تحقیق خوردگی عامل تخریب (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:35
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل260 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

- مقدمه:

خوردگی عامل تخریب است که باعث از بین  رفتن فلزات وکاهش عمر آن می شود. بدین منظور جهت محافظت از فلزات باید سطوح فلزات در مقابل عوامل خوردگی مقاوم شوند. یکی از این روشها امکان پوشش دادن سطح است. جهت پوشش دادن از روشهای گوناگون استفاده می شود که یک از این روشها پوشش دادن بدون اعمال جریان است که فلزات مس ونیکل  Cu,Ni)) به عنوان  پوشش صنعتی کاربرد گسترده ای دارند.

2- پوشش دادن فلزات بدون اعمال جریان:

جهت پوشش دادن فلزات بدون اعمال جریان دو روش عمده وجود دارد که عبارتند:  

1- روش غوطه وری                  2- روش الکترولس

3- روش غوطه وری:

ساده ترین مثال، رسوب شیمیایی مس بر روی آهن است که با فرو بردن آهن در محلول سولفات  مس یا نمک دیگری از مس ایجاد می شود. در این روش به وسیله سمانته کردن مس جای آهن را می گیرد. این روش چندان کاربرد عملی در پوشش دادن فلزات ندارد، زیرا پوشش حاصل نازک است و پس از پوشیده شدن کامل با مس فرآیند متوقف می شود. علاوه بر نازکی، پوشش متخلخل می باشد و چسبندگی آن نیز مطلوب نیست.

 پوشش شیمیایی مس از جهت کاربرد صنعتی در دو مورد کاربرد دارد

-         پوشش تزیینی قطعات فولادی

- پوشش ورقه ها و سیمهای فولادی به منظور حفاظت موقت و بهبود خاصیت روغنکاری در حین فرایندهای پرسکاری و کشش عمیق.

برای روشهای مختلف رسوب شیمیایی فلزات مثالهای متعددی وجود دارد از جمله، آلیاژهای مس رابا غوطه ور کردن در محلول نمکهای قلع  دو ظرفیتی با قلع پوشش می دهند  که به منظور کاربرد در عملیات لحیم کاری است. همچنین روی رابر روی آلومینیوم با فروبردن آلومینیوم درمحلولهای گرم و قلیایی زینکات پوشش می دهند تا بتوانند فلزات دیگری از قبیل مس، نیکل و کروم را برروی آن پوشش بدهند. قلع و نقره را می توان با روش شیمیایی بر روی فلزات دیگر پوشش داد و پوششی تزئینی به دست آورد.

4- الکترولس:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خاک شناسی (معماری)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:35
جمشید راد
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات88
حجم فایل151 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اولین طبقه بندی خاك را داكوچایوف انجام داد كه این دانشمند معروف است به پدر خاكشناسی.

شروع كننده و اولیت عامل هوادیدگی باران است كه با نفوذ باران در شكافها باعث بازشدن صخره ها و خورده شدن آنها می شود و وقتی با باد همراه شد این خوردگی بیشتر می شود و در این حالت درروی صخره ها یك لایه نازك خاك متولد می شود كه این خاك ابتدایی ترین خاك است و اصطلاحاً خاك در جا است یعنی در همان بستر متولد شده.

عوامل هوادیدگی خاك:

1-  باران

2-  یخ زدگی یا آب شدن

3-  باد

اقلیم روی خاك یك منطقه تاثیر می گذارد.

عوامل خاكسازی

1- سنگ مادر 2- اقلیم یا آب و هوا 3- پستی و بلندی 4- زمان 5- موجودات زنده

رینی از دانشجویان داكوچایوف بود كه عوامل بالا را عوامل خاك سازی نام نهاد.

خاك: محیطی است یا به عبارت دیگر پوستة نازك سطح خشكیهای زمین را گویند كه بر اساس عوامل اقلیمی برروی سنگ مادر و بر اساس پستی و بلندی در طول زمان به وجود می آید و موجودات زنده در آن نقش دارند.

Pedology خاك: هدف این گروه این بود كه خاك را به عنوان موجود غیرزنده طبقه بندی می كنند.

ادافولوژی: شاخه ای دیگر از علم خاك شناسی است كه به رابطه آب و خاك و گیاه می پردازد.

