه است که تا اندازه زیادی بر شخصیت کودک و سازگاری های اجتماعی او اثر می گذارد(سیف و همکاران، 1392). در یک نگاه نخستین در بخش پایانی کودکی، پسر و دختر در بحبوحه تحول زیر تاثیر فرایند بیش از پیش مستقیم اجتماعی کردن قرار می گیرند و واسطه این عمل مدرسه است که به آنها یک دوره آموزشی نظام دار عرضه می کند(منصور، 1393). کودک در انتهای این دوره نیز بتدریج با تغییرات جسمانی و روانی مهمی روبرو می شود. این تغییرات نگرش ها، ارزش ها و رفتار کودک را به نحوی تغییر می دهد که برای او نوعی عدم تعادل و ناسازگاری را به همراه می آورد(سیف و همکاران، 1392).

کودک در این دوره وارد مرحله شناختی جدیدی می شود که پیاژه نام آن را دوره عملیات عینی یا منطق عملیاتی گذاشته است. از دیدگاه پیاژه این مرحله شناختی هم در ابتدا و هم در انتها با نوعی بحران شناختی و عقلی رو به رو است؛ این بحران در سنین هفت تا هشت سالگی توام با کاهش مرکز گرایی، اولین پیدایش تمایل به تحقیق یا توجیه منطقی و همچنین گرایش به سوس تکلم اجتماعی است که در سنین یازده تا دوازده سالگی کودک را با نوعی بحران شناختی روبه رو می سازد. به اعتقاد پیاژه کودکان در این دوره از نظر احساسات و عواطف بیشتر به بزرگسالان شباهت دارند، ولی در تفکرشان با آنها خیلی متفاوت هستند(سیف و همکاران، 1392).

از نظر تحول عاطفی در این مرحله چیزی به عنوان نگهداری احساسات نیز وجود دارد؛ و این ظرفیت موجبات دوام پذیری ارزش ها را فراهم می آورد که بدون وجود آن دائما تغییر خواهند یافت. این دوام پذیری با احساسات اخلاقی تضمین می شود. به عبارت دیگر به تدریج شاهد شکل گیری تغییرناپذیرها یا لااقل نگهداری تدریجی در قلمرو عاطفی هستیم(منصور، 1393).


قسمتی از متن منایع:

منابع فارسی

ابوالقاسمی، شهنام. (1386). روان شناسی رشد (با تاکید بر بهداشت روانی و راهکارهای تشخیصی، درمان و تربیتی). تنکابن: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن.

احدی، حسن و جمهری، فرهاد. (1389). روان شناسی رشد: نوجوانی و بزرگسالی (جوانی میان سالی و پیری). تهران: نشر آینده درخشان.

احمدی، سید احمد. (1382). روان شناسی نوجوانان و جوانان شامل ویژگی های زیستی، شخصیتی، رفتاری، شغلی و جنسی. اصفهان: انتشارات مشعل.

بای، محبوبه. (1391). استرس ها و پریشانی های دوران نوجوانی بلوغ. پیوند، شماره 390 و 391: 63-59.

برک، لورا. (2007). روان شناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی). یحیی سید محمدی (1387). جلد دوم، تهران:نشر ارسباران.

بیابانگرد، اسماعیل. (1389). روان شناسی نوجوان. چاپ سیزدهم، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.

خدایاری فرد، محمد؛ و پرند، اکرم. (1390). استرس و روش های مقابله با آن. چاپ دوم، انتشارات دانشگاه تهران.

زهرا کار، کیانوش. (1387). مشاوره استرس (پیشایندها، پیامدها و راهبرهای درمانی استرس). تهران: انتشارات بال.

سلحشور، ماندانا. (1390). ترس ها و اضطراب دوران کودکی. تهران: پنجره.

سی وارد، بریان لوک. (1997). مدیریت استرس. مهدی قراچه داغی، (1381). تهران: نشر پیکان.

سیف، سوسن؛ کدیور، پروین؛ کرمی نوری، رضا؛ لطف آبادی، حسین. (1392). روان شناسی رشد (1). تهران سمت.

شرفی، محمد رضا. (1380). جوان و بحران هویّت. تهران: سروش.

شفیع آبادی، عبداله. (1384). نقش مشاور در کاهش استرس های دوره سالمندی. روان شناسی تربیتی، شماره 1: 104-97.

صباغیان، زهرا. (1383). راه کارهایی برای کمک به بچه ها در جهت مقابله با استرس. پیوند، شماره 304: 58-48.

کافی، سید موسی. (1389). از مجموعه حرفهای مشاور برای مامان و بابا، چگونه استرس کودکان خود را کاهش دهیم. رشت: سمام.

کهانا، گیریجا. (2001). استرس. شقایق قندهاری. (1382). تهران: پیدایش.

لطف آبادی، حسین (1393). روان شناسی رشد (2)، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی. تهران: سمت.

ماسن، پاول. هنری؛ کیگان، جروم؛ هوستون، آلتا کارول؛ و کانجر، جان. جین وی. (بی تا). رشد و شخصیت کودک. مهشید یاسایی(1387). چاپ یازدهم، تهران: نشر مرکز.

