فایل (Word) پژوهش دسته بندی تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره گسسته (MADM)(مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
21:38
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات152
حجم فایل7.518 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان پروژه : شناسایی و دسته بندی جدید تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره گسسته

تعداد صفحات : ۱۵۲

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به شناسایی و دسته بندی تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره گسسته پرداخته است. تصمیم‌گیری چند شاخصه یا multiple Attribute Decision making و به اختصار MADM شاخه ای از تصمیم گیری چند معیاره می باشد. این نوع از تصمیم گیری شامل مدلها و روشهایی می باشد که خود به دو دسته ی مدلهای جبرانی و مدلهای غیرجبرانی تقسیم می گردد.با توجه به اینکه هدف از این پروژه ، ارائه دسته بندی های جدیدی از تکنیک های MADM است، این تکنیک ها بررسی و در نهایت، ۷ نوع دسته بندی مختلف ارائه و توجیه شده است.

پس از بررسی تکنیک های MADM کلاسیک، سعی شد، متدهای جدید MADM شناسایی و بررسی شود که نتیجه این تحقیقات و بررسی ها در فصل سوم آورده شده است .در فصل چهارم ، ۷ نوع دسته بندی برای تکنیک های MADM ارائه شده و فواید هر کدام مورد ارزیابی قرار می گیرد. هر مسئله با چند معیار برای تصمیم گیری، باید توسط یکی از تکنیک های متعدد MADM حل شوند. با توجه به اینکه هدف از انجام این پروژه شناسایی تکنیک های جدید و دسته بندی تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره گسسته (MADM)است ، آشنایی با مباحث اولیه مربوط به تکنیک های MADM ضروری به نظر می رسد.

مباحث تصمیم گیری های چند معیاره یک بخش مهم از دانش تصمیم گیری مدرن را تشکیل می دهد. این مباحث به طور گسترده در زمینه های متعددی مانند: اجتماعی، اقتصادی، نظامی، مدیریتی و … به کار می رود. محققین در دهه های اخیر توجه خود را معطوف به مدل های چند معیاره (MCDM ) برای تصمیم گیری های پیچیده کرده اند. در این تصمیم ها به جای استفاده از یک معیار سنجش بهینگی از چندین معیار سنجش ممکن است استفاده گردد.این مدلهای تصمیم گیری به دو دسته عمده تقسیم می شوند: مدلهای چند هدفه (MODM ) و مدلهای چند شاخصه (MADM).در مدلهای MADM شاخص ها اغلب از مقیاس های مختلف بوده و غالبا در تعارض با یکدیگر هستند، لذا گزینه ای که بتواند ایده آل هر شاخص را تامین نماید، معمولا غیر ممکن است. در نتیجه در مدلهای MADM به دنبال پیدا کردن مناسب ترین گزینه به طور نسبی هستند. تفاوت اصلی مدل‌های تصمیم‌گیری چند هدفه با مدل های تصمیم‌گیری چند معیاره آن است که اولی در فضای تصمیم‌گیری پیوسته و دومی بر فضای تصمیم‌گیری گسسته تعریف می‌گردند.

 

یک گزینه MADM ممکن است توسط شاخص های کمی یا شاخص های کیفی توصیف شود.در شاخص های کمی، مقیاس های اندازه گیری ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند (مانند فاصله به متر و هزینه به ریال).مدل‌های MADM شناخته شده‌ترین شاخه تصمیم‌گیری‌هاست. این مدل‌ها دارای تنوع تکنیکی بسیار گسترده‌ای هستند و این امر به هنگام کاربرد ممکن است سردرگمی تحلیلگر یا کاربر را باعث شود.

در ادامه فهرست مطالب پروژه شناسایی و دسته بندی جدید تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره گسسته (MADM) را مشاهده میفرمایید :

 

چکیده
مقدمه
فصل ۱- مفاهیم اولیه
۱-۱- مقیاس دوقطبی فاصله ای
۱-۲- بی مقیاس کردن
۱-۲-۱- بی مقیاس کردن با استفاده از نرم
۱-۲-۲- بی مقیاس کردن خطی
۱-۲-۳- بی مقیاس کردن فازی
۱-۳- ارزیابی اوزان (wj) برای شاخص ها
۱-۳-۱- تکنیک آنتروپی
۱-۳-۲- روش LINMAP
۱-۳-۳- روش کمترین مجذورات وزین شده
۱-۳-۴- تکنیک بردار ویژه
۱-۴- MADM فازی
۱-۴-۱- تعریف زیر مجموعه فازی
۱-۴-۲- روشهای رتبه بندی فازی Ui (فازی)
فصل ۲- تکنیک های MADM کلاسیک
۲-۱- تکنیک های MADM کلاسیک
۲-۲- مدلهای غیر جبرانی
۲-۲-۱- روش تسلط
۲-۲-۲- روش ماکسی مین
۲-۲-۳- روش ماکسی ماکس
۲-۲-۴- روش رضایت بخش شمول
۲-۲-۵- روش رضایت بخش خاص
۲-۲-۶- روش لکسیکوگراف
۲-۲-۷- روش حذف
۲-۲-۸- روش پرموتاسیون
۲-۳- مدلهای جبرانی
۲-۳-۱- زیرگروه نمره گذاری و امتیاز دهی
۲-۳-۲- زیرگروه سازشی
۲-۳-۳- زیر گروه هماهنگ
۲-۴- روش AHP
۲-۵- AHP گروهی
۲-۶- ساختار غیر رده ای و توام با بازخور
فصل ۳- تکنیک های جدید MADM
۳-۱- روش های فازی با مجموع وزین
۳-۱-۱- روش باآس
۳-۱-۲- روش کواکرناآک
۳-۱-۳- روش دوبوس
۳-۱-۴- روش چنگ
۳-۱-۵- روش بونیسون
۳-۲- استفاده از AHP به صورت فازی
۳-۲-۱- روش باکلی
۳-۳- TOPSIS فازی
۳-۴- ELECTRE GD
۳-۴-۱- حل تعارضات ماتریس ارجحیت
۳-۴-۲- یک ارتباط برتری فازی برای جمع کردن ارجحیت های SDMها
۳-۵- ELECTRE TRI
۳-۵-۱- ارتباط ارجحیت در ELECTRE TRI
۳-۵-۲- رویه تخصیص
۳-۶- FMADM برای GDM
۳-۶-۱- مرحله مقداردهی
۳-۶-۲- مرحله تجمع براساس معیارها
۳-۷- TOPSIS برای GDM
۳-۸- GRA (Grey Relation Analysis)
۳-۹- AIRM
۳-۱۰- رویکرد (ER (Evidential Reasoning
۳-۱۱- DS-AHP
۳-۱۲- MP-MADM
فصل ۴- دسته بندی تکنیک های MADM
۴-۱- دسته بندی براساس نوع اطلاعات دریافتی از
۴-۲- دسته بندی براساس نوع کاربرد روش
۴-۳- دسته بندی براساس فازی و غیر فازی بودن
۴-۴- دسته بندی براساس تعداد DMها
۴-۵- دسته بندی بر مبنای قطعی یا احتمالی بودن اطلاعات
۴-۶- دسته بندی براساس کامل یا ناقص بودن اطلاعات ورودی
-۴-۷- دسته بندی براساس تعداد دوره های تصمیم گیری
منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود فایل (Word) پژوهش بررسی سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌ (ERP)(مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
21:38
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات99
حجم فایل2.53 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان پروژه : بررسی سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌ (ERP)

