دانلود تحقیق پیل سوختی 2 (برق،الکترونیک،مخابرات)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:40
جمشید راد
دسته بندیبرق،الکترونیک،مخابرات
فرمت فایلzip
تعداد صفحات45
حجم فایل214 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

تعداد صفحات : 45 صفحه

 

فهرست عناوین تاریخچه پیل سوختی پیل سوختی چیست؟
مشخصات عمومی پیل های سوختی یا فیولسل ها نقش الكترولیت در پیل سوختی انواع پیلهای سوختی كدامند؟
مزایای پیل سوختی چیست؟
چه سوختهایی می‎توانند در پیلهای سوختی بكار روند؟
كاربردهای پیل سوختی چیست؟
قیمت پیلهای سوختی چقدر است؟
آیا می‎توان از پیلهای سوختی برای انرژی مصرفی منازل استفاده نمود؟
روشهای تولید پیل سوختی سوخت تازه برای پیل های سوختی ساخت پیل سوختی با نیروی باكتری كاربردهای پیل سوختی نیروگاهی یکی دیگر از انگیزه های وسوه برانگیز بکارگیری پیل سوختی "هیدروژن 3 اوپل" دونده دو ماراتن، قهرمان مسابقات رالی سكوئل جنرال موتورز فناوری های مصرف هیدروژن - پیل سوختی Hydrogen & fuel cell  بهبود کارایی پیل‌های سوختی با الکترولیت‌های پلیمری تأمین انرژی پیل های سوختی مبتنی هیدروژن, سوخت مصرفی پیل ها روشهای تهیه هیدروژن پیل سوختی اسید فسفوریک (PAFN) کاربرد های پیل های سوختی اسید فسفریک کاربردهای پیل های سوختی درکشورهای مختلف نخستین‎‎ خودروهای‎ پیل‎ سوختی‎در ایران نانو بیوتكنولوژی نحوه تولید برق در پیل سوختی كاربردهای پیل سوختی فضایی پیل سوختی به جای باتری تاریخچه پیل سوختی اگر چه پیل‌سوختی به تازگی به عنوان یكی از راهكارهای تولید انرژی الكتریكی مطرح شده است ولی تاریخچه آن به قرن نوزدهم و كار دانشمند انگلیسی سرویلیام گرو بر می‌گردد.

او اولین پیل‌سوختی را در سال 1839 با سرمشق گرفتن از واکنش الکترولیز آب، طی واکنش معکوس و در حضور کاتالیست پلاتین ساخت.
William grove واژه "پیل‌سوختی" در سال 1889 توسط لودویک مند و چارلز لنجر به كار گرفته شد.
آنها نوعی پیل‌سوختی که هوا و سوخت ذغال‌سنگ را مصرف می‌کرد، ساختند.
تلاش‌های متعددی در اوایل قرن بیستم در جهت توسعه پیل‌سوختی انجام شد که به دلیل عدم درک علمی مسئله هیچ یک موفقیت آمیز نبود.
علاقه به استفاده از پیل سوختی با کشف سوخت‌های فسیلی ارزان و رواج موتورهای بخار کمرنگ گردید.
فصلی دیگر از تاریخچه تحقیقات پیل‌سوختی توسط فرانسیس بیكن از دانشگاه كمبریج انجام شد.
او در سال 1932 بر روی ماشین ساخته شده توسط مند و لنجر اصلاحات بسیاری انجام داد.
این اصلاحات شامل جایگزینی كاتالیست گرانقیمت پلاتین با نیكل و همچنین استفاده از هیدروكسیدپتاسیم قلیایی به جای اسید سولفوریك به دلیل مزیت عدم خورندگی آن می‌باشد.
این اختراع كه اولین پیل‌سوختی قلیایی بود، “Bacon Cell” نامیده شد.
او 27 سال تحقیقات خو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق طربنامۀ عشق (ادبیات)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:40
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلzip
تعداد صفحات17
حجم فایل375 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت فایل: doc  ( فرمت ورد قابل ویرایش متن )

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

 

تعداد صفحات : 17 صفحه

 