ماناسیس، کارتانیا. (بی تا). کلید های مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان. فرناز فرود(1385). تهران: انتشارات صابرین.

منصور، محمود. (1393). روان شناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری. تهران: سمت

موسوی بجنوری، سید محمد. (1378). بلوغ. مجله پژوهشنامه متین، شماره 2: 98-81.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبرد های شناختی تنظیم هیجان ( فصل دوم پایان نامه ) +docx

جمعه 25 اسفند 1396
16:13
جمشید راد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبرد های شناختی تنظیم هیجان ( فصل دوم پایان نامه )

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 83 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبرد های شناختی تنظیم هیجان ( فصل دوم تحقیق ) در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای تنیدگی زا ایفا می­كند. اصولاً، هیجان را می توان واكنش­های زیست­شناختی به موقعیت هایی دانست كه آن را یك فرصت مهم یا چالش برانگیز ارزیابی می­كنیم و این واكنش­های زیستی با پاسخی كه به آن رویدادهای محیطی می­دهیم، همراه می­شوند (گرنفسکی و کراچی، 2015). هر چند هیجان­ها مبنای زیستی دارند، اما افراد قادرند بر شیوه­هایی كه این هیجان­ها را ابراز می­كنند، اثر بگذارند. این توانایی كه نظم­جویی هیجان نامیده می­شود، فرآیندهای درونی و بیرونی­­ای است كه مسئولیت كنترل، ارزیابی و تغییر واكنش­های عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف بر عهده دارد (مشهدی، میردورقی و حسنی، 1393). بنابراین نظم­جویی هیجان، یك اصل اساسی در شروع، ارزیابی و سازماندهی رفتار سازگارانه و هم­چنین جلوگیری از هیجان­های منفی و رفتارهای ناسازگارانه محسوب می­شود (بار-آن و پارکر، 2012). این سازه یك مفهوم پیچیده است كه طیف گسترده­ای از فرآیندهای زیستی، اجتماعی، رفتاری و هم­چنین فرآیندهای شناختی هشیار و ناهشیار را در بر می­گیرد (گرنفسکی و کراچی، 2015).به عبارت دیگر، واژه­ی نظم­جویی هیجان مشتمل بر راهبردهایی است كه باعث كاهش، حفظ و یا افزایش یك هیجان می­شوند و به فرآیندهایی اشاره دارد كه بر هیجان­های كنونی فرد و چگونگی تجربه و ابراز آنها اثر می­گذارد (جرمن، وان- در- لیندن، داکرمونت و زرماتن، 2006). از آنجایی كه نظم­جویی هیجان نقشی محوری در تحول بهنجار داشته و ضعف در آن، عاملی مهم در ایجاد اختلال­های روانی به شمار می­رود، نظریه پردازان بر این باورند، افرادی كه قادر به مدیریت صحیح هیجاناتشان در برابر رویدادهای روزمره نیستند، بیشتر نشانه های تشخیصی، اختلال های درونی سازی از قبیل افسردگی و اضطراب را نشان می دهند (نولن- هاکسما، ویسکو، لیبومیرسکی، 2012). بنابراین می­توان گفت، نظم­دهی هیجان عاملی كلیدی و تعیین كننده در بهزیستی روانی و كاركرد اثربخش است (گرانفسکی و همکاران، 2015). كه در سازگاری با رویدادهای تنیدگی­زای زندگی نقش اساسی ایفا می­كند (نولن- هاکسما و همکاران، 2012). به طور اجمالی می­توان اذعان نمود كه افراد از روش­های مختلفی جهت نظم­جویی هیجاناتشان استفاده می­كنند و یكی از متداو­ل­ترین این روش­ها استفاده از راهبردهای شناختی است. راهبردهای نظم­دهی شناختی هیجان، فرآیندهای شناختی هستند كه افراد برای مدیریت اطلاعات هیجان­آور و برانگیزاننده به كار می­گیرند و بر جنبه شناختی مقابله تأكید دارند؛ بنابراین، افكار و شناخت­ها در توانایی مدیریت، نظم جویی و كنترل احساس­ها و هیجان­ها بعد از تجربه­ی یك رویداد تنیدگی­زا نقش بسیار مهمی دارند (گرانفسکی و همکاران، 2015).

سال­ها پژوهش به نقش مهم تنظیم هیجان در سازش با وقایع تنیدگی­زای زندگی وضوح بخشیده است (گرنفسکی و کراچی، 2015). تنظیم هیجان دلالت دارد بر به كار گماشتن افكار و رفتارهایی كه در هیجان های آدمی تأثیر می­گذارند. هنگامی كه انسان­ها تنظیم هیجان را به كار می­گیرند، چگونگی تجارب و تظاهر هیجان های خود را هم تحت اختیار می گیرند. گمان می­شود توانایی تنظیم هیجان خصیصه ای از خصوصیات هوش هیجانی است (بارون و پارکر، 2000، به نقل از امین­آبادی، دهقانی و خداپناهی، 1390).