از نظر این گروه خاك موجودی است زنده كه به عنوان تكیه گاهی برای گیاه و محلی است برای تغذیه و جذب آب برای گیاه هم می باشد. خاك سطحی ترین پوستة قشر زمین است.

تفاوت خاكشناسی و زمین شناسی: در خاك شناسی فقط 200 متر سطح زمین مورد بررسی قرار می گیرد و از آن به پایین مخصوص زمین شناسی.

برای شناخت خاك (شناخت لایه خاك) لازم است حفره ای حفر كنیم كه به آن پروفیل یا نیم رخ گویند. همه خاكها یك نوع پروفیل ندارند.

شرایط پروفیل: اعلام محیط بررسی خاك از نوع سایه بودن یا زیر خورشید بودن و حتماً باید در آفتاب باشد.

1- در نیمكره شمالی پروفیل را طوری می زنیم كه یكی از دیواره های پروفیل به سمت خورشید باشد و همچنین نیم كره جنوبی. ابعاد پروفیل 2m طول 1m عرض 1.5m تا 2m متر ارتفاع كه ارتفاع پروفیل بستگی به منطقه فعال ریشه در چه منطقه یا قرار دارد  یعنی ریشه گیاه چه مقدار رشد می كند.

به هر لایه كه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جاده (عمران)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:34
جمشید راد
دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات53
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

هدف از این نوشته ،توضیح نظریه اصلی برای کار در ساختار جاده و فعالیت های مربوط می باشد . به علاوه نمونه هایی از کار برد های عملی نظریه پایه هم بیان می شود . توجه می شود که این متن میزان خاصی برای اشخاص باشد که برای NVQ و BTECوند و همچنین تحت آموزش های ،انجام تحقیقات بیشتر در مهندسی متمدن قرار می گیرند . محتوای متن برای دانشجویان و مهندسانی که در جستجوی موفقیت های مهندسین تکنسین یا به کار بردن افراد دارای امتیاز هستند مفید خواهد بود .آن هایی که در جستجوی مهارت های ساختاری معتبر توسط NVQ هستند این کتاب برایشان ارزش فوق العادهای خواهد داشت .

کار جاده :نظری وعلمی فاصله میان طرح و تکنیک های ساختاری را پر می کند و یک مقدمه شکل گیری و قابل توجهی را با تنوع بالایی از ساختار و کار اصولی مهیا می کند که حالت کار جاده را می سازد . چاپ پنجم به روز شده است و شامل استاندارد های اروپایی برای تعریف وضعیت ها و تغییراتدر جزییات و تکنولوژی می باشد . نویسندگان امیدوارند که بتوانند تشکر و قدردانی خودشان را به تمام مهندسین ،دانشجویان و دوستانی که به نحوی زمان و دانش شان را در پیشرفت پیشنهادات اراته دادند مخصوصا برای تعیین دیدگاهمان ابراز دارند . قدر دانی های مخصوص David Fanthorbوری مواد و آزمایشاتcarillion,engineer,andy hurrock برای تولید ترسیم هایی از مدیریت ترافیک با استفاده از(cone 0/7) اختصاص داده می شود .

Peter Kendrick

Malcolm cospon

Steve Beresford

Paul mccormick

1-   توسعه بزرگراه

2-   مقدمه :سیستم های جاده اولیه

نیاز به جاده ها ناشی از اختراع چرخ در حدود 5000 سال پیش می باشد ،احتمالا منشا آن در سامورایی (سومری ها )می باشد (3000سال قبل از میلاد )در بریتانیا تاریخ نخستین چرخها به عصر برونزبر میگردد بعضی مطالب خلاصه در مورد جاده های اولیه در قسمت های مختلف جهان مثل عنوان های زیر آمده است :

تمدن چینی

یکی از نخستین و بهترین جاده های شناخته شده جاده ابریشم چین میباشد که تاریخ آن به 2600سال قبل از میلاد بر میگردد چینی ها رمز بافتن ابریشم را کشف کردند و این ماده قیمتی را توسط جاده به هند فرستادند و با دندانهای عاج بر گشتند

ط: امپراطوری پارس 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تکنولوژی بتن 1 (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:34
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات50
حجم فایل56 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بتن چیست؟

بتن در مفهوم بسیار وسیع به هر ماده ای یا محصولی که از یک ماده چسبنده با خاصیت شیمیای شدن تشکیل شده باشد اتلاق می شود. این ماده چسبنده عموماً حاصل فعل و انفعال سیمانهای هیدرولیکی و آب می باشد.

حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولانها، سرباره کوره ها مواد مضاعف، گوگرد، مواد افزودنی، پلمیرها، الیاف و  غیره تهیه شود. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است از حرارت، بخار آب، اتوکلاو، و خلاء، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده های مختلف استفاده شود. در اینجا سعی می شود از بتنی صحبت شود که مخلوطی از سیمان و آب وسنگدانه و در نهایت مواد افزودنی است.

 اولین سئوالی که در اینجا مطرح است این است که ارتباط بین مواد تشکیل دهنده مخلوط بتن چیست؟ سه امکان وجود دارد: ابتدا ممکن است تصور شود که اصل ماده ساختمانی ماده چسبنده ای است که از هیدرواتاسیون سیمان و آب ناشی شده است و سنگدانه ها بعنوان مواد ارزان و پرکننده این ماده چسبنده می باشند. امکان دوم این است هک سنگدانه های درشت بعنوان سنگهای بنائی که توسط ملات به هم پیوسته اند در نظر گرفته شود و این ملات دوغاب سیمان و سنگدانه های ریزدانه باشد. امکان سوم این است که بتن بعنوان ماده ای از دو فاز مختلف یعنی سیمان هیدراته شده و دانه های سنگی در نظر گرفته شود. بنابراین خواص بتن به خواص هر یک از فازها و فصل مشترک این دو فاز بستگی دارد.

 هر یک از نظریات دوم و سوم محدودیتهایی داشته و می توانند برای بیان رفتار بتن بکار روند. لیکن در نظریه اول این مسائل وجود ندارد. اگرتصور شود که می توان سیمانی ارزانتر از سنگدانه ها نیز تهیه کرد. این سئوال پیش می آید که آیا می توان سیمان و آب را به تنهایی بعنوان یک ماده ساختمانی( بتن( بکار برد؟ پاسخ قطعاً منفی خواهد بود و علت آن تغییرات حجمی بالای خمیر سیمان می باشد. جمع شدگی خمیر خالص سیمان تقریباً به 10 برابر جمع شدگی بتنی با 250 کیلوگرم سیمان در مترمکعب می رسد. همین مسائل برای خزش و وارفتگی نیز مطرح است. علاوه بر این حرارت زیاد تولیدشده ناشی از مصرف سیمان به مقدار زیاد، بخصوص در آب و هوای گرم، سبب ایجاد ترک خواهد شد.همچنین مشاهده می شود که سنگدانه ها نسبت به خمیر سیمان در مقابل حملات مواد شیمیایی پایدارترند اگرچه خمیر سیمان نیز در این محیط های خورنده  نسبتاً پایدار است. بنابراین صرفنظر از قیمت، مواد سنگی در بتن بسیار مفید خواهند بود.

 بتن با کیفیت خوب

سئوال مهمی که در اینجا مطرح می باشد این است که بتن خوب چه بتنی است؟ می توان با توصیف بتن بد تا حدی مسأله را روشن نمود.بتن بد یا ضعیف بتنی است که به روانی رسوب که پس از سخت شدن کرمومی شود و غیرهمگن و بسیار ضعیف خواهد بود. این ماده 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC (حسابداری)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:34
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلrar
تعداد صفحات32
حجم فایل109 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) در تعیین قیمت تمام شده خدمات بخش رادیولوژی در بیمارستان بهبودی

شرح مختصر : هزینه یابی و تجزیه و تحلیل هزینه ها ، ابزاری مدیریتی است که می تواند مدیران را در دستیابی به داده های بایسته برای تصمیم گیری های آگاهانه تر در رابطه با سرمایه گذاری برای اقدامات و زیر ساختارها یاری دهد . هدف این مطالعه محاسبه بهای تمام شده خدمات رادیولوژی بیمارستان بهبودی با استفاده از روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سال ۱۳۹۱ بوده است .