شرحی متفاوت بر غزلِ « طربنامۀ عشق» حافظ.
 کلام نخست: تحقیقاتی كه در بارۀ حافظ بعمل آمده است از حدود شرح دیوان ، ایهامات ، تشبیهات ، تمثیل ، و استعارات و مختصری درباره مكتب و مَشرب و جهان بینی خاص او فراتر نمیرود .
در مقایسه با مكتب و فلسفه و غزلیّات عارفانه او كه به حد ایجاز رسیده است و او را برای همیشۀ تاریخ جاودانه ساخته است -اینهمه ، جز مقدّمه و الفبای حافظ شناسی چیز دیگری نمی تواند باشد بی گمان بحث و صحبت درباره حافظ بسیار سخت است بخصوص اگر قرار باشد پا را فراتر گذ ارد و هر آنچه را كه از حافظ و مكتب حافظ مایه میگیرد مورد مداقّه قرار داد.
درباره ماهیّت فلسفی، علمی، اخلاقی و اجتماعی حافظ –تصوّف خاصّ و عرفان عاشقانه و مشرب ملامتی و قلندری او – اصول مكتب رندی – اصطلاحات و رموز دیوان او – آنچه تا كنون موضوع بحث اندیشمندان بوده است بقدری ناكافی و به اختصار بوده است كه این باور را بوجود میاورد كه حافظ و مكتب او بخوبی و به اندازه كافی شناسانده نشده است و رسالت عظیمی را كه ادبا و محققان كوشا بر عهده دارند آنطور كه باید و شاید به انجام نرسانیده اند .
شناختن حافظ تنها با بر پایی یك نهضت علمی و ادبی میسر میگردد تشنگان وادی عشق و ادب ، علمداران این نهضت خواهند بود شراره های این نهضت عظیم را بزرگانی چون شهریار بر افروخته اند .
شهریار باور داشت كه حافظ ، شعر قدیم را به كمال رسانده است شهریار نیز از جمله مردان گرانقدری است كه پیرو حافظ بوده و به سبك و سیاق او شعر سروده است .
گوته درباره او میگوید : دیوان شرقی را در وصف حافظ سروده ام و اعتراف میكند كه عشق را تنها از حافظ میتوان فرا گرفت .
زبان عشق حافظ دلهای هر آنكه را با غزلیات او آشنایی دارد به وجد میآورد و شوری می آفریند كه زیبایی آنرا نهایتی نیست .
حریم عشق را درگه بسی بالاتر از عقل است كسی آن آستان بوسد كه جان در آستین دارد سرّ عظمت ومحبوبیت حافظ درشوری است كه ازاشعارش میبارد .
در حرارتی است كه از غزلیاتش می تراود.
در اسراری است كه در دیوانش مستور است .
گوته ، قافله سالار ادبیات غرب می گوید : وقتی دوّاوین شعرای جهان را در كتابخانه ام می چینم همیشه دیوان حافظ را در بالای همه قرار میدهم چون میترسم حرارت اشعارش آثار دیگر و كتابهایم را بسوزاند .
بعقیدۀ حافظ راز عشق دریافتنی است نه آموختنی .

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی (ادبیات)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:39
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلzip
تعداد صفحات9
حجم فایل100 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت فایل: doc  ( فرمت ورد قابل ویرایش متن )

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

 

تعداد صفحات : 9 صفحه

 

صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی  مطلب با گذار به دوره بعدی زندگی مرحوم هدایت پی گرفته می شودعنوان مطلب «  آثار دوره جوانی » است :  (( هدایت نوشتن را از همان مدرسه آغاز کرد و در آن زمان دو جزوه منتشر کرد ، " رباعیات خیام " و " انسان و حیوان " که هر دو شناختی از تصورات و حالات آن هنگام او به دست می دهد که چشم پوشی از آن ممکن نیست و منبعی ارزشمند برای فهمیدن زندگی و کارهای بعدی اوست .
 )) در مورد فعالیت مرحوم هدایت در مدرسه می توان به طور مثال به انتشار روزنامه دیواری « ندای اموات » در مدرسه ی دارالفنون اشاره کرد .
 دکتر کاتوزیان در ادامه به تحلیل دو جزوه ی " رباعیات خیام " و " انسان و حیوان " می پردازند :  (( او رباعیات خیام را در سال ۱۳۰۲ و در هجده سالگی منتشر ساخت .
مقدمه ی این اثر نشان رشد فکری و روانی اوست و آگاهی گسترده اشاز منابع فارسی و عربی ، همچنین آشنایی او با منابع و افکار فرنگیرا ( شاید تا حدی عمدا ) به نمایش می گذارد .
این اثر از جمیع جهات اثری چشمگیر است ، زیرا یک محقق با تجربه آن عصر هم نمی توانست شرح بهتری از زندگی و افکار خیام در همین مقیاس ارائه دهد .
راستی هم ، به لحاظ روش شناسی محکم تر و به لحاظ تحلیلی منزه تر از بسیاری از کارهای تحقیقی عاصر اوست .
به راحتی می توان دریافت که آنچه از حقیقت در آن است نو نیست و آنچه نو در آن است عمدتا حقیقت ندارد .
با این وصف ، آنچه نو و عمدتا دور از حقیقت است در ارتباط با شکل گیری دید هدایت از زندگی و مرگ فوق العاده راهگشا ست .
))   ایشان سپس به تفسیر رساله ی رباعیات خیام می پردازند و خواننده را با پایه هایی که این نوشته بر آن استوار است آشنا می کنند .
به آن لحظاتی اشاره می کنند که : (( درست از این نقطه است که خیام به تدریج به پس زمینه رانده می شود و افکار و حالات خود هدایت در لباس تفسیری از خیام روی صحنه می آید و حتی کمی جلوتر ، هدایت جوان با تمام نیرو جای خیام را می گیرد .
)) ایشان در پایان به این نکته ی مهم اشاره می کنند که مرحوم هدایت در این رساله :  (( نکات غریبی در باره روحیه مغموم ، میل به افسردگی او ،خشم و ناامیدی از ظلم و « ریا کاری اطرافی های او » « لا ابالی بودنش نسبت به زندگی و زندگان » و « رنج هایی » که پیوسته آزارش می داد ، می گوید که بیشتر ما را از ساخت فکری و روانی هدایت جوان آگاه می کنند تا خیام و همین اشارت اولیه اما واضح ، در باره ی شخصیت کلی هدایت جای چندانی برای نظریه پردازی در باب علل اصلی اندیشه ها و حالات او در دوره های بعدی زندگی باقی

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق شیوه های آموزش املا (ادبیات)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:39
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلzip
تعداد صفحات14
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت فایل: doc  ( فرمت ورد قابل ویرایش متن )

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

 

تعداد صفحات : 14 صفحه

 

چكیده از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به كودكانمان می آموزیم كه چگونه بنویسند تا بتوانند آموخته های خویش را در هر دقیقه به كار بندند.
اما با كاستی ها و ضعف هایی كه درآموزش نادرست این درس وجود دارد بسیاری از دانش آموزان درنوشتن كلمات آموخته شده در متن هایی به جز متن درسی مشكل ندارند.
معمولاً آموزش املا به شیوه های زیر انجام میشود.
1- املای كامل كردنی 2- املای تقریری 3- املای گروهی 4- املای پای تخته ای 5- املای گروه كلمه كه هریك ازاین 5 روش فواید و معایبی رابه دنبال دارد و بهتر است از این روشها به صورت تلفیقی استفاده شود و مشخص كردن اشتباهات املایی به تنهایی كافی نیست بلكه باید به بررسی دقیق نقاط ضعف فراگیران پرداخت و با رفع نارسانویسی وارونه نویسی و قرینه نویسی و ضعف حافظه دیداری و تمیز حافظه دیداری و حساسیت شنیداری و.
.
.
به تقویت این مهارتها پرداخت.
متن های املا تا حد امكان باید هم به تربیت غیر مستقیم اجتماعی آنها كمك كند و هم موجب وسیع كردن اطلاعات لغوی و عمومی آنها شود و انگیزه لازم را در فراگیران برای صحیحی و زیبا نوشتن ایجاد كند.
ارزشیابی املا به دو شیوه انجام می شود.
1- تصحیح فردی2- تصحیح جمعی یا گروهی : تصحیح فردی به دو صورت انجام می گیرد:1- توسط معلم در حضور دانش آموز 2- توسط معلم بدون حضور دانش آموز 1- توسط دانش آموزازروی تخته یا كتاب تصحیح جمعی به دو صورت انجام می گیرد: 2-توسط دانش آموزباتعویض دفاتراملا 3- توسط دانش آموزان پس ازخواندن معلم معلم بایستی هنگام ارزشیابی ازكارهایی كه موجب یأس و بیزاری دانش آموزان ازدرس املا می شود پرهیز كند.
معلم باتنظیم جدول بررسی املا به شیوه جمعی یا فردی بهتر می تواند نقاط ضعف املایی هر كدام از دانش آموزان را زیر نظربگیرد و برای رفع آنها برنامه ریزی كندو تمرینهایی را متناسب با نوع اشكالات به دانش آموزان بدهد و حاصل این ارزیابیها منجرمی شود تا معلم بتواند ازپیشرفت تدریجی دانش آموز آگاه و شاهد موفقیت چشمگیراو باشد.
مقدمه املا (نوشتن نیمه فعال ) املا كلمه ای است عربی به معنی پركردن ،تقریر مطلبی تا دیگری آن را بنویسد.
طریقه نوشتن كلمات و به معنی رسم الخط و درست نویسی نیز