تعداد صفحات : ۹۹

شرح مختصر پروژه : در این پروژه ، سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌ (ERP) مورد بررسی‌ قرار می گیرد. پس‌ از ارائه‌ تعریفی از ERP ، روند تاریخی توسعه‌ سیستم‌های گوناگون‌ اطلاعاتی در سازمان های تولیدی مورد مطالعه‌ قرارمی گیرد‌ و جایگاه‌ سیستم‌های ‌ERP در میان‌ آنها روشن‌ می گیرد. به‌این‌ ترتیب، نقش‌ حساس‌ و واسط ‌ERP میان‌ زنجیره‌ تامین‌ و سیستم‌های‌ کف‌ کارخانه‌ مشخص‌ می شود.

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning) (به اختصار ERP)، شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی است که به بهبود عملکرد یک سازمان منتهی می‌شود و تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان را در یک سیستم واحد جمع می‌کنند.از این سیستم میتوان به یک راهکار مدیریت در سازمان نام برد. ERP توسط برنامه‌های کاربردی که شامل چندین زیربرنامه کاربردی دیگر است پشتیبانی می‌شود بطوریکه فعالیت‌ها را در گستره واحدهای عملیاتی سازمان یکپارچه می‌سازد. این فعالیت‌ها می‌تواند بازهٔ وسیعی از مدیریت تولید، خرید قطعات، کنترل موجودی انبار، ارسال مواد به واحدهای تولیدی تا ردگیری سفارشات را شامل شود. ERP همچنین می‌تواند زیر برنامه‌های کاربردی در زمینه مدیریت مالی و مدیریت منابع انسانی سازمان را هم در بر داشته باشد. در واقع ERP، سامانه‌ای است که دارای اهداف، اجزا و محدوده مشخص و معینی است

به‌ منظور شفاف‌ترشدن‌ گستردگی‌ سیستم‌های‌ERP ، کارکردها یا مسئولیتهای‌ اصلی‌ آنها در سازمان‌ نیز بررسی‌ می شود. یک‌ سیستم‌ERP به‌دلیل‌ ویژگی‌ اساسی‌ خود، یکپارچگی، تمامی‌ جنبه‌های‌ یک‌ سازمان‌ را از جمله‌ توزیع‌ و فروش، برنامه‌ریزی‌ تولید، تهیه‌ و تدارک‌ مواد، مدیریت‌ سازمان‌ و منابع انسانی‌ و برنامه‌ریزی‌ و کنترل‌ تجاری‌ – در قالبی‌ ساخت‌یافته‌ در برمی‌گیرد؛ به‌این‌ ترتیب‌ چنانچه‌ به‌درستی‌ اجرا شود، می‌تواند منافع‌ بسیاری‌ را برای‌ سازمان‌ به‌ارمغان‌ بیاورد که‌ برخی‌ از مهمترین‌ آنها در این‌ فصل ارائه‌ شده اند.‌باوجود اینکه‌ سیستم‌های‌ERP در سازمان های تولیدی پا به‌ عرصه‌ وجود گذاشته‌اند، امروزه‌ شرکتهای‌ خدماتی‌ زیادی -مثلاً‌ در بازار تکنولوژی‌ اطلاعات‌ و ارتباطات‌ – نیز از آن‌ بهره‌ می‌جویند. به‌علاوه، این‌ سیستم‌ها به‌تازگی‌ در کشور ما مورد توجه‌ قرار گرفته‌اند.

 

از این‌رو پرداختن‌ به‌ چگونگی‌ پیاده‌سازی‌ آنها، از اهمیت‌ بسزایی‌ برخوردار است؛ به‌ویژه‌ از آن‌ جهت‌ که‌ امروزه‌ در کشورمان‌ تلاشهای‌ ارزنده‌ای‌ برای‌ توسعه‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌ فراگیر در حال‌ انجام‌ است. در هرحال، تارسیدن‌ به‌ سطح‌ استاندارد سیستم‌های‌ERP و پوشش‌دادن‌ نیازهای‌ روزافزون‌ صنعت‌ و خدمات، هنوز راه‌ درازی‌ در پیش‌ است. در فصل دوم به معرفی شرکت ماشین سازی اراک و محصولات تولیدی و همچنین معرفی یکی از گروههای تولیدی این شرکت به نام گروه تولیدی ساخت و تجهیزات می پردازیم.در فصل سوم برنامه ریزی تولید گروه ساخت و تجهیزات این شرکت و روابط آن با سایر قسمت ها را مورد بررسی قرار داده و در فصل چهارم به برنامه ریزی انجام شده جهت ساخت دیگ بخار و آشنایی با کارگاههای سازنده این محصول پرداخته و در قسمت ضمائم با نمونه فرمهای موجود در واحد برنامه ریزی تولید دیگ بخار آشنا می گردیم.