هرچند كه تعریف عملیاتی مفهوم تنظیم هیجان دشوار است بسیاری از محققین روانشناسی رشد سعی در مطالعة آن دارند. تحت سیطره درآوردن مفهوم تنظیم هیجان دشوار است، چرا كه تظاهرات و تجارب هیجانی نیز حقیقتا حل نشده­اند و هیجان ها در محور فهم مفهوم هیجان ها درجات متفاوتی دارند. بر این اساس به تعریفی عملیاتی از خود هیجان كه تلاش در وضوح بخشیدن به تعریف تنظیم هیجان دارد نیاز داریم. هیجان چیست؟ هیجان ها از دیدی كاركردی تلاش هایی همگرا توسط فرد محسوب می شوند، به منظور ابقاء، تغییر و یا خاتمه دادن به روابط میان فرد و محیط تأثیرگذار، گروهی ادعا دارند تنظیم هیجان وابسته به دو سطح است: فرایند تنظیم هیجان و بازده آن


- Granefski & Kraaij

- Bar-On & Parker

- Granefski & Kraaij

- Jermann, Van-Der-Linden, Dacremont ,& Zermatten

- Wisco & Lyubomirsky

- Granefski & Kraaij

- Baron & Parker


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

مبانی نظری و پیشینه پژوهش موسیقی درمانی(فصل دوم پایان نامه) +docx

جمعه 25 اسفند 1396
16:12
جمشید راد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش موسیقی درمانی(فصل دوم پایان نامه)

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 63 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش موسیقی درمانی

در 20صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

موسیقی:

لغت موسیقی از واژه های هند و اروپایی است. نوشتار آن (Musiqus) با لغت «ذهن» (Mind) هم ریشه است(لطفی، 1377، ص 104).در همه ی تمدن های کهن، موسیقی نه تنها یکی از شاخه های مهم علوم محسوب می شده، بلکه درباره ی جنبه متافیزیکی و ارتباط موسیقی با جسم و روح و روان انسان ها نیز نظرات شگفتی وجود داشته که بخش هایی از آنها حتی به صورت مکتوب به ما رسیده است. در کانون های اصلی تمدن های باستانی (هند و چین،بین النهرین،مصر و ایران) جلوه های متافیزیکی موسیقی و تاثیر گذاری روانی آن، مهمترین جنبه های موسیقی محسوب می شده است. این جنبه ها که در بیشتر موارد در هم تنیده شده اند و از آمیزش آنها تاثیرات غایی و نهایی مورد نطر گرفته می شده است، در دو بعد کلی قابل تفکیک اند: جنبه های عام تاثیر گذاری موسیقی که حاصل از آن بهجت و سرور معنوی انسانی است، جنبه های خاص تاثیر گذاری موسیقی که اختصاصا در حوزه های موسیقی درمانی قابل تبیین است(مرادی، 1389، به نقل از درویشی، 1379، ص 39و40). موسیقی شکلی از هنر است که احساس، ادراک، عاطفه و شناخت انسان را بدون نیاز به تکلم و زبان منتقل می کند و موسیقی درمانی به معنای استفاده از موسیقی و برنامه های تنظیم شده موسیقیایی برای توانبخشی تمامی بیماران (جسمی و روانی) است(اشمیت پرز، 1384).

3-2- موسیقی نیاز انسان :

موسیقی نیازی فیزیولوژیک، ذهنی، احساسی، اجتماعی و فرهنگی در زندگی انسان است و از طریق این نیاز ها ریشه گسترده در تار و پود زندگی بشر پیدا کرده است.موسیقی رابطه زیستی و فیزیولوژیک با مغز آدمی دارد.
ریتم، محرک بیولوژیک و ملودی مولد لذت، خوشی و خیال انگیزی است به این دلیل کوچک ترین کنش ریتمیک و نوای موزون روح و جسم را بر می انگیزد و تحریک می کند. از آغاز نوزادی بدون آن که آموزشی در کار باشد توجه به ریتم و ملودی وجود و مغز به هماهنگی، نظم و سازماندهی اصرار و گرایش دارد. بخش های مختلف مغز در تجزیه و تحلیل موسیقی مشارکت دارند. نیمکره چپ مغز با شنیدن موسیقی به تجزیه و تحلیل اصوات موسیقی می پردازد و نیکره راست هماهنگی و کل(گشتالت) صدا و عواطف آن را درک می کند(زاده محمدی، 1380، به نقل از گینز و برادشو، 1977). به بیانی دیگر نیمکره راست مغز در دریافت کلی پیام های موسیقایی, ترکیب فضایی روابط و درک وحدت موسیقی موثر است. شایان ذکر است کشش های قسمت راست مغز توسط سیستم لیمبیک(مرکز عواطف) توسعه می یابد. و نیمکره راست را در خواندن بدون کلام، درک الگوی کلی، رنگ آمیزی، بلندی صدا، ساختار هارمونی صداها و جنبه غیر کلامی آن موثر می داند.از سوی دیگر موسیقی با عناصر ذهنی مانند تخیل، حافظه، تداعی، الهام و... در آمیخته که در نتیجه از آن مقوله ای شناختی به وجود آورده است.اما بیش از هر چیزی موسیقی نیاز عاطفی و احساسی است.موسیقی سیستم عواطف (لیمبیک) مغز را به سرعت تحریک می کند و به تحریک احساسی و فرافکنی حالت های درونی و هم حسی منجر می شود و در بسیاری از مواقع زندگی، که کلام و بیان پاسخگو نیست، می تواند موجب همدردی و هم حسی شود و از همه مهم تر احساس ها را وسعت بخشد. همچنین موسیقی نیازی اجتماعی است و همبستگی در ذات مطبوع آن وجود دارد هر جا موسیقی جاری است گروهی در کنار و گرد هم جمعند زیرا موسیقی به راحتی می تواند احساس ها و بیان مشترکی را در جمع به وجود آورد و نیروی عمومی را برانگیزد موسیقی نیروی همدلی است به همین خاطر قدرت وحدت و پیوستگی دارد و از آن می توان در تفاهم اجتماعی و سلیقه ملی بهره جست و محبت و همدلی را در جامعه تقویت کرد. در مقیاس و دیدی وسیع تر موسیقی طنین وحدت عالم است(زاده محمدی، 1380). ...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