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت تاریخ ادبیات 3 165 اسلاید (پاورپوینت)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:39
جمشید راد
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلzip
تعداد صفحات166
حجم فایل750 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

تعداد اسلاید : 166 صفحه

  

دكتر كوپا 1 بسم الله الرحمن الرحیم.
دكتر كوپا 2 دانشگاه پیام نور دكتر كوپا 3 دانشكده علوم انسانی رشته زبان و ادبیات فارسی.
دكتر كوپا 4 تاریخ ادبیات .
3 مولف:دكتر توفیق ه.
سبحانی تعداد واحد:2 از سری انتشارات آزمایشی متون درسی دكتر كوپا 5 اهداف كلی درس هدف كلی از درس تاریخ ادبیات 3 آشنایی دانشجو با ویژگی های شعر و تحول آن در عهد صفوی، افشاریه، زندیه و قاجاریه و گویندگان و نویسندگان مطرح این دوران است.
دكتر كوپا 6 اهداف رفتاری انتظار می رود كه دانشجو پس از مطالعه این درس بتواند به نحوی مستدل درباره تحول شعر در عهد صفوی،افشاریه و.
.
بحث كند و اطلاعاتی نسبتا مبسوط درباره گویندگان و نویسندگان مطرح این دوران ارائه دهد.
دكتر كوپا 7 گفتار اول ویژگی های شعر و تحول آن در عهد صفوی دكتر كوپا 8 ویژگی های شعر 1-تنوع سبك ها 1: -وجود شیوه های گوناگون سرایش شعر به دلیل گستردگی منطقه جغرافیایی(طرز یا سبك شعر پیش از قرن دهم).
-رواج سبك هندی به عنوان سبك رایج شعری.
دكتر كوپا 9 تنوع سبك ها2 سرایندگان مقلد سبك ادوار پیشین در شعر حماسی از فردوسی در قصیده از خاقانی،انوری،در غزل از بابا فغانی،امیر خسرو دهلوی و حافظ سرمشق گرفته اند.
دكتر كوپا 10 2-تشخیص جاندارانگاری در دوره صفوی از آرایه های غالب شعری است و این امر بر جنبه تخیل شعر این دوره می افزاید.
زان چهره گل به دامن اندیشه می كنم خورشید می فشارم و در شیشه می كنم دكتر كوپا 11 3-كاربرد تمثیل یا ارسال المثل دلیل این امر ورود مضامین مربوط به محیط زندگی و رویدادهای روزمره آن در شعر است.
مرا كیفیتی زان چشم كافی است (ریاضت كش به بادامی بسازد) طالب دكتر كوپا 12 4-رواج تك بیت در شعر این دوره تك بیت هایی وجود دارد كه مثل نیستند اما حكم مثل سایر یافته اند: نیست اوج اعتبار پوچ مغزان را ثبات كوزه خالی فتد زود از كنار بامها دكتر كوپا 13 5-سادگی لفظ و تازگی زبان بیرون آمدن شعر از محدوده زبان ادبی و