مزایای سیستم ERP

از مزایای سیستم ERP میتوان موارد زیر را نام برد:

  • تسریع زمان پاسخ دهی اطلاعاتی
  • افزایش تعامل در سراسر سازمان
  • بهبود مدیریت چرخ سفارش
  • کاهش سیکل بستن حسابﻫﺎی مالی
  • بهبود تعامل با مشتریان
  • بهبود ارسال به موقع
  • بهبود تعامل با تامین کنندگان
  • کاهش هزینهﻫﺎی مستقیم عملیات
  • کاهش سطح موجودی

 

فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم‌ های برنامه‌ریزی منابع‌ موسسه‌(ERP) :

چکیده

فصل ۱- سیستمERP و کاربرد آن در برنامه ریزی تولید

۱-۱- مقدمه

۱-۲- تعریف ERP

۱-۳- تاریخچه و سیر تکاملی سیستمهای ERP

۱-۳-۱- سیستمهای اطلاعاتی دهه شصت

۱-۳-۲- سیستمهای اطلاعاتی دهه هفتاد (Material Requirement Planning)

۱-۳-۳- سیستمهای اطلاعاتی دهه هشتاد(Manufacturin Resource Planning) MRPII

۱-۳-۴- سیستمهای اطلاعاتی دهه نود (Money Resource Planning) MRPIII و ERP

۱-۴- آشنایی کامل با ERP

۱-۵- منافع حاصل ازپیاده سازی ERP

۱-۶- دلایل‌ به ‌کارگیری(‌ERP)

۱-۷- ERP و رضایت کاربران

۱-۸- روشهای پیاده سازی ERP

۱-۹- اجزای نرم افزار ERP

۱-۱۰- مراحل پیاده سازی ERP

۱-۱۱- ارزیابی فروشندگان نرم افزارهای ERP

۱-۱۲- آشنائی با ارائه کننده گان ERP درجهان

۱-۱۳- آشنایی با ارائه کنندگان ERP درایران

فصل ۲- معرفی شرکت ماشین سازی اراک و گروه تولیدی ساخت و تجهیزات این شرکت

۲-۱- معرفی شرکت ماشین سازی اراک

۲-۲- گروه تولیدی ساخت و تجهزات

فصل ۳- ارتباط برنامه ریزی تولید گروه ساخت و تجهیزات با سایر قسمت ها

۳-۱- مقدمه

۳-۲- ارتباط برنامه ریزی تولید با مهندسی فروش

۳-۳- ارتباط برنامه ریزی تولید و طراحی

۳-۳-۱- B.O.M ( Bill of Material )

۳-۳-۲- نقشه ها

۳-۳-۳- پارت لیست

۳-۳-۴- Drawing list ( لیست قطعات مونتاژی )

۳-۴- ارتباط برنامه ریزی تولید با مهندسی ساخت ( متد )

۳-۵- ارتباطات بین واحد برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی

۳-۶- ارتباط واحد برنامه ریزی تولید با گروه تولیدی متالورژی

۳-۷- ارتباط برنامه ریزی تولید با مدیر پروژه

۳-۸- ارتباط برنامه ریزی تولید با واحد کنترل کیفیت (Q C)

۳-۹- ارتباط برنامه ریزی تولید با کارگاه

۳-۱۰- ارتباط بین برنامه ریزی تولید و کارگاه تنش گیری

۳-۱۱- ارتباط بین برنامه ریزی تولید و اطمینان مرغوبیت

۳-۱۲- ارتباط برنامه ریزی تولید با واحد سند پلاست و رنگ

۳-۱۳- ارتباط بین برنامه ریزی تولید و انبار محصولات

فصل ۴- برنامه ریزی تولید دیگ بخار

۴-۱- مقدمه

۴-۲- معرفی دیگ بخار در کارخانه ماشین سازی اراک

۴-۳- معرفی کارگاه های مرتبط

۴-۴- دستگاه های مرتبط با تولید دیگ بخار

۴-۵- پیش بینی تولید دیگ بخار به صورت سالیانه

۴-۶- دستور ساخت صادره جهت تولید دیگ بخار

۴-۷- برنامه پیش بینی تحویل به انبار ماهیانه به صورت وزنی و ریالی

۴-۸- تهیه و تنظیم برنامه ماهیانه کارگاه های دیگ بخار ۴۵% و۵۵%

۴-۹- اعلام نیاز مدارک لازم به مهندسی ساخت

۴-۱۰- کنترل مدارک برگشتی از مهندسی

۴-۱۱- تهیه لیست اولویت خرید

۴-۱۲- صدور مجوز سفارش گذاری ساخت خارج از شرکت

۴-۱۳- تهیه لیست مونتاژی های دیگ بخار

۴-۱۴- دریافت پکینگ لیست محصول و ارسال به واحدهای مربوطه

منابع و ضمائم

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود فایل(Word) پژوهش آشنایی با سیستم های تونل سازی، مراحل تونل سازی(عمران)

شنبه 7 بهمن 1396
21:37
جمشید راد
دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات107
حجم فایل228 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان پروژه : آشنایی با سیستم های تونل سازی ، مراحل تونل سازی و روش های آن

تعداد صفحات : ۱۰۹

شرح مختصر پروژه : در این پروژه ابتدا با اهمیت تونل سازی آشنا خواهید شد و سپس در ادامه روش های تونل سازی و سیستم های مورد استفاده در تونل سازی مورد بحث قرار گرفته است. در تعریف ساده تونل به عنوان یک راهرو طویل زیر زمینی تعریف شده است و در تعریفی جامع تر راهرو زیر زمینی افقی که از هر دو طرف به هوای آزاد مرتبط است.به طور کلی مقصود از تونل، کلیه راهروهای زیرزمینی است که برای استخراج مواد معدنی ، رفت و آمد اتوموبیلها ، حرکت قطارها، انتقال لوله و کابل و نیز انتقال آب، احداث می‌شود.

از مهمترین مراحل تونل سازی میتوان به تهیه طرح تونل ، نقشه برداری مسیر و تحقیقات مهندسی ، حفر تونل ، نگهداری موقت تونل ، انجام خدمات فنی از قبیل تهویه، آبکشی، روشنایی و … و همچنین نگهداری دائم تونل اشاره نمود. در طبقه بندی تونل ها میتوان موارد زیادی نام برد که مهمترین انواع تونل ها شامل : تونلهای حمل و نقل ، تونلهای صنعتی ، تونلهای معدنی میشود.

 

 

تاریخچه تونل سازی

قدیمی‌ترین تونل شناخته شده در حدود ۴۰۰۰ سال پیش در بین النهرین حفر شده، این تونل به طول km 1 و ابعاد ۵/۴* ۶/۳ متر از زیر رود فرات می‌گذشت و قصر پادشاهی بابل را به معبد اختصاصی متصل می‌‌ساخت. در سال ۵۲۵ قبل از میلاد، پیکرات، برای تهیه آب تونلی احداث کرد که هردوت مورخ یونانی ۶۰ سال پس از اتمام آنرا در ردیف یکی از سه ساختمان بزرگ یونان به شمار آورد. در ایران از چند هزار سال پیش، به منظور استفاده از آبهای زیر زمینی تونلهایی موسوم به قنات حفر شده است که طول بعضی از آنها به ۷۰ کیلومتر می‌رسد. تعداد قناتهای ایران بالغ بر ۵۰۰۰۰ رشته برآورد شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق كمیته فنی حسابداری(حسابداری)

شنبه 7 بهمن 1396
21:37
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

وظایف کمیته فنی  حسابرسی

وظایف کمیته فنی:

الف - پیشنهاد سیاستهای کلی سازمان در زمینه امور فنی و حرفه‌ای به مراجع ذیصلاح جهت بررسی و تصویب .