جزوه آموزشی نرم افزار خزانه داری ( سیستم دریافت و پرداخت ) همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7 +pd

شنبه 19 اسفند 1396
18:09
جمشید راد

جزوه آموزشی نرم افزار خزانه داری ( سیستم دریافت و پرداخت ) همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 2.776 مگا بایت

تعداد صفحات : 248

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

جزوه آموزشی نرم افزار خزانه داری ( سیستم دریافت و پرداخت ) همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

تعداد کل صفحات 248

فایل جزوه آموزشی PDF

حجم فایل 2.71MB

فصل اول : آشنایی با سیستم خزانه داری

فصل دوم : آشنایی با اطلاعات پایه

فصل سوم : آشنایی با عملیات سیستم خزانه داری

فصل چهارم : صدور سند حسابداری

فصل پنجم : آشنایی با گزارشات سیستم خزانه داری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

جزوه آموزشی نرم افزار سهام همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7 +pdf

شنبه 19 اسفند 1396
18:09
جمشید راد

جزوه آموزشی نرم افزار سهام همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1.199 مگا بایت

تعداد صفحات : 94

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

جزوه آموزشی نرم افزار سهام همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

تعداد کل صفحات 94

فایل جزوه آموزشی PDF

حجم فایل 1.17MB

فصل اول : آشنایی با سیستم سهام

فصل دوم : اطلاعات پایه

فصل سوم : مجامع

فصل چهارم : آشنایی با استقرار سیستم سهام

فصل پنجم : سهامداران

فصل ششم : نقل و انتقالات

فصل هفتم : اطلاعات برگ سهم

فصل هشتم : آشنایی با تبادل اطلاعات بورس

فصل نهم : آشنایی با فرمول های محاسباتی

فصل دهم : آشنایی با محاسبات

فصل یازدهم : آشنایی با افزایش سرمایه

فصل دوازدهم : آشنایی با دریافت و پرداخت

فصل سیزدهم : آشنایی با گزارشات

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

جزوه آموزشی نرم افزار تدارکات همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7 +pdf

شنبه 19 اسفند 1396
18:08
جمشید راد

جزوه آموزشی نرم افزار تدارکات همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 3.142 مگا بایت

تعداد صفحات : 237

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

جزوه آموزشی نرم افزار تدارکات همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

تعداد کل صفحات 207

فایل جزوه آموزشی PDF

حجم فایل 4.55MB

فصل اول : آشنایی با سیستم تدارکات داخلی

فصل دوم : اطلاعات پایه

فصل سوم : آشنایی با عملیات جاری سیستم تدارکات داخلی

فصل چهارم : گزارشات سیستم تدارکات داخلی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

جزوه آموزشی نرم افزار اتوماسیون اداری همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7 +pdf

شنبه 19 اسفند 1396
18:08
جمشید راد

جزوه آموزشی نرم افزار اتوماسیون اداری همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 4.588 مگا بایت

تعداد صفحات : 237

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

جزوه آموزشی نرم افزار اتوماسیون اداری همکاران سیستم راهنمای کاربری نسخه 2.7

تعداد کل صفحات 237

فایل جزوه آموزشی PDF

حجم فایل 4.48MB

فصل اول : آشنایی با سیستم اتوماسیون اداری

فصل دوم : راهنمای تنظیم عمومی نرم افزار

فصل سوم : راهنمای عمومی استفاده از نرم افزار

فصل چهارم : خطاهای عمومی سیستم اتوماسیون اداری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود متن کامل ورد Word پروژه داده کاوی پویا با استفاده از عامل +doc

شنبه 19 اسفند 1396
18:08
جمشید راد

دانلود متن کامل ورد Word پروژه داده کاوی پویا با استفاده از عامل

دسته بندی : هوش مصنوعی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 406 کیلو بایت

تعداد صفحات : 157

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود متن کامل تحقیق داده کاوی پویا با استفاده از عامل