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت تاریخ ادبیات2 180 اسلاید (پاورپوینت)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:38
جمشید راد
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلzip
تعداد صفحات181
حجم فایل266 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

تعداد اسلاید : 181 صفحه

  

تاریخ ادبیات (2).
شناسنامه درس .
نام درس: تاریخ ادبیات (2) .
تعداد واحد: 2 واحد درسی رشته ادبیات فارسی.
نام منبع: تاریخ ادبیات (2) چاپ دانشگاه پیام نور.
نام مولف: دکتر توفیق هـ.
سبحانی نام تهیه کننده اسلاید: دکتر میر نعمت اله موسوی تاریخ ادبیات (2) هدف كلی درس آشنا شدن دانشجو با تغییر و تحول ادب فارسی در دوره‌های زیر 1- دوره غزنوی- سده پنجم 2- دوره سلجوقی- سده ششم 3- دوره مغول- سده هفتم و هشتم 4- دوره تیموری- سده نهم و معرفی شاعران و نویسندگان سرشناس این دوره‌ها.
تاریخ ادبیات (2) اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران در دوره غزنوی 1- مورد تعقیب قرار گرفتن اسماعیلیان و به قتل رسیدن آنان 2- لشكر كشی‌های متعدد به هند برای به دست آوردن غنایم 3- وجود وزرای لایق و كاردان در دستگاه استبدادی غزنویان 4- سوء تدبیری مسعود غزنوی و كشیدن كشور به ضعف 5- بروز خرافات، حرام تلقی شدن فراگیری حكمت و فلسفه، مصادره اموال مردم و .
.
.
تاریخ ادبیات (2) اوضاع ادبی ایران در دوره غزنوی 1- گسترش قلمرو زمان فارسی 2- تاثیرپذیری ادب فارسی از ادبیات عرب 3- گرد آمدن شاعران، نویسندگان و دانشمندان متعدد در دربارهای غزنویان تاریخ ادبیات (2) علت رواج شعر و شاعری در زمان محمود و جانشینانش پرورش شاعران و نویسندگان در شیوه عصر سامانی مورد توجه غزنویان نیز واقع شد.
بسیاری از شاعران از مدح محمود به مال و منال رسیدند.
تملق در این دوره مایه گسترش شعر گردید.
تاریخ ادبیات (2) ویژگیهای شعر دوره غزنوی 1- شعر فارسی به مرحله والایی از كمال و استواری می‌رسد.
2- انواع شعر فارسی جز غزل به ویژه قصیده به اوج خود نزدیك می‌شود.
3- قدرت بیان و زبان شعری گویندگان گسترش بیشتری می‌یابد.
4- منطقه نفوذ شعر فارسی در این دوره خراسان و ماورالنهر است.
تاریخ ادبیات (2) ویژگیهای نثر در دوره غزنوی 1- نثر فارسی در این دوره ساده و به نثر مرسل معروف است 2- لغات و تركیبات نثر از زبان گفتار سرچشمه گرفته است 3- لغات عربی در نثر این دوره جز در مواردی خاص به كار نرفته است 4- در

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت بازی عامیانه و محلی کودکان (پاورپوینت)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:38
جمشید راد
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلzip
تعداد صفحات19
حجم فایل91 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت فایل:   powerpoint

 

تعداد اسلاید : 19 صفحه

 