ب - پیشنهاد برنامه‌های امور فنی و حرفه‌ای در چارچوب سیاستهای کلی و مقررات سازمان ( مشتمل بر برنامه‌ریزی برای مدیریت تدوین استانداردها ومدیریت بررسیهای فنی و حرفه‌ای) و ارائه آن به مراجع ذیصلاح جهت تصویب .

پ - تدوین استانداردهای ( اصول و ضوابط) حسابداری و حسابرسی بمنظور رفع تنگناهای موجود و تأمین نیازهای کشور با بکارگیری مدیریت تدوین استانداردها و ارائه آنها به مراجع ذیصلاح سازمان .

ت- تهیه دستورالعملها ، فرمها ، برنامه‌ها و بخشنامه‌های حرفه‌‌ای ( مشتمل بر پاسخ سئوالات حرفه‌ای همکاران و واحدهای مورد رسیدگی ) با بکارگیری مدیریت بررسیهای فنی و حرفه‌ای و ارائه آنها به مراجع ذیصلاح سازمان .

ث- هدایت و نظارت بر برگزاری سمینار ، سخنرانی و جلسات توجیهی فنی و حرفه‌ای که در چارچوب سیاستها و برنامه‌های مصوب بمنظور دستیابی به اصول و ضوابط مورد قبول(استانداردها) تشکیل می‌شود .

ج - بررسی و تائید نشریات ، جزوات ، مقالات و سایر مطالب در زمینه امور فنی و حرفه‌ای که بعنوان نظر رسمی سازمان منتشر می‌گردد.

چ - همکاری و هماهنگی با کمیته آموزش درمورد مسائل فنی و آموزشی .

چ - تنظیم و ارائه گزارشات عملیات و صورتجلسات خود به هیئت عامل و هیئت عالی نظارت .

خ - سایر امور فنی و حرفه‌ای ارجاع شده ازطرف هیئت عامل سازمان .

وظایف دبیر کمیته فنی  حسابرسی

وظایف دبیر کمیته :

دبیرکمیته عهده‌دار وظایف زیر خواهد بود :

الف – تنظیم و ثبت موضوعات ارجاع شده به کمیته .

ب – تنظیم دستور جلسات و ارائه آن به اعضا پس از تائید رئیس کمیته و پیگیری مستمر و بموقع جلسات کمیته .

ج – تهیه متن صورتجلسات و اخذ امضاء از حاضرین

د – ارتباط دائم با اعضای کمیته ، کارکنان سازمان و سایر اشخاص در زمینه مسائل فنی .

ه‍ - سایرامور مربوط به کمیته .

تبصره –دبیرکمیته از خدمات افراد دیگری در زمینه اجرای وظایف فوق زیر نظر خود استفاده خواهد نمود

 

خلاصه قانون SARABANES- OXLEY

- مدیرعامل ، مدیر مالی ، کنترلر و رئیس حسابداری تا یکسال قبل از انجام حسابرسی نباید در استخدام حسابرس بوده باشند .

- مدیران ارشد و مدیران رده بالا نمی توانند از شرکت وام بگیرند .

- هیئت مدیره و مدیران اجرایی باید معاملات سهام خود را تا قبل از دومین روزکاری . افشا کنند .

- فروش اوراق بهادار شرکت توسط مدیران ارشد و مدیران رده بالا در زمانی که اعضای صندوق بازنشستگی نمی توانند به اینکار مبادرت کنند . مننوع است .

- مدیر عامل و مدیر مالی ملزم اند بیانه ای شامل تاییدیه ی صحت صورت های مالی و افشاهای مندرج در آن و منصفانه بودن آن . صادر کنند .

- SEC ملزم شده که روش حسابداری شرکت ها را از لحاظ کفایت و مناسبت بررسی کند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شغل حسابداری(حسابداری)

شنبه 7 بهمن 1396
21:37
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شغل حسابداری

هدف :

حسابداری یك سیستم است كه در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی ، ثبت، خلاصه كردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شكل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد. تا افراد ذی‌نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانك‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده كنند. به همین دلیل فردی كه تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا كه گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش كافی نمی‌شود و بیشتر تراز حسابها می‌باشد. برای مثال یك حسابدار تجربی نمی‌تواند براحتی بین دارایی كوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی‌داند كه چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت كرد.

حسابداری به عنوان یك نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد.

محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است كه مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و ...) قرار می‌گیرد.

ماهیت :

یك حسابدار متخصص، در آینده می‌تواند مدیر مالی یك سازمان یا شركت گردد یعنی می‌تواند به مدیریت یك شركت ایده بدهد كه منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه‌گذاری نماید تا استفاده بهینه كند و یا اگر شركت به منابع مالی جدید نیاز داشت یك مدیر مالی بر اساس دانش آكادمیك خود می‌تواند بگوید كه از چه طریقی باید تامین مالی كرد. و مجموع این فعالیت‌ها خارج از توانایی یك حسابدار تجربی است.

«حسابداری یك سیستم اطلاعاتی است كه با فراهم‌كردن اطلاعات لازم كمك می‌كند تا سرمایه‌گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند، تصمیم‌ بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یك شركتی سرمایه‌گذاری كند، تمایل دارد كه وضعیت مالی آن شركت و یا نتایج عملیات آن شركت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی كه به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه می‌شود.

«حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ،‌ هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا كه اشخاص، شركت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتكا دارند كه این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یكی از مواد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی كشور است و سرمایه‌گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امكان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند كه كمترین ریسك و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسك سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است كه یكی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسك بازار شركت‌ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شش سیگما(حسابداری)

شنبه 7 بهمن 1396
21:37
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شش سیگما چیست؟

سیگما حرف هجدهم از حروف الفبای یونانی و اصطلاحی در آمار است كه به نمایش انحراف از وضع مطلوب( انحراف از استاندارد) می‌پردازد.شش سیگما یك روش جامع بهبود اثر بخشی سازمانی است كه در درون خود از ساختار برنامه و ابزارهای توانمند مدیریت كیفیت برخوردار است معنای شش سیگما تلاش برای نزدیكی هر چه بیشتر به درجه تكامل و برتری در تولید محصول و با ارائه خدمات است. هدف شش سیگما كاهش انحراف از وضع مطلوب با تغییر‌پذیزی خروجی فرآیند‌هاست به طوری كه حتی با 6  سیگما انحراف استاندارد فرآیند مورد نظر بین حدود بالا و پائین مشخصات فنی قرار بگیرد.