پایان­­ نامه کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم ­افزار

تعداد صفحات : 157

چکیده

امروزه با توجه به گسترش روز افزون اطلاعاتی که بشر با آنها سر و کار دارد، بهره ­گیری از روشهایی همچون داده ­کاوی برای استخراج دانش و اطلاعات نهفته در داده­ها، امری غیرقابل اجتناب می­باشد. بدلیل حجم بسیار بالای داده­ ها در بسیاری از کاربردها و اهمیت بیشتر داده­ های جدید، ذخیره ­سازی این داده ­ها امری مقرون به صرفه نیست، لذا داده ­هایی که باید مورد پردازش قرار گیرند، همواره بصوت پویا در حال تغییر و تحول هستند. مساله دیگری که امروزه در بحث داده ­کاوی وجود دارد، بحث توزیع شدگی ذاتی داده­ها است. معمولا پایگاه هایی که این داده­ ها را ایجاد یا دریافت می­کنند، متعلق به افراد حقیقی یا حقوقی هستند که هر کدام بدنبال اهداف و منافع خود می­باشند و حاضر نیستند دانش خود را بطور رایگان در اختیار دیگران قرار دهند.

با توجه به قابلیتهای عامل و سیستمهای چندعامله و مناسب بودن آنها برای محیطهای پویا و توزیع شده بنظر می­رسد که بتوان از قابلیت های آنها برای داده­کاوی در محیطهای پویا و محیطهای توزیع شده بهره برد. اکثر کارهایی که تاکنون در زمینه بهره­گیری از عامل و سیستمهای چندعامله انجام شده است خصوصیتهایی همانند خودآغازی و بخصوص متحرک بودن عاملها را مورد بررسی قرار داده است و در آنها مواردی همچون هوشمندی، یادگیری، قابلیت استدلال، هدف گرایی و قابلیت های اجتماعی عاملها مورد بررسی قرار نگرفته است. در این تحقیق ما قصد داریم تا ضمن بررسی کارهای موجود در زمینه کاربرد عامل و سیستم های چندعامله در داده­کاوی، بحث طبقه­ بندی جریان داده­ها را در یک محیط پویا مورد بررسی قرار دهیم. ما مساله خود را در دو فاز مورد بررسی قرار خواهیم داد. در فاز اول خصوصیت های یک عامل تنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در فاز دوم قابلیت های اجتماعی عاملها مانند مذاکره، دستیابی به توافق و … برای داده­ کاوی در یک محیط پویا و توزیع­ شده رقابتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بطور کلی دستاوردهای اصلی این تحقیق عبارتند از

1) ارائه یک رویکرد مبتنی بر عامل برای مساله طبقه­ بندی جریان داده­ های دارای تغییر مفهوم و پویا با استفاده از قابلیتهای هدف گرایی، هوشمندی، یادگیری و استدلال

2) ارائه یک رویکرد مبتنی بر سیستمهای چندعامله برای طبقه­بندی جریان داده­های توزیع­شده در یک محیط رقابتی با استفاده از قابلیتهای اجتماعی عاملها و دستیابی به توافق.

نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده در این پایان­ نامه نشان­ دهنده برتری استفاده از عاملها و سیستم های چندعامله برای بحث طبقه­ بندی و داده ­کاوی در محیطهای پویا و توزیع شده می­باشد.