بسم الله الرحمن الرحیم.
بازی های بومی و محلی كودكانه .
نام بازی: جای منه زودتر نشستم.
مهارت های حركتی: جابه جایی-استواری مفاهیم حركتی:مفهوم فضایی(شخصی)تلاش(سرعت)رابطه بااشیاء شكل قرار گیری: به صورت دایره وسایل مورد نیاز: تعدادی صندلی تعداد بازی كنان:6 تا 10 مفهوم علمی و شناختی: سرعت –چابكی –سرعت عكس العمل طریقه ی اجرا.
صندلی ها را كنار هم قرار داده بچه ها دور صندلی ها می دوند یا تند راه می روند با صدای قطع شدن اهنگ یا صدای دست ها بچه ها بر روی صندلی می نشینند هر كس بدون صندلی بماند از دور بازی خارج می شود.
اخرین نفری كه باقی بماند برنده محسوب می شود.
.
.
نام بازی: شكارچی مهارت های حركتی:جا به جایی مفاهیم حركتی:تلاش(سرعت و هماهنگی رابطه با هم -بازی اگاهی فضایی) شكل قرار گیری: به صورت افقی و به صف یك نفر جلوی ان ها وسایل مورد نیاز : ندارد تعداد بازی كن :6 تا 10 نفر مفهوم علمی و شناختی: سرعت- چابكی –سرعت انتقال طریقه ی اجرا بچه ها در یك خط می ایستند یكی از بچه ها به عنوان شكار چی جلو می اید و می پرسد:كی می خواد همراه من بیاد شكار؟
بچه ها جواب می دهند من من شكار چی جلو می رود و بچه ها حركت او را تقلید می كنند ناگهان بر میگردد و می گوید تق تق یا بنگ بنگ تمام بچه ها فرار می كنند و شكار چی باید سعی كند ان ها را شكار كند .

.
.
نام بازی :سنجاب و گردو مهارت های حركتی :جا به جایی دستكاری مفاهیم حركتی : رابطه با همبازی تلاش (سرعت) مفاهیم فضایی شخصی شكل قرار گیری: به صورت دایره وسایل مورد نیاز: گردو تعداد بازی كن :6تا 10 طریقه ی اجرا بچه ها به عنوان سنجاب توپ كوچكی كه به عنوان گردو در دست دارند به ارامی در حال راه رفتن یا دویدن در دست یكی از بچه ها می گذارند نفر مذبور فورا بلند شده و سنجاب را تعقیب میكند اگر سنجاب به محل او رسید جای او می نشیند و تعقیب كننده سنجاب می شود .
.
نام بازی : ماشین بازی مهارت ها حركتی:جا به جایی مفاهیم حركتی:رابطه با مربی –مفاهیم فضایی(فضای عمومی)تلاش(سرعت) شكل قرار گیری :دایره وسایل مورد نیاز:ندارد تعداد بازی كن : 6تا 10 مفهوم علمی : سرعت-چابكی-انعطاف پذیری-سرعت عكس العمل طریقه ی اجرا بچه ها با فرمان رو با فرض اینكه ماشین هستند شروع به رفتن می كنند با صدای ایست مربی ماشین ها باید ب

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله شعر زبان سعدى و زبان شعر حافظ (ادبیات)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:38
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلzip
تعداد صفحات17
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

تعداد صفحات : 17 صفحه

 

شعر زبان سعدى و زبان شعر حافظ یان غزل هاى سعدى و حافظ تفاوت هاى فراوان به چشم مى خورد.
این تفاوت ها یا ریشه در معنا و مضمون آن ها دارند، یا در نظر گاه آن ها، یا در طرز تلقى، یا ساخت و پرداخت ادبى و یا زبان و شیوه برخورد با آن.
طرح و تحلیل هر یك از این تفاوت ها در جا و مجال خود، بى شك، از جمله كارهاى ضرورى است كه، اگر هنوز به درستى انجام نشده است، باید روزى صورت گیرد.
در اینجا، من فقط به یك تفاوت از آن میان مى پردازم و مى كوشم علت وجود همان یك تفاوت را تا مى توانم پیدا كنم و اهمیت آن را آشكار سازم.
تفاوت مزبور در فاصله اى است كه میان صورت ظاهر غزل هاى این دو شاعر از یك طرف و معنا و پیام آن ها از طرف دیگر مشاهده مى شود.
توجه به این اختلاف در فاصله صورت و محتوى از آن رو مهم است كه مستقیماً به درك و التذاذ هنرى، از جمله از آثار سعدى و حافظ، مربوط مى شود: تا ما از صورت غزل هاى این دو شاعر به محتوى و پیام آن ها نرسیم، نمى توانیم به درك و التذاذ هنرى از آن ها بدان گونه كه باید دست یابیم.
واقعیت این است كه فاصله صورت و محتوى در غزل هاى سعدى عموماً بسیار كوتاه تر از آن است كه در غزل هاى حافظ دیده مى شود.
در نتیجه، درك و التذاذ هنرى از غزل هاى سعدى بسیار زودتر نصیب ما مى شود تا از غزل هاى حافظ.
بگذارید بحث را با یك مثال دنبال كنیم تا نكته هر چه روشن تر شود.
در این مثال یك پاره از غزل سعدى را با یك پاره از غزل حافظ مى سنجیم1: 1) خوش مى روى به تنها تن ها فداى جانت *** مدهوش مى گذارى یاران مهربانت آئینه اى طلب كن تا روى خود ببینى *** و ز حسن خود بماند انگشت در دهانت قصد شكار دارى یا اتفاق بستان *** عزمى در سرت باید تا مى كشد عنانت.
.
.
رخت سراى عقلم تاراج شوق كردى *** اى دزد آشكارا مى بینم از نهانت.
.
.
من فتنه زمانم و آن دوستان كه دارى *** بى شك نگاه دارند از فتنه زمانت.
.
.
2) به جان پیر خرابات و حق نعمت او *** كه نیست در دل من جز هو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله شرحی کوتاه بر حافظ (ادبیات)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:37
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلzip
تعداد صفحات11
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