شش سیگما اساساَ یك هدف كیفی با ارزش و متعالی برای هر فرآیندی است. به همین سبب در قالب مباحث قابلیت فرآیند مطرح می‌شود. پروژه‌های شش سیگما را بعنوان پروژه‌های كاهش نرخ خطا تا حداكثر 4/3 نقص در میلیون( با استفاده از تكنیك‌هایی مانند تجزیه و تحلیل آماری، حل مسأله و اصول كیفیت) تعریف كرده‌اند و نقص را هر چیز خارج از رضایت مشتری می باشد .

از نگرش دیگر ، هدف شش سیگما بهبود رضایت مشتری است كه دستیابی به این هدف از راه كاهش و از بین بردن ضایعات محصولات یا خدمات دارای نقص امكان پذیر است . از طرفی رضایت مشتری یك هدف متحرك است ، چرا كه انتظارات مشتری پیوسته در حال تغییر است . «ارزش یك مشتری وفادار » و « هزینه یك مشتری از دست رفته » دو دلیلی كه ما را به دنبال كردن هدف نقص وادار می‌كند .

در سطوح اجرایی هدف شش سیگما این است كه فعالیت تولید و یا ارائه خدمات را در محدوده مشخصات مشتری قرار دهد و تغییرات فرآیند را به علت تأثیرگذاری منفی آن روی مشتری كاهش دهد .

به طور مختصر می توان خروجی های مورد انتظار شش سیگما را به صورت زیر بیان كرد :

  • بهبود رضایت مندی مشتریان
  • كاهش زمان چرخه تولید
  • كاهش عیب ها
  • افزایش بهره وری
  • افزایش فرآیند و قابلیت اطمینان محصول
  • كاهش كار در جریان
  • به دست آوردن سهم بیشتری از بازار

 

راهبران و پیشگامان شش سیگما

مقوله ضایعات صفر بر این رویكرد تأكید دارد كه همه خطاها قابل پیشگیری هستند .  در حقیقت این مفهوم همان چیزی است فیلیپ  حدود سه دهه پیش مطرح كرد . در این راستا بسیاری از سازمانهای ژاپنی این مفهوم را به كار بستند سو به طور مؤثری از آن  سود بردند ،  در حالی كه ضایعات صفر ابتدا در آمریكا به عنوان  و به طور مؤثری از آن سود بردند ، در حالی كه ضایعات صفر ابتدا در آمریكا به عنوان  یك ابزار محرك معرفی شد .  شركت موتورولا در سال 1980 در مقاله ای شش سیگما را چنین معرفی كرد :

« روشی است برای اندازه گیری احتمال كه سازمان را قادر می سازد تا محصول با خدمتی یا ضایعات صفر تولید كند. »

این جریان كه توسط موتورولا آغاز شد بود ، به سازمان های دیگر گسترش یافت و به عنوان  روشی برای رقابت ، به صورت مداوم و جدی اجرا شد .  شش سیگما یك معیار بر اساس بهترین كلاس كیفی است كه میزان  ضایعات / خرابی آن 3.4 در یك میلیون محصول تولید شده یا خدمت ارائه شده است . نخستین بار شش سیگما در اندازه گیری ضایعات صفر صفر در صنایع تولیدی استفاده شد .

ضرورتی كه موتورولا را سمت ابداع روش شش سیگما كشانید ،‌ قبول این واقعیت بود كه در فضای رقابتی كسب و كار امروز ، دیگر نمی توان صرفا با تفكر خطای صفر و برخی راهكارهای عملیاتی به موفقیت رسید . در سال 1988 موتورولا موفق به دریافت جایزه كیفی مالكوم بالدریج (Malcolm Baldrige) شد . هدف از این اهداف این جایزه ، شناخت  شركت های است كه فرضیه با ارزشی را برای سایر سازمان ها در زمینه های مختلف كاری مطابق مدل معینی درآورند .  پیش از این سال ، شركت در سه سال متوالی 170 میلیون دلار (صرف آموزش كاركنان خود كرده بود ، نتیجه ای كهاخذ كرد این بود كه 2/2 میلیارد دلار در هزینه های ناشی از كیفیت نا مطلوب از جمله ضایعات ، دوباره كاری و هزینه های گارانت صرفه جویی كرد . جنرال الكتریك نیز اهیمت اجرای این برنامه را با توسعه پروژه هایشش سیگما از 200 در سال 1995 به 6000 عدد در سال 1997 نشان داد . همچنین این شركت اعلام كرده كه به سبب اجرای این برنامه در سال 1997 حدود 500 میلیون دلار و در سال 1998 بیش از 1.2 میلیارد دلار صرفه جویی داشته است .

كمتر از ده درصد شركت هایی كه به این روش رو می آروند ، می توانند طی یك مدت زمان معقول به كسب موفقیت هایی همچون افزایش قیمت سهام و یا بهبود تراز مالی شركت نایل شوند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شركتهای سهامی(حسابداری)

شنبه 7 بهمن 1396
21:36
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل31 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

تا پایان قرن هجدهم میلادی، واحدهای انتفاعی یا به صورت مؤسسات انفرادی و یا به صورت شركتهای غیر سهامی یعنو با مالكیت  چند نفر شریك تأسیس می‌گردیدند. به علت اوضاع مساعد سیاسی در اروپا در قرن هفدهم و هجدهم و پیشرفت علوم، مخصوصاً علوم تجربی و استفاده كاربردی از آنها در معیشت افراد بشر، مثلاً در كشاورزی، استفاده از ماشین تخم‌پاشی و استفاده از نیروی بخار در ماشین‌ها همگی باعث پیدایش انقلاب صنعتی در جهان كه در اواخر قرن هجدهم شروع شده و همچنان تداوم یافته، گردیده است.