فهرست مطالب

  1. فصل اول – معرفی و آشنایی با مفاهیم اولیه

1-1- مقدمه­ ای بر داده­ کاوی

1-1-1- خوشه­ بندی

1-1-2- کشف قواعد وابستگی

1-1-3- طبقه­ بندی

1-1-3-1- طبقه­ بندی مبتنی بر قواعد

1-2- داده­ کاوی توزیع­ شده

1-3- عاملها و سیستم های چندعامله

1-3-1- عامل

1-3-1-1- مقایسه عامل با شی

1-3-1-2- معماری عامل ها

1-3-1-3- معماری BDI

1-3-2- سیستم ­های چندعامله

1-3-2-1- مذاکره

1-4- بهره ­گیری از عامل برای داده کاوی

1-4-1- سیستم­ های چندعامله، بستری برای داده­ کاوی توزیع شده

1-5- جمع ­بندی

  1. فصل دوم – داده­ کاوی پویا

2-1- مقدمه­ ای بر داده­ کاوی پویا

2-2- جریان داده

2-3- طبقه­ بندی جریان داده

2-3-1- موضوعات پژوهشی

2-4- جمع­ بندی

  1. فصل سوم – مروری بر کارهای انجام شده

3-1- مقدمه

3-2- داده­ کاوی توزیع­ شده ایستا

3-2-1- روشهای غیرمتمرکز

3-2-2- روشهای مبتنی بر توزیع ذاتی داده ­ها

3-3- کارهای مهم انجام شده در زمینه داده ­کاوی با استفاده از عامل

3-4- کارهای انجام شده در زمینه طبقه­ بندی جریان داده ­ها

3-4-1- روشهای طبقه­ بندی Ensemble-based

3-4-2- درختهای تصمیم بسیار سریع

3-4-3- طبقه­ بندی On-Demand

3-4-4- OLIN

3-4-5- الگوریتم های LWClass

3-4-6- الگوریتم ANNCAD

3-4-7- الگوریتم SCALLOP

3-4-8- طبقه ­بندی جریان داده ­ها با استفاده از یک روش Rule-based

3-5- جمع­ بندی

  1. فصل چهارم – تعریف مساله

4-1- مقدمه

4-2- تعریف مساله برای فاز اول

4-2-1- جریان داده

4-2-2- مفهوم یا مدل موجود در جریان داده

4-2-3- مساله طبقه­ بندی جریان داده­ های دارای تغییر مفهوم

4-3- تعریف مساله برای فاز دوم

  1. فصل پنجم – رویکردهای پیشنهادی

5-1- مقدمه

5-2- رویکرد پیشنهادی برای فاز اول تحقیق

5-2-1- عامل و ویژگی های آن در این مساله

5-2-2- عملکرد کلی عامل

5-2-3- معماری عامل

5-2-3-1- حسگرها

5-2-3-2- پایگاه دانش عامل

5-2-3-3- تابع ارزیابی محیط

5-2-3-3-1- نحوه تشخیص اطلاعات و نگهداری الگوهای recur در جریان داده

5-2-3-3-2- نحوه استخراج الگوهای recur

5-2-3-3-3- نحوه بروزرسانی اطلاعات مربوط به الگوهای recur

5-2-3-3-4- نحوه محاسبه وقوع احتمال وقوع یک الگوی خاص

5-2-3-4- تابع سودمندی

5-2-3-5- بخش تصمیم­ گیری و Planning

5-2-3-5-1- بخش تصمیم­ گیری

5-2-3-5-2- Planning

5-2-3-6- بخش Action

5-3- رویکرد پیشنهادی برای فاز دوم مساله

5-3-1- عاملهای مشتری

5-3-2- عامل صفحه زرد

5-3-3- عاملهای داده­ کاو

5-3-3-1- معماری عاملهای داده­ کاو

5-3-3-1-1- تابع BRF

5-3-3-1-2- تابع Generate Options

5-3-3-1-3- تابع فیلتر

5-3-3-1-4- بخش Actions

5-3-3-1-5- Plan های عامل

5-3-3-1-5- 1- Plan مربوط به طبقه­ بندی

5-3-3-1-5-2- Plan مربوط به تطبیق طبقه ­بند

5-3-3-1-5-3- Plan مربوط به خرید و فروش قواعد با استفاده از مذاکره

5-4- جمع ­بندی

  1. فصل ششم – آزمایشات و نتایج

6-1- مقدمه

6-2- محیط عملیاتی

6-3- مجموعه داده­ های مورد استفاده

6-3-1- مجموعه داده­ های استاندارد

6-3-2- مجموعه داده­ های واقعی

6-4- معیارهای ارزیابی و روشهای مورد استفاده برای مقایسه

6-5- آزمایشات انجام شده

6-5-1- آزمایشات مربوط به فاز اول

6-5-2- آزمایشات مربوط به فاز دوم

6-6- جمع ­بندی

  1. فصل هفتم- جمع­بندی و نتیجه­ گیری

فهرست مراجع

فهرست اشکال

  1. شکل 1-1- معماری BDI در عامل
  2. شکل 3-1- درخت تحقیق مربوط به طبقه­بندی در مبحث داده­کاوی
  3. شکل 3-2- طبقه­ بندی مبتنی بر Ensemble. Error! Bookmark not defined
  4. شکل 3-3- چارچوب روش On-Demand
  5. شکل 3-4- نمایی از سیستم OLIN
  6. شکل 3-5- پروسه SCALLOP
  7. شکل 5-1- نمودار ترتیب عملکرد عامل پیشنهادی
  8. شکل 5-2- معماری عامل پیشنهادی
  9. شکل 5-3- پنجره نظاره بر روی جریان داده­ها
  10. شکل 5-4- گراف ایجاد شده از روی رشته مفهوم­ها
  11. شکل 5-5- محل تجمع الگوهای استخراج شده از رشته مفهوم­ها
  12. شکل 5-6- میزان محاسبه شده احتمالها به ازای مقادیر مختلف K
  13. شکل 5-7- شبه کد Plan کلی عامل
  14. شکل 5-8- نسبت واریانس به حاصلضرب 50 متغیر دارای مجموع ثابت
  15. شکل 5-9- وزن دهی چند داده مختلف
  16. شکل 5-10- نمایی کلی از سیستم چندعامله ایجاد شده
  17. شکل 5-11- معماری BDI عامل داده­کاو
  18. شکل 5-12- بخشی از جریان داده و قواعد استخراج شده از آن
  19. شکل 5-13- بخشی از جریان داده و قواعد استخراج شده از آن
  20. شکل 6-1- کد نمونه برای استفاده از بسته نرم افزاری weka
  21. شکل 6-2- زمان لازم بر حسب میلی ثانیه برای داده ­های Stagger
  22. شکل 6-3- زمان مصرف شده برای تطبیق طبقه­بند
  23. شکل 6-4- نمودار مربوط به زمان پردازش روشهای مختلف برای داده­ های HyperPlan
  24. شکل 6-5- زمان مصرف شده برای تطبیق طبقه ­بند
  25. شکل 6-6- نمودار مربوط به زمان پردازش روشهای مختلف برای داده ­های Nursery
  26. شکل 6-7- زمان مصرف شده برای تطبیق طبقه­بند برای داده ­های Nursery
  27. شکل 6-8- عملکرد روشهای مختلف بر روی مجموعه داده HyperPlan
  28. شکل 6-9- نمودار عملکرد روشهای مختلف بر روی مجموعه داده HyperPlan در یک بازه کوچکتر
  29. شکل 6-10- نمودار عملکرد روشهای مختلف بر روی مجموعه داده HyperPlan در یک بازه کوچکتر
  30. شکل 6-11- زمان مصرف شده برای تطبیق طبقه­ بند برای داده­های HyperPlan
  31. شکل 6-12- عملکرد روشهای مختلف بر روی مجموعه داده Stagger
  32. شکل 6-13- زمان مصرف شده برای تطبیق طبقه­بند برای داده­های Stagger
  33. شکل 6-14- عملکرد روشهای مختلف بر روی مجموعه داده Nursery
  34. شکل 6-15- زمان مصرف شده برای تطبیق طبقه­ بند برای داده­های Nursery
  35. شکل 6-16- نمودار نتایج حاصل از طبقه­ بندی توزیع ­شده مجموعه داده Nursery