تعداد صفحات : 11 صفحه

 

شرحی کوتاه: حافظ، حافظه‏ی ماست.
گاه میتوان به حافظ پرداخت، و گاه نمیتوان نپرداخت! و مجموعه حاضر محصول این گرایش بی اختیار است.
نه اینکه در سکر و بیخودی نوشته شده باشد، بلکه در صحو به نگارش درآمده و از سهو هم خالی نیست.
در میان تحقیقات ادبی عصر جدید، شاخه حافظ شناسی، اگر خود درخت تناوری نشده باشد، نهالی ریشه دار و بار آور است.
در یکی از مقالات این مجموعه، سیری در تحقیقات حافظ پژوهی کرده ایم.
و «رونق بازار حافظ شناسی» به شیفته حافظ جرأت میبخشد که هر قلم اندازی (از این دست) را جمع و تدوین و طبع و نشر کند: چون صوفیان به حالت و رقصند مقتدا ما نیز هم به شعبده دستی برآوریم.
نگارنده این سطور نظر به آنچه منتشر کرده است، نویسنده ای پراکنده کار است.
ولی در میان کارهای پراکنده، تعلق خاطرش از دیرباز به حافظ پژوهی بوده است: مقام اصلی ما گوشه خرابات است خداش خیر دهاد آنکه این عمارت کرد و پس از «ذهن و زبان حافظ» و «حافظ نامه» اینک ده مقاله درباره هنر و اندیشه حافظ در این مجموعه گرد آورده است.
عنوان چارده روایت از طریق مراعات نظیر ایجاب میکرد که به جای ده مقاله، چارده مقاله فراهم شود.
ولی از آن سو هم امکان نداشت که فقط به خاطر مراعات نظیر، خود را به تکلف بیاندازم و به خوانندگان بیشتر تصدیع دهم.
مقاله اول این مجموعه «وجوه عظمت و امتیاز حافظ»، حاصل یک گفت و گوی اخوانی با دو تن از اعزه یاران همدل و سخن شناسم کامران فسانی و مهندس حسین معصومی همدانی است.
به این شرح که اندیشه اولیه آن از بحثی که این دوستان پیش کشیده اند، نشأت گرفته است و بعدها طول و تفصیل بیشتری یافته است.
در این مقاله چنان که از عنوانش برمیآید کوشیده ام دلایل و وجوه عظمت فکری و هنری حافظ و امتیاز او از سایر غزل سرایان یا سخنوران بزرگ فارسی را در حد وسع و برداشت خود بیان کنم.
حق این است که همه وجوه عظمت و امتیاز او را استقصا نکرده ام و همه رازها را نگشوده ام.
از جمله این راز را که چگونه «قبول خاطر و لطف سخن خداداد» است؟
مقاله دوم، «چارده روایت»، بحث و فصحی است در شناخت اختلاف قراآت قرآن مجید و علم و احاطه ای که حافظ در این شعبه دشوار از علوم قرآنی داشته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله شاعران و نثر نویسان قرن هفتم و هشتم (ادبیات)