مواد و روش پژوهش : مطالعه حاضر از نوع مطالعات کاربردی است که به صورت مقطعی و گذشته نگر اجرا شده است . داده های مورد نیاز از طریق مصاحبه با مسئولین بیمارستان و واحدهای ذیربط ، مشاهده فعالیت های بخش رادیولوژی و بررسی مدارک و دفاتر موجود در بخش و واحدهای اداری و پشتیبانی جمع آوری گردید . سپس ، قیمت تمام شده بخش رادیولوژی با استفاده از رویکرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت و با به کارگیری نرم افزار Excell محاسبه شد .

یافته ها : بررسی های انجام شده نشان می دهد که کل هزینه ها و درآمد اختصاصی بخش ، به ترتیب ، مبلغ ۳۰۴۸۱۳۷۰۸۴۰ ریال و ۲۹۳۵۳۹۸۲۲۱۹ ریال است هزینه واحد خدمت بخش رادیولوژی نیز ۱۴۶۹۹۷۳٫۵۱ ریال محاسبه شده است .

نتیجه گیری : بر اساس یافته های پژوهش می توان از طریق بهبود عملکرد ، به خصوص اصلاح اقدامات مدیریت منابع انسانی و نیز استانداردسازی مصرف به منظور کاهش هزینه های مصرفی ، قیمت تمام شده خدمات را کاهش داد .

فهرست :

سوابق پژوهش

پژوهش های داخل کشور

پژوهش های خارج کشور

قلمرو پژوهش

قلمرو موضوعی

قلمرو مکانی

سوال پژوهش

مواد و روش پژوهش

یافته ها

نتیجه گیری

پیشنهادها

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاریخچه معماری در ایران (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:34
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه معماری

انواع كاروانسرا در قزوین

بانی مجموعه سعد السلطنه

تاریخچه مجموعه

بررسی كالبد و كاربری فضاهای مجموعه

ورودیها

حیاط ها

بازارچه سعد السلطنه

ملحقات

شیوه معماری اصفهانی

انواع آرایگان معماری

كاشیكاری

آجر كاری

درب و پنجره

عوامل مخرب بنا

اصول معماری

مختصری در باره مسجد النبی

 

تاریخچه  قزوین

قزوین جزء سرزمین  ماد بوده است، از شمال به رود ارس و رشته كوههای البرز و در شرق دشت كویر و از غرب و جنوب به سلسله جبال زاگرس.

در  دوران  اقتدار مادها، سرزمین  قزوین ارتباط مستقیم با همدان داشتند نواحی آن پادشاهی به حساب می آمده، جاده بزرگ شمال شرق از همدان به سوی ری می رفته، جاده دیگری از ری به سمت غرب از قزوین می گذشته.در دوره هخامنشیان ساكنان منطقه نقش مؤثری  در نیروی نظامی داشته اند و در زمان اسكندر به شدت در مقابل آن ایستادند.

در دوره اشكانی و ساسانی جزء این حكومت بوده است. در دوره ساسانی با وجود تسلط كامل حكومت مركزی در ناحیه دیلم حوادثی بروز می كند تا جایی كه بنیان گذار شهر قزوین  را در این دوران در عهد شاپور به عنوان دژی جهت مقابله با حملات و سركشی های دیلمیان یاد كردند.

در سده های اول تاسوم هجری مورد حملات اعراب قرار می گیرد. از اواخر قرن پنجم تا زمان حمله هلاكو خان به قلاع  اسماعیلیه در رودبار و الموت این سرزمین  تحت تأثیر مسایل مربوط به حسن صباح و جانشینان او بوده است.

در زمان حكومت ایلخانان  با استقرار پایتخت در سلطانیه این منطقه درخشان ترین تاریخ خود را سیر می كند. و به صورت شبكه  راه ها در  می آید. در زمان كوتاهی هم كه قزوین پایتخت صفویان بود همچنان از اهمیت زیاد برخور دار بود. در دوره قاجار هم به لحاظ ارتباط  ایران و روسیه اهمیت خود را حفظ كرد. با آغاز حكومت رضاخان و توجه به رشد تهران  از اهمیت افتاد.

در دوران صفویه بازار پر رونق قزوین با دارا  بودن كاروانسراهای بزرگ و راستاهای متنوع  مركز مبادله كالاهایی بود  كه از روسیه و ممالك اروپایی یا از شرق آسیا از طریق جاده ابریشم به اروپا  صادر می‌شد.