فهرست جدولها

  1. جدول 1-1- ویژگیهای یک عامل
  2. جدول 3-1- ماتریس حاصل از روش LWClass
  3. جدول 3-2- مقایسه تکنیک های ذکر شده
  4. جدول 5-1- ساختار اطلاعاتی ذخیره شده برای هر مفهوم و الگو
  5. جدول 5-2- ساختار اطلاعاتی مربوط به وقوع الگوی “CFDA”
  6. جدول 5-3- نمونه ای از خروجی تابع سودمندی عامل
  7. جدول 5-4- اطلاعات مورد استفاده برای تخمین سودمندی یک قاعده
  8. جدول 6-1- دقت طبقه­ بندی روشهای مختلف
  9. جدول 6-2- نتایج حاصل از طبقه­ بندی توزیع شده مجموعه داده Nursery در سه مفهوم مختلف
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

ترجمه کتاب امنیت و ارایه مقاله به زبان اصلی به همراه اسلاید +doc

شنبه 19 اسفند 1396
18:08
جمشید راد

ترجمه کتاب امنیت و ارایه مقاله به زبان اصلی به همراه اسلاید

دسته بندی : امنیت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 1.098 مگا بایت

تعداد صفحات : 25

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

کتاب امنیت و ارایه مقاله به زبان اصلی به همراه اسلاید

Fast and Secure Routing Protocol in Manet

INTRODUCTION

THE PROPERTIES OF ROUTING PROTOCOL IN MANET

ZBR (Zone Based routing Protocol) ØTCP (transmission control protocol)

Proposed Protocol Technique

FSR (Fast and Secure Routing) protocol

Traffic Validation Correctness

Conclusion

تولید کلید

باب گام های نشان داده شده در الگوریتم 10.9 را برای ایجاد کلید های عمومی و اختصاصی استفاده می کند.

الگوریتم 10.9.تولید کلید ELGamal

رمزنگاری

هر شخص می تواند یک پیام به باب با استفاده از کلید عمومی خود بفرستد. این فرآیند رمزنگاری در الگوریتم 10.10 نشان داده شده است. اگر الگوریتم نمایی سریع (فصل 9 را ببینید) استفاده شود، رمز نگاری در سیستم رمز ELGamal همچنین می تواند با پیچیدگی زمانی چند جمله ای انجام شود.

الگوریتم 10.10.رمزنگاری ELGamal

رمزگشایی

باب می تواند الگوریتم 10.11 را برای رمزگشایی متن رمزشده دریافت شده، استفاده کند.

الگوریتم 10.11.رمزگشایی ELGamal

پیچیدگی عملیات بیتی رمزنگاری و رمزگشایی در سیستم رمز ELGamal چندجمله ای است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->

سمینار تراکم داده امن در شبکه های سنسور بی سیم +doc

شنبه 19 اسفند 1396
18:07
جمشید راد

سمینار تراکم داده امن در شبکه های سنسور بی سیم

دسته بندی : امنیت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 7.923 مگا بایت

تعداد صفحات : 55

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله و کتاب امنیت به همراه منابع و اسلاید ارایه

Secure Data Aggregation in Wireless Sensor Networks

تراکم داده امن در شبکه های سنسور بی سیم

چکیده

در هر حال، این قالب کار تجمع ، مشکل زیرتجمع های نادرست ایجاد شده توسط گره های ناشی از خطاهای بزرگ در تجمع محاسبه شده در ایستگاه اصلی که در سلسله مراتب تجمع، گره اصلی است را حل نمی کند.این یک مساله مهم است چون شبکه های سنسور به شدت نسبت به مصالحه گره به علت ماهیت خودکار گره های سنسور و کمبود سخت افزارهای کمکی حساس هستند.