همزمان با پیشرفت علوم تجربی، كشورهای اروپایی معروف ، شروع به گسترش قلمرو تجارتی خود نموده و علاوه بر تسلط بر بازارهای اروپایی دیگر، مستعمرات خود را بسط و توسعه دادند، در نتیجه عوامل فوق، سرمایه‌داران برای استفاده بیشتر به فكر استفاده از پولهای اندك مردم افتاده و اقدام به تأسیس شركتهای سهامی كردند و بدین ترتیب در سال 1830 میلادی اولین شركت سهامی به كار انداختن سرمایه‌های نقدی در مقیاس وسیع‌تر به منظور كسب سود بیشتر و حفظ سرمایه‌های افراد می‌باشد، زیرا در شركتهای غیر سهامی و مالكیت فردی میزان سرمایه به كار انداخته شده كم و از طرفی ریسك از بین رفتن سرمایه مالكین آن بیشتر می‌باشد. در صورتی كه در شركتهای سهامی میزان سرمایه و تعداد مالكین شركت می‌تواند خیلی بیشتر از شركتهای غیرسهامی می‌باشد و خطر از بین رفتن سرمایه نیز اولاً كاهش یافته و ثانیاً باعث از بین رفتن تمام سرمایه اشخاص نمی‌گردد. بدیهی است كه تأسیس شركتهای سهامی به دلیل مزایای متعددی كه نسبت به سایر شركتهای دیگر دارد سال به سال افزایش یافته و از طرف دیگر شركتهای سهامی تكامل یافته و امروزه شركتهای سهامی عام كه در تمام دنیا مهم‌ترین شركتها را تشكیل می‌دهند، تبلور تكامل شركتهای سهامی می‌باشند.

تعریف شركت سهامی

شركت سهامی شركتی است كه سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

انواع شركتهای سهامی

تقسیم‌بندی شركتهای سهامی از نظر قانون تجارت به شرح زیر است:

الف) شركت سهامی عام: شركتهایی كه مؤسسین آنها قسمتی از سرمایه شركت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می كنند، شركت سهامی عام نامیده می‌شود.

ب) شركت سهامی خاص: شركتهایی كه تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس توسط مؤسسین تأمین گردیده است، شركت سهامی خاص نامیده می‌شود.

حقوق صاحبان در شركتهای سهامی

منافع متعلق به صاحبان واحد تجاری از طریق محاسبه تفاوت بین داراییها و بدهیها اندازه‌گیری می‌شود. به همین دلیل، حقوق صاحبان سهام در یك واحد تجاری را منافع و علایق باقیمانده نیز تعریف كرده‌اند. حقوق صاحبان سهام بیانگر انباشت خالص آورده صاحبان سرمایه به اضافه منافع ثبت شده‌ای است كه باقی مانده است. حقوق صاحبان سهام به عنوان منافع باقی مانده جدا از داراییها و بدهیها واحد تجاری نیست بلكه معادل خالص دارایی‌هاست. مبلغ حقوق صاحبان سهام ثابت یا مشخص نیست بلكه میزان آن به قابلیت سودآوری واحد تجاری بستگی دارد. چنانچه واحد تجاری سودآور باشد حقوق صاحبان سهام افزایش می‌یابد و در غیر این صورت كاهش می‌یابد.

حقوق صاحبان سهام در شركتهای سهامی عموماً از اجزاء زیر تشكیل می‌شود:

  1. سرمایه ـ سهام (سرمایه قانونی یا ثبت شده)
  2. صرف سهام (پرداخت علاوه بر مبلغ اسمی سهام)
  3. سود (زیان) انباشته

هنگام تهیه ترازنامه در صورت وجود صرف سهام مبلغ آن با سرمایه قانونی جمع شده و از جمع آن سرمایه پرداخت شده حاصل می‌گردد.

صرف سهام

صرف سهام معمولاً در اثر موارد زیر حاصل می‌شود:

  1. دریافت مبلغی بیش از مبلغ اسمی سهام
  2. تبدیل اوراق قرضه یا سهام ممتاز قابل تبدیل به سهام عادی
  3. دریافت مبلغی بیش از مبلغ اسمی هنگام فروش مجدد سهام خزانه و یا توزیع سهمی كه ارزش آن بیش از مبلغ اسمی سهام باشد.
  4. كاهش مبلغ اسمی سهام عادی
  5. كمك بلاعوض دارائی ها به شركت توسط سهامداران و یا دولت

 

تقسیم سود (سود (زیان) انباشته)

حساب تقسیم نشان دهنده انباشت سود در شركتهای سهامی منهای مبلغی كه به عنوان سود سهام بین سهامداران تقسیم شده و اندوخته‌ها می‌باشد. سود در پایان هر دوره مالی به حساب تقسیم سود منتقل می‌گردد.

 

حقوق مكتسبه در رابطه با تملك سهام

اگر شركتی فقط دارای یك نوع سهام باشد، صاحبان سهام معمولاً از حقوق مشخصی كه در رابطه با نسبت سهام آنها می‌باشد برخوردارند كه عبارتند از:

  1. حق انتخاب هیأت مدیره
  2. حق دریافت سود سهامی كه توسط مجمع عمومی تصویب، یا توسط هیأت مدیره پس از تصویب اعلام می‌شود.
  3. حق تقدم در خرید سهام اضافی در شرایطی كه صاحبان سهام دیگر تصمیم به فروش سهام خود داشته باشند و یا اینكه میزان سهام خود را افزایش دهد.
  4. حق دریافت دارائی یا وجه نقد به تناسب سهام خریداری شده هنگام انحلال شركت

سهام عادی و سهام ممتاز

فهرست :

مقدمه 1

تعریف شركت سهامی 2

انواع شركتهای سهامی 2

حقوق صاحبان در شركتهای سهامی 2

صرف سهام 3

تقسیم سود (سود (زیان) انباشته) 4

حقوق مكتسبه در رابطه با تملك سهام 4

سهام عادی و سهام ممتاز 5

خصوصیات سهام ممتاز 5

سهام ممتاز جمع شونده و سهام ممتاز غیر جمع شونده 5

سهام ممتاز قابل تبدیل 8

سهام ممتاز قابل مطالبه 8

سهام ممتاز قابل بازخرید 9

عملیات حسابداری مربوط به تشكیل شركت 9

حسابهای دفتر كل برای سرمایه 10

ثبت عملیات سهام نقدی در دفتر روزنامه 11

كسر سهام 11

تعهد پرداخت قسمتی از مبلغ سهام 12

عدم پرداخت تعهد توسط صاحبان سهام 13

ماهیت حساب تعهد صاحبان سهام 14

سهام غیر نقدی 14

انتشار سهام به صورت مجموعه 15

روش تفاضلی 16

روش ارزش اسمی 17

ایجاد محدودیت در سود قابل تقسیم 18

سود سهام 18

سود نقدی 19

سود غیر نقدی (دارائیهای غیر نقدی) 20

سود  سهمی (سهام جایزه) 22

پاره سهم 24

اطلاعات اضافی 25

سود سهام تصفیه 26

سود تعهد شده 27

سود به نسبت هر سهم هر سهم 29

سود اولیه هر سهم 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شركت كابل سین(حسابداری)

شنبه 7 بهمن 1396
21:36
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات132
حجم فایل94 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول تاریخچه و معرفی كارخانه

موسسین و مدیران شركت كابل سین از سال 1358  فعالیت خود را با تولید كابل های جوش و اتصال باطری با نام پارس تهران آغاز نمودند از سال 1369   تدام به تولید انواع سیم های رابط و كابل های فشار ضعیف با نام مشعل فروزان نموده وبه منظور توسعه و بهره گیری از تكنولوژی پیشرفته و مدرن شركت كابل مسین را درسال 1374تاسیس و راه اندازی نموده اند مؤسسین و مدیران شركت دارای 20   سال تجربه علمی و عملی در صنعت كابل سازی میباشند.