بعد از انتقال پایتخت به اصفهان این شهر از اهمیت و اعتبار افتاد و به یكی از شهرهای درجه دوم تبدیل شد.

در دوره قاجار با انتقال مركز سیاسی به تهران، رشد و توسعه شهر ادامه یافت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تاریخچه جاده سازی (عمران)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:34
جمشید راد
دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات74
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

هدف از این نوشته ،توضیح نظریه اصلی برای کار در ساختار جاده و فعالیت های مربوط می باشد . به علاوه نمونه هایی از کار برد های عملی نظریه پایه هم بیان می شود . توجه می شود که این متن میزان خاصی برای اشخاص باشد که برای NVQ و BTECوند و همچنین تحت آموزش های ،انجام تحقیقات بیشتر در مهندسی متمدن قرار می گیرند . محتوای متن برای دانشجویان و مهندسانی که در جستجوی موفقیت های مهندسین تکنسین یا به کار بردن افراد دارای امتیاز هستند مفید خواهد بود .آن هایی که در جستجوی مهارت های ساختاری معتبر توسط NVQ هستند این کتاب برایشان ارزش فوق العادهای خواهد داشت .

کار جاده :نظری وعلمی فاصله میان طرح و تکنیک های ساختاری را پر می کند و یک مقدمه شکل گیری و قابل توجهی را با تنوع بالایی از ساختار و کار اصولی مهیا می کند که حالت کار جاده را می سازد . چاپ پنجم به روز شده است و شامل استاندارد های اروپایی برای تعریف وضعیت ها و تغییراتدر جزییات و تکنولوژی می باشد . نویسندگان امیدوارند که بتوانند تشکر و قدردانی خودشان را به تمام مهندسین ،دانشجویان و دوستانی که به نحوی زمان و دانش شان را در پیشرفت پیشنهادات اراته دادند مخصوصا برای تعیین دیدگاهمان ابراز دارند . قدر دانی های مخصوص David Fanthorbوری مواد و آزمایشاتcarillion,engineer,andy hurrock برای تولید ترسیم هایی از مدیریت ترافیک با استفاده از(cone 0/7) اختصاص داده می شود .

Peter Kendrick

Malcolm cospon

Steve Beresford

Paul mccormick

1-  توسعه بزرگراه

2-  مقدمه :سیستم های جاده اولیه

نیاز به جاده ها ناشی از اختراع چرخ در حدود 5000 سال پیش می باشد ،احتمالا منشا آن در سامورایی (سومری ها )می باشد (3000سال قبل از میلاد )در بریتانیا تاریخ نخستین چرخها به عصر برونزبر میگردد بعضی مطالب خلاصه در مورد جاده های اولیه در قسمت های مختلف جهان مثل عنوان های زیر آمده است :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تاریخ معماری (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:33
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات58
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

«مقدمه»

با توجه به تحولاتی كه در عرصه معماری در خصوصاً قرن اخیر صورت گرفته است ابهامات از چگونگی ابراز احساسات مخاطبین، در دو زمان اوایل و اواخر قرن، در بین عموم مشاهده می شود.

نگاههای اولیه از غنی و ثبات شگردهای بوجود آمده در بنیان معماری اصیل و مردمی بسوی بنیادی دیگر كه ریشه در تفكری نو و پشت پا زدن به آنچه كه مدت زیادی را طی كرده و به مرور زمان پخته و غنی شده است، دارد، مشوق و محرك عاملین آن بوده است. بگونه ای كه در بوجود آمدن سبكهای جدید تسریع شده است.

بی شك تفكر نوینی به این هدف نمی توانست باشد كه نظام ریشه دار سابق را به كناری بزند و خودی از خود نشان بدهد بلكه حل نیازهای عمومی بخاطر عوامل زیادی از جمله ازدیاد جمعیت و اشتغال متنوع با درآمد بالا كه مهاجرت را از قراء در پی داشته و اینكه كمبود فضا و موجود بودن مصالح محكمه و قابل اعتماد و ... می توانست این مهم را موجب شود.