چهارشنبه 11 بهمن 1396
7:37
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلzip
تعداد صفحات15
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

تعداد صفحات : 15 صفحه

 

( موضوع: شاعران و نثر نویسان پارسی گوی قرن هفتم و هشتم منابع: دایره المعارف ادبی.
ترجمه و تألیف عبدالحسین سپدیان تاریخ ادبیات ایران.
دكتر صفا.
جلدسوم.
ص 344 زندگی نامه شاعران ایران.
تألیف لیلا صوفی برگی از زندگی بزرگان.
فرشته كریمی.
انتشارات نوید شیراز.
از سپهری تا جامی.
تاریخ ادبی ایران.
نیمه قرن هفتم تا آخر قرن نهم.
عصراستیلای مغول و تاتار.
تألیف ادوارد برون.
ترجمه علی اصغر حكمت.
مقدمه عده ای از شاعران پارسی گوی از بازماندگان دوران قبل از حمله مغول هستند و یا از كسانی كه در دوره مغول می زیستند.
دسته دیگر در دوران مغول در دستگاه امارتهای كوچك یا خاندانهای بزرگ زندگی می كردند و یا در خانقاههای متصوفه زیر دست مشایخ بزرگ ایران و خارج ایارن بودند.
آخرین دسته كسانی هستند كه در بین حكومت ایلخانان و حمله تیمور در خدمت ملوك الطوائف ایران و نواحی مجاور بودند.
ایران در دوره مغول: در این دوهر ادبیات حیرت انگیز و بزرگی از ایرانیان بوجود آمد.
جنوب ایران كمتر از ممالك شمالی و مركزی و غربی دچار خسارت شد.
انهدام مؤسسات دینی: هر چند به واسطه قتل عام فضلا طلاب و انهدام مدارس و مساجد و كتابخانه ها دچار اختلال و پریشانی شد ولیكن آسیب بعضی كمتر بود.
مغولان بت پرست به فلسفه و حكمت توجهی نداشتند ولیكن نسبت به مدایح شعرا بی اعتنا نبودند.
در این دوره مورخین در جه اول در زبان فارسی به ظهور رسیدند.
شعرا و صوفیه عصر ایلخانان: در این دوره دو نفر از شاعران كه درجه بالاتر از بقیه بودند: جلال الدین روحی سعدی شیرازی بسیاری از ادبا و كسانیكه ادبیات ایران را در هند مطالعه كردند مرتبتی بالا داشتند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 1668 1669 1670 1671 1672 1673 1674 1675 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 1683 1684 1685 1686 1687 1688 1689 1690 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 1708 1709 1710 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 1731 1732 1733 1734 1735 1736 1737 1738 1739 1740 1741 1742 1743 1744 1745 1746 1747 1748 1749 1750 1751 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1763 1764 1765 1766 1767 1768 1769 1770 1771 1772 1773 1774 1775 1776 1777 1778 1779 1780 1781 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 1796 1797 1798 1799 1800 1801 1802 1803 1804 1805 1806 1807 1808 1809 1810 1811 1812 1813 1814 1815 1816 1817 1818 1819 1820 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850 1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 1859 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 1869 1870 1871 1872 1873 1874 1875 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1891 1892 1893 1894 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 1902 1903 1904 1905 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 1913 1914 1915 1916 1917 1918 1919 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949 1950 1951 1952 1953 1954 1955 1956 1957 1958 1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 2049 2050 2051 2052 2053 2054 2055 2056 2057 2058 2059 2060 2061 2062 2063 2064 2065 2066 2067 2068 2069 2070 2071 2072 2073 2074 2075 2076 2077 2078 2079 2080 2081 2082 2083 2084 2085 2086 2087 2088 2089 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2121 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 2135 2136 2137 2138 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 2146 2147 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 2187 2188 2189 2190 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2197 2198 2199 2200 2201 2202 2203 2204 2205 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 2266 2267 2268 2269 2270 2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280 2281 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 2298 2299 2300 2301 2302 2303 2304 2305 2306 2307 2308 2309 2310 2311 2312 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 2320 2321 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران دانلود است. || طراح قالب bestblog.ir