در این مقاله ما دستاورد خلاصه انتشار را در مقابل حملاتی که در آن گره های در معرض خطر در مقادیر زیرتجمع خطا شرکت می کنند، ایمن ساخته ایم.ما یک الگوریتم تایید جدید را ارائه داده ایم که توسط آن ایستگاه محلی می تواند تعیین شود. و از طریق آنالیز نظری و شبیه سازی نشان می دهیم که الگوریتم ما از سایر دستاورد ها بهتر است.بدون توجه به اندازه شبکه ، اضافه بار ارتباطی هر گره O(1) است.

کلمات کلیدی: ایستگاه پایه، تجمع اطلاعات، تجمع سلسله مراتبی، شبکه تجمع، امنیت شبکه های حسگر، خلاصه انتشار

1.معرفی

شبکه های سنسور بیسیم (WSNS) به صورت فزاینده ای در عملیاتی مانند دیده بانی زیستگاه حیوانات وحشی، آشکارسازی حریق در جنگل ونجات نظامی استفاده می شود. بعد از قرار گرفتن در جای مناسب، گره های سنسور خودشان را داخل یک شبکه چند هاپ با ایستگاه اصلی به عنوان نقطه مرکزی کنترل سازماندهی می کنند. معمولا گره سنسور فورا به علت ظرفیت محاسبه و منابع انرژی محدود می شود. یک روش مستقیم جلورونده برای جمع آوری اطلاعات بدست آمده از شبکه است که به گره های خوانده شده هر سنسور اجازه میدهد که به صورت مستقیم با ایستگاه اصلی در ارتباط باشند، در صورت امکان از طریق سایر گره های میانی، قبل از اینکه ایستگاه اصلی داده های دریافتی را پردازش کند. اضافه بار و یا مصرف انرژی این روش بسیار زیاد است.

و حل تمرینات کتاب امنیت:

مثال 9.36

راه حلی برای معادلات چند مجهولی زیر بیابید:

x≡2mod3

x≡3mod5

x≡2mod7

راه حل:

مطابق مثال قبل ، می دانیم که = 23 x است . چهار مرحله­ی زیر را دنبال می کنیم.

  1. M = 3 5 7 = 105
  2. , = 105/7 = 15 = 105/3 = 35 , = 105/5 = 21
  3. = 2 , = 1 , =1
  4. X= ( 2 35 2 + 3 21 1 + 2 15 1 ) mod 105 = 23 mod 105

مثال 9.37

یک عدد صحیح به­گونه­ای بیابید که باقی مانده اش بر 7 و 13 ،3 بوده ، تقسیم شده است، اما بر 12 قابل قسمت است.

راه حل :

این مثال، یک مسئله ی CRT است. ما سه معادله با این شکل می توانیم داشته باشیم و با حل آنها مقدار x پیدا خواهیم کرد.

X=3 mod 7

X= 3 mod 13

X=0 mod 12

با دنبال کردن این چهار مرحله، مقدار x=276 را بدست می­آوریم . همچنین می توانیم بررسی کنیم که

7 276=3 mod، 276=3 mod13 می­باشد و 276 بر 12 قابل قسمت است ( خارج قسمت 23 و باقی مانده 0 می­باشد. )

کاربردها

قضیه ی باقی مانده ی Chinese (چینی) چندین کاربرد در رمزنگاری دارد. یکی از موارد کاربرد آن در حل معادله درجه دوم است که در بخش بعدی بحث می کنیم . دیگری ارائه­ی یک عدد صحیح خیلی بزرگ را در قالب یک لیست از اعداد کوچک می­باشد.

مثال 9.38

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 1668 1669 1670 1671 1672 1673 1674 1675 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 1683 1684 1685 1686 1687 1688 1689 1690 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 1708 1709 1710 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 1731 1732 1733 1734 1735 1736 1737 1738 1739 1740 1741 1742 1743 1744 1745 1746 1747 1748 1749 1750 1751 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1763 1764 1765 1766 1767 1768 1769 1770 1771 1772 1773 1774 1775 1776 1777 1778 1779 1780 1781 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 1796 1797 1798 1799 1800 1801 1802 1803 1804 1805 1806 1807 1808 1809 1810 1811 1812 1813 1814 1815 1816 1817 1818 1819 1820 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850 1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 1859 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 1869 1870 1871 1872 1873 1874 1875 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1891 1892 1893 1894 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 1902 1903 1904 1905 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 1913 1914 1915 1916 1917 1918 1919 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949 1950 1951 1952 1953 1954 1955 1956 1957 1958 1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 2049 2050 2051 2052 2053 2054 2055 2056 2057 2058 2059 2060 2061 2062 2063 2064 2065 2066 2067 2068 2069 2070 2071 2072 2073 2074 2075 2076 2077 2078 2079 2080 2081 2082 2083 2084 2085 2086 2087 2088 2089 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2121 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 2135 2136 2137 2138 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 2146 2147 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 2187 2188 2189 2190 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2197 2198 2199 2200 2201 2202 2203 2204 2205 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 2266 2267 2268 2269 2270 2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280 2281 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 2298 2299 2300 2301 2302 2303 2304 2305 2306 2307 2308 2309 2310 2311 2312 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 2320 2321 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران دانلود است. || طراح قالب bestblog.ir