در نگاه های امروز، عدم رغبت و بی میلی در وجود بعضی از شاخصه های معماری نوین چه از سبك مدرن و نئومدرن و ... در بین عموم مشاهده می شود. گونه ای بیزاری و خستگی عامه را از تشویق آنهمه زحماتی كه فلسفه ها در پشت آن خوابیده بوده است، معذور نموده است.  چه كه این موضوع در تنوع و تغییر یا تجدید نظر در سطور فلسفه های بافته شده شاید مصلحتی را باعث شده است.

در هر حال وجود این حركتها بی شك موجب شكوفائی و پویائی زنان و سعه صدر و تأمل بیشتر آیندگان در حال هرچه مسالمت آمیزتر بودن عنصر مهم معماری و شهرسازی برای عموم را موجب گردید.

در این پروژه، نگاهی به اندیشه و آثار یكی از معماران سبك ارگانیك به نام فرانك لوید رایت داریم تا بیشتر با این سبك و ویژگی های آن در كار این معمار كه شاخص تر از دیگر معماران این سبك است، آشنا شویم.

 

ورود رایت به عرصه معماری:

فرانك لوید رایت، كه آثارش اعتقاد عمیق وی را به هدایت جامعه به وسیله هنرمندان (و در میان آنها معماران) نشان می دهد، در سال 1867 در مزرعه‌ای در ویسكانسین ایالات متحده به دنیا آمد كه پدر بزرگ مادریش آن را بنیاد گذاشته بود. مهاجرت پدر و مادر وی از این مزرعه به جدایی شان انجامید و همراه مادرش به آنجا بازگشت. مادرش كه معلم بود شوق معمار شدن را در وی دمید، زیرا می پنداشت حرفه ای است معنوی و موفقیت ساز. همچنین وی را با آثار بزرگان اندیشه بشری آشنا ساخت. فیثاغورث، اریستو فانس، سقراط، لائوتسه، بودا، كروپوتكین، هنری جرج، گوته، كارلایل، نیچه، نهرو و ... از زمره این بزرگانند كه اسامی آنها وسعت مطالعات «رایت» را آشكار می سازد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق پلهای پیش ساخته (عمران)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:33
جمشید راد
دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اولین پل پیش ساخته ( پیش ریخته ) عابر پیاده جهان با گرد ( پودر) بتن واکنش پذیر،

این پل 197 فوت ( 60 متر) ( پیش ریخته )  پیش تنیده دوچرخه رو و عابر پیاده رو در شهر شبروک در ایالت کبک کانادا ساخته شده است.

 که باور داشتن یک خر پای فضایی با تیری با جان بازو پایه کشیده شده که در آن آرماتور فولاد لازم نیست.

ساخته شده از شش قطعه پیش ساخته که بتن پودری واکنش پذیر (RPC ) مصالح ساخته شده  بر مبنای سیمان و ماسه و خود سیمان و پودر سیلیس و کوارتز که تارهای فولادی اضافه کرده اند.

در عضوهای بالایی و تحتانی RPC مقاومت فشاری PSI 29000 ( MPa 200 ) وجود دارد.

برای شکل پذیری قطرهای عضو جان RPC در لوله های فولاد ضد زنگ بهتر شد و مقاومت فشاری تا PSI 50000 ( MPa 350 ) محدود شده است.

بررسی های وسیع در مورد خیزهای پل و میله های پیش تنش در عملکرد بلند صوت RPC به انجام رسیده است.

پل عابر پیاده و موتور ( دوچرخه رو ) شبروک ( شکل 1) در ژوئیه 1997 نصب شده و اولین سازه اصلی با بتن پودری واکنش پذیر است.

به علاوه این کاربرد جدید که با دقت مضاعف انجام شده خود نوآوری دیگری است در مورد بتن بدون آرماتور فولادی و تمرینی است. پیشگام در طرح و جزئیات بتن پیش ریخته است.

روسازی پل از خرپای فضایی بایتر با جان باز و شش قطعه پیش ساخته است .

قطعه های ان با توجه به کاربرد در محل بیرونی یا داخلی سوار شده اند.