روش تولید

روش تولید در شركت كابل مسین به صورت سفارشی از پیوسته می باشد تولید كابل به این روش بصورت متفاوت صورت می گیرد وحجم تولید پایین است وبرنامه تولید به طور متناوب تغییر پیدا می كند ماشین آلات در این حالت كاربرد عمومی دارند و تخصص كارگران بصورت خاص می باشد در این روش فرآیند كه كارگاه قسمت های تولید تاسیسات با تجهیزات هستند بر مبنای نوع وظیفه ای كه انجام می دهند در كنار هم قرار می گیرند.

اهداف اصلی شركت

اهداف اصلی شركت عبارتند از تولید محصول

1ـ مطابق با استانداردهای و جهانی و

2ـ رضایت مندی مشتری ـ حفظ ایمنی مشتری

3ـ ارتقای بهره وری شركت از طریق افزایش روش انرژی و مواد و حداقل ساختن ضایعات در واحد

 4ـ تبلیغات از قوانین و الزامات زیست محیطی

6- تولید محصول سازگار با محیط زیست

7- استفاده بهینه از منابع و افزایش راندمان در مصرف انرژی

8- دریافت نظرات كاركنان و طرفهای ذینفع در راستای بهبود سیستم

9 ـ تعیین اهداف فرد و كلات جهت كنترل و بهبود شرایط زیست محیطی


معرفی قسمتهای مختلف

قسمت های مختلف كارخانه شامل :

1ـ سالن تولید

2ـ انبار مواد اولیه

3ـ انبار قطعات

4ـ دفتر فروش

5ـ دفتر مدیریت

6ـ واحد كنترل كیفیت (آزمایشگاه)

7ـ واحد اداری و مالی

8ـ واحد برنامه ریزی و كنترل تولید

9ـ واحد فنی برق

10ـ واحد فنی(تراشكاری)

11-واحد فنی(تعمیرگاه)

12-سالن اجتماعات

13ـ رختكن

14ـ نمازخانه

15-نگهبانی و غیره

تعمیرات و تاسیسات كارخانه شامل موتور خانه نیروگاه ـ جوشكاری تراشكاری و قطعه‌سازی تاسیسات و تعمیرات می باشد .

موقعیت جغرافیایی و ساختمانی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شركت تولید آب معدنی و خدمات رسانی آن(حسابداری)

شنبه 7 بهمن 1396
21:36
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات67
حجم فایل61 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاصه شركت:

این شركت در سال 1381 تاسیس گردیده است . شركت فوق در پی آن است كه تولید آب معدنی وخدمات رسانی آن را مدنظر قرار دهد.

اضداد و اعضای شركت عبارتند از:

...

زمین وساختمانهای شركت به متر مربع عبارت است از:

...

ابتدای ورود شركت اتاق نگهبانی می‌باشد وبعد از عبور از محوطه وفضای باز شركت به ساختمانها وسوله های اداری و تشكیلاتی می رسیم كه هر بخش فعالیت مربوط به خود را داراست مانند: دفتر امور اداری، اموركارگزینی، بازاریابی و...

مالكیت شركت:

مالكیت این شركت بر عهده 2 نفر از سهامداران می‌باشد كه هر یك به میزان مساوی سرمایه گذاری كرده اند و به نسبت مساوی از سود بهره مند می‌شوند.

خلاصه هزینه های سرمایه گذاری جهت راه اندازی شركت:

ازآنجایی كه اجرای طرح از نظر وجه سرمایه گذاری در خور توجه است حمایت مالی به صورت جدی از این صنعت نه تنها لازم است بلكه ضروری می‌باشد و كمكهای مالی میتواند به صورت ارائه تسهیلات بانكی ارزان قیمت، كاهش نرخ مالیات، ارائه امكانات زیر بنایی طرح به صورت یارانه ای، طولانی كردن باز پرداخت تسهیلات بانكی، كمك درشناساندن محصول در بازارهای جهانی می‌باشد

...

نرخ بازده مالی (درصد) شركت به شرح زیر است

...

مكان شركت وتسهیلات آن:

شركت مذكور واقع در تهران كیلومتر 15 جاده مخصوص می‌باشد

تسهیلات شركت عبارت است از دسترس به اتوبان وبزرگراه

از تسهیلات دیگر مجهز بودن شركت به وسایل حمل ونقل سریع جهت حمل آب معدنی به سراسر نقاط تهران می‌باشد

خدمات شركت:

شركت فوق خدمات بسیاری را ارائه می‌كند كه عبارت است از:

1-اب معدنی گاز دار: آبی است كه پس از تصفیه های لازم وبسته بندی مقدار گاز آن برابر با مقدار گازی باشدكه آب در مظهر چشمه دارد

2-آب معدنی بدون گاز: آب معدنی است كه پس از تصفیه و بسته بندی فاقد گاز كربنیك مازاد به مقدار لازم جهت نگاهداری املاح بی كربنات موجود و یا گازهای دیگر باشد

3-آب معدنی گاز دار شده: آب معدنی است كه پس از تصفیه های لازم ازمنبع دیگری گاز كربونیك به آن اضافه شود

مقایسه رقابتی:

شركت های رقیب درصدآن هستندكه فعالیت های خود را در زمینه كیفیت وقیمت آ بمعدنی بهتر كنند. شركتهایی كه با شركت آب معدنی دماوند رقابت می كنند عبارتند از :آب معدنی ایران، آب معدنی سپیدان و..

همه شركتهای ذكر شده به دنبال رضایت مشتری می باشند

یكی از دلایل موفقیت شركت آب معدنی دماوند به دلیل رعایت كردن استاندارهای ملی وكسب استانداردهای مختلف ISO می‌باشد

نوع، شماره و موضوع استانداردهای تدوین شده شركت به قرار زیر است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق شركت تعاونی(حسابداری)

شنبه 7 بهمن 1396
21:36
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل33 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرکت تعاونی       

جامعه و علوم اجتماعی > علوم اجتماعی > اقتصاد > بازرگانی (cached)

نوع دیگری از شرکت های تجارتی که نه سرمایه و نه ضمانت شرکاء در آن تأثیر کلی دارد بلکه تعداد شرکاء و اکثریت آنها موثر است شرکت های تعاونی هستند.