عرشه ویال فوقانی و یال تحتانی از RPC با مقاومت PSI 29000 ( MPa 200 ) ساخته شده است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق پروژه مجتمع ورزشی و تفریحی (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
2:33
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بسمه تعالی

طرح اجرائی و پیشنهادی

پروژه مجتمع ورزشی و تفریحی

با توجه به فقر فرهنگی موجود در جامعه و افزایش بی رویه گرایش نوجوانان به مواد مخدر و افیونی، و بر اساس آمارهای موجود در خصوص پایین بودن سرانه ورزشی مردم در شهرهای بزرگ كشور از جمله شهر تهران و بدلیل نبودن و یا كم بودن امكانات ورزشی دولتی و غیر دولتی، سرمایه گذاری خصوصی برای افزایش سرانه ورزشی مردم و ایجاد انگیزه و ارتقاء سرانه ورزشی برای بهره برداری بهینه توسط نسل جوان و اقشار مختلف جامعه علی الخصوص دختران و زنان امری شایسته توجه و امری ممكن در برنامه ریزی و مدیریت اصولی و صحیح است.

مجتمع ورزشی پیشنهادی در منطقه مورد نظر (لواسان) به همت سرمایه گذاران خاص، شامل مجموعه سرپوشیده شنا، سالن تیراندازی، سالن های ورزشی برای رشته های بسكتبال، هندبال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، مانژ سواركاری، اسكی روی چمن، زمین فوتبال با پیست دومیدانی و امكانات جانبی تفریحی توام با پیست دوچرخه سواری و زمین تنیس و … به منظور تفریحات سالم و در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان در دل طبیعت طراحی در چندین فاز و مرحله اجرائی تكمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سازمانهای مختلف در انجام این امر مهم دخالت دارند تربیت بدنی، سازمان ملی جوانان، و … كمك شایانی را به اجرای این طرح مبذول خواهند داشت و از آن جمله سازمان حفاظت از محیط زیست كه ارزش بالائی را در نگهداری سرمایه های كشور بریا افزایش طول عمر شهروندان و استفاده بهینه از طبیعت بكر دارا می باشد. این طرح پیشنهادی ورزشی نه تنها تغییری را در نظام طبیعت به همراه ندارد بلكه با گرایش مردم به بیرون شهر، از تجمع و مركزگرائی در شرایط پرخطر ترافیك شهر تهران می كاهد.

سیستم دفع زباله این مجموعه مطابق با استاندارهای شهرداری و مبانی زیست محیطی بودهخ و مردم و علاقمندان ورزشی نیز از آلوده سازی محیط برحذر خواهند شد. پس آب استخر نیز كه حاوی كلر است در محیط زیست رها نشده و بدرون چاه های عمیق هدایت میشود و آب مصرفی شهری كه پرهزینه است مصرف نگردیده و آب این مجموعه بغیر از مواد شرب، از چاه های عمیق و پس از كسب مجوزهای قانونی تامین خواهد شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 1668 1669 1670 1671 1672 1673 1674 1675 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 1683 1684 1685 1686 1687 1688 1689 1690 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 1708 1709 1710 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 1731 1732 1733 1734 1735 1736 1737 1738 1739 1740 1741 1742 1743 1744 1745 1746 1747 1748 1749 1750 1751 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1763 1764 1765 1766 1767 1768 1769 1770 1771 1772 1773 1774 1775 1776 1777 1778 1779 1780 1781 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 1796 1797 1798 1799 1800 1801 1802 1803 1804 1805 1806 1807 1808 1809 1810 1811 1812 1813 1814 1815 1816 1817 1818 1819 1820 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850 1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 1859 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 1869 1870 1871 1872 1873 1874 1875 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1891 1892 1893 1894 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 1902 1903 1904 1905 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 1913 1914 1915 1916 1917 1918 1919 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949 1950 1951 1952 1953 1954 1955 1956 1957 1958 1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 2049 2050 2051 2052 2053 2054 2055 2056 2057 2058 2059 2060 2061 2062 2063 2064 2065 2066 2067 2068 2069 2070 2071 2072 2073 2074 2075 2076 2077 2078 2079 2080 2081 2082 2083 2084 2085 2086 2087 2088 2089 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2121 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 2135 2136 2137 2138 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 2146 2147 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 2187 2188 2189 2190 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2197 2198 2199 2200 2201 2202 2203 2204 2205 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 2266 2267 2268 2269 2270 2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280 2281 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 2298 2299 2300 2301 2302 2303 2304 2305 2306 2307 2308 2309 2310 2311 2312 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 2320 2321 2322 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران دانلود است. || طراح قالب bestblog.ir