در قبال احتیاجات روز افزون ، افراد ضعیف مخصوصاً کشاورزان و کارگران ، جز با کمک یکدیگر نمی توانند مشکلات بزرگی را حل کنند. یک فرد متمول یا توانا شاید بدون کمک دیگران بتواند حوائج خود را برآورد ولی بیشتر افرادی که از جنبه مالی ضعیف اند ، اگر به یکدیگر کمک نکنند هرگز نمی توانند زندگی خوبی داشته باشند.

یک نیروی ضعیف در جامعه ناچیز است و در مقابل احتیاجی که در اثر توسعه دائره تمدن هرساعت اضافه می شود نمی تواند وسائل راحتی خود را فراهم نماید ولی این نیروها هر قدر ضعیف باشند ، اگر متمرکز شوند قدرت بزرگی تشکیل می دهند که در سایه آن شرکائی که از آن بهره مند می شوند به هر هدف اقتصادی که مایل باشند خواهند رسید.

در قرن هیجدهم که اروپا به دو دسته متمایز تقسیم شده بود یکی ثروتمندان و صاحبان کارخانه و اشراف و دیگری کارگران و کشاورزان و رنجبران ، این احتیاج بیشتر برای طبقه پائین پیدا شد که خودشان بدون مراجعه به طبقه ثروتمندان «به شرط اجتماع»شرایط زندگی را فراهم سازند.

شرکت تعاونی شرکتی است که به منظور بهبود وضع اقتصادی شرکاء و تأمین حوائج آنها تشکیل می شود. بنابراین اگر وضع اقتصادی نامناسب و سطح خرج بالا ، بازار کساد ، حوائج زندگی و یا کار پیدا نشود اشخاصی به منظور بهبود وضع اقتصادی خود شرکتی تشکیل می دهند که در نتیجه:

  1. اگر بهای اجناس گران و شرکاء به علت نداشتن پول نتوانند احتیاجات سالیانه خود را یک جا خریداری کنند و ناچارند روزمره از دست سوم و چهارم اشیاء مورد احتیاج خود را به قیمت گرانتر تهیه کنند ، شرکت تعاونی با پول جزئی که هر شریک می پردازد و جمع آن مبلغ کلی می شود ، اشیاء مورد احتیاج شرکاء را از دست اول خریداری و به همان قیمت تمام شده یا سود خیلی جزئی به شرکاء می فروشد.
  2. هرگاه کشاورزان و ارباب صنایع نتوانند کالا یا متاع خود را به علت احتیاج به پول در بازار به قیمت خوب بفروشند و ناچارند فرآوردهای خود را روزانه به بهای کمتر و یا با فروش سلف به ثمن بخش به دلالان و یا سودپرستان واگذار نمایند ، شرکتی تشکیل می دهند که آن شرکت کالای آنها را دریک محل جمع نمود و به قدر احتیاج روزانه به آنها پول می دهد. سپس کالای جمع شده را به قیمت خوب و در بازارهای دنیا فروخته ، وجه آن را پس از کسر سود بسیار نازل به شرکاء می پردازد.
  3. به اشخاص بی بضاعت کسی وام نمی دهد ، و اگر بدهد با شرایط سنگینی خواهد بود. این قبیل اشخاص شرکتی تشکیل و یا سرمایه جزئی که می پردازند اعتبار کافی به دست آورده و هر یک از شرکاء اگر احتیاجی داشت با سود ناچیزی از شرکت وام می گیرد. در شرکت تعاونی سرمایه و نفوذ اشخاص نقش مهمی ندارد و شرکاء هر قدر سرمایه داشته باشند بیش از یک رأی نخواهند داشت و سود هم به نسبت سرمایه تقسیم نمی شود.

تاریخ پیدایش شرکت تعاونی

اولین شرکت تعاونی در سال 1769در انگلستان بین عده ای پارچه باف تشکیل شده ولی به علت عدم اعتماد شرکاء به زودی از بین رفت. در سال 1844 در شهر لنکشر رشدال انگلستان شرکت تعاونی رشدال بین 28 نفر انگلیسی تأسیس شد. هدف آن تأسیس فروشگاه مواد غذائی و البسه ، تهیه ساختمان برای کمک به اعضاء شرکت تهیه کار جهت اعضاء بی کار و رفع سایر احتیاجات بود. سرمایه این مؤسسه 28 لیره بود که شرکاء هریک در هفته چند پنی می پرداختند تا پس از چند هفته مبلغ 28 لیره سرمایه اصلی تأدیه گردید.

ده لیره آن صرف تهیه دکان شد و با بقیه مقداری آرد ، قند ، کره و دو دسته شمع خریداری گردید ، روزهای اول در هرهفته دو روز این دکان مفتوح بود و شرکاء به نوبت مبادرت به فروش اجناس می نمودند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 1668 1669 1670 1671 1672 1673 1674 1675 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 1683 1684 1685 1686 1687 1688 1689 1690 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 1708 1709 1710 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 1731 1732 1733 1734 1735 1736 1737 1738 1739 1740 1741 1742 1743 1744 1745 1746 1747 1748 1749 1750 1751 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1763 1764 1765 1766 1767 1768 1769 1770 1771 1772 1773 1774 1775 1776 1777 1778 1779 1780 1781 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 1796 1797 1798 1799 1800 1801 1802 1803 1804 1805 1806 1807 1808 1809 1810 1811 1812 1813 1814 1815 1816 1817 1818 1819 1820 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850 1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 1859 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 1869 1870 1871 1872 1873 1874 1875 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1891 1892 1893 1894 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 1902 1903 1904 1905 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 1913 1914 1915 1916 1917 1918 1919 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949 1950 1951 1952 1953 1954 1955 1956 1957 1958 1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 2049 2050 2051 2052 2053 2054 2055 2056 2057 2058 2059 2060 2061 2062 2063 2064 2065 2066 2067 2068 2069 2070 2071 2072 2073 2074 2075 2076 2077 2078 2079 2080 2081 2082 2083 2084 2085 2086 2087 2088 2089 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2121 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 2135 2136 2137 2138 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 2146 2147 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 2166 2167 2168 2169 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 2187 2188 2189 2190 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2197 2198 2199 2200 2201 2202 2203 2204 2205 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 2252 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 2266 2267 2268 2269 2270 2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280 2281 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 2298 2299 2300 2301 2302 2303 2304 2305 2306 2307 2308 2309 2310 2311 2312 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 2320 2321 2322 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران دانلود است. || طراح قالب bestblog